Ga naar inhoud


schema`s gebruiksaanw en programma`s


Steve

Aanbevolen berichten

Steve,

 

Heb je mogelijks nog de schemas van de

 

Akai tuner: AT-27

Akai versterker: AM-A101.

?

 

(Als het mag helpen, het was nà Pearl Harbour en vóór de val van de Berlijnse muur, oud genoeg dus... :D )

 

Ik kan me mogelijks wel redden met de A102 (gaat toch over slechte kontakten) maar ik was net na sluitingstijd blijkbaar.

 

Reeds bedankt voor het opzoekwerk

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Follow Up

 

De versterker is nog "na te zien".

 

De tuner zelf draait nu terug (voor test).

 

- IF en AM gedeelte herafgeregeld, potmeters heringesteld.

- Backup condensator van 0,1 F vervangen door 0,47F.

 

Het schema van de tuner AT-27 is een stukje (?) huisvlijt geworden, zie bijlage.

 

post-40297-0-35306300-1324927660_thumb.jpg

post-40297-0-81458900-1324927602_thumb.jpg

post-40297-0-27097900-1324927792_thumb.jpg

 

Veel vraag zal er wel niet naar zijn vermoed ik, maar misschien kan Steve er wat mee doen...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Jammer genoeg staat er geen sectie in voor de PSU. De rode led op het front paneel blijft aan, maar de TV gaat niet aan. Dus ik gok een PSU probleem.. Ik zal hem eens open schroeven later vandaag... Tenzij jij een "truuk" hebt om die TV aan te schakelen?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

de st/by voeding moet exact 5v zijn.is dit niet het geval ? en is de spanning b.v.4,5 of 4,8 v ,dan krijg je hem niet gestart,doordat de st/by voeding beneden de 5 volt ligt.de oorzaak zal cp616 wel zijn,deze is 470 uf.

vervang voor de zekerheid cp613=22uf.en cp614=10uf ook maar(.de voeding zit rechts onder)

mocht dit geen verbetering geven en is de st/by spanning wel exact 5v ,dan moet je het relais vervangen.

aangepast door Steve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg is het chassis iets anders dan wat de manual over gaat. (Zie foto's)

Het is een "lokaal" geproduceerde TV, dus misschien dat het daar aan ligt. (Lokaal als in Argentinie....)

Maar je hebt gelijk, de standby spanning is 4.48V, dus daar moet het wel in gezocht worden. Echter de voeding is anders, en heeft component referenties die beginnen met 8 . Ik zal de voeding er wel uit halen en de condensators een voor een meten... Moet "vrij" simpel te vinden zijn..

 

Als je toevallig een andere revisie van de manual hebt die op dit chassis betrekking heeft, dan hoor ik dat graag...

post-31530-0-40961400-1330544754_thumb.jpg

post-31530-0-18357000-1330544764_thumb.jpg

post-31530-0-83768200-1330544774_thumb.jpg

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo

Ik ben al een tijdje op zoek naar de service manual van de aphex compellor 320A

Ik vind m nergens opt web.

Met de compellor die hier staat, is een probleem met het signaal.

links gaat harder dan rechts, er zit meer dan 3dB verschil op.

de instelknoppen op de achterkant staan juist ingesteld en het verschil is gemeten met een goede VU meter.

 

Kan iemand mij verder helpen?

Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Een vriend van mij heeft via de Amerikaanse een_of_andere_veiling_site een Bose Acoustic Wave AW1 op de kop kunnen tikken. Werkt uiteraard op 110, dat is geen probleem.

Wat wel een probleem is dat de FM band loopt van 76 naar 90 Mhz. De frekwentie-uitlezing + bediening is digitaal (LCD), dat wordt dus moeilijk ... Maar misschien kan het bereik

omgezet worden via een jumper ?

Ik weet het , het is een waterkans dat iemand hiervan een schema of service manual heeft

Mvg, Dany

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...