Ga naar inhoud


overname seca smartcard


ag

Aanbevolen berichten

Ik heb via marktplaats een seca smartcard overgenomen. Nu blijkt dat de "verkoper" niet helemaal eerlijk tegen mij geweest m.b.t het abonnement wat nog op de smartcard stond. Na telefonisch contact met Canaldigitaal bleek dat de "verkoper" nog een betalingsachterstand had en daarom de kaart op slot is gezet.Ik moest maar contact opnemen met het incassobureau van Canaldigitaal en het achterstallige saldo betalen!...echt niet.. Is het niet zo...dat Canaldigitaal minimaal Ned1,2en Ned 3 moet doorgeven?....

Dus mensen..kijk uit,als je een kaart overneemt van iemand anders via Marktplaats, probeer te achterhalen of het een en ander wel in de haak is en teken zo nodig een overnameformulier.

 

gr. v Alfred

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je een kaart overneemt van iemand die je niet kent (zeker via marktplaats) is het altijd verstandig om eerst het kaartnummer op te vragen en een controle te doen bij CD.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat een kaart waarvan de(voorgaande)eigenaar een betaal achterstand heeft zogezegd "uit" staat ?

Dit herken je als je een zg smartcard wil heractiveren.

Dit meld ik bij deze omdat ik op dit forum ook een CD kaart aan bied, waar Ned. 1 2 3 gewoon werken

Een check bij CD is de beste oplossing mijns inziens.

 

mvg, waveman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt, het is niet nodig om duur te bellen met CDS, indien je het type kaart en kaartnummer weet, kan je gewoon een online heractivatie doen en als er niets aan de hand is (geen betalingsachterstand) wordt hij ge-heractiveerd.

Staat er nu dat je CDS moet bellen dan niet kopen!

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het her-activeren van de smartcard kreeg ik ook inderdaad de mededeling dat ik CanalDigitaal moest bellen...helaas de kaart kan ik weggooien! De volgende keer toch maar weer bij een betouwbare dealer een smartcard kopen en niet op marktplaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfredg
Met het her-activeren van de smartcard kreeg ik ook inderdaad de mededeling dat ik CanalDigitaal moest bellen...helaas de kaart kan ik weggooien! De volgende keer toch maar weer bij een betouwbare dealer een smartcard kopen en niet op marktplaats.


Is het niet zo dat je sowieso een bonafide overschrijving moet
laten plaatsvinden? Heb jij dan geen voor de (linker)helft ingevuld overnameformulier bij je kaart gekregen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfredg
Nee,.... want volgens de "verkoper" zat er geen abonnement meer op.
De smartcard heeft inderdaad nog een maand beeld gegeven op Ned1,2 en 3 en na een maand ging het beeld op zwart.


Waarom kan CD niet achterhalen op wie men de vordering heeft?
Dat is dan toch iemand anders dan jij?

Misschien moet je toch eens proberen de kaart alsnog op jouw naam
te krijgen dmv van een overschrijvingsformulier met alleen het
rechter deel ingevuld.
CD moet dan kunnen zien aan de gegevens dat het om een nieuwe
klant gaat met andere (bank)gegevens.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo mensen, toch wel opletten als je zegt dat je sowieso opgelicht wordt. Niet iedereen bedoelt 't slecht hoor.

Ik heb momenteel ook nog zo'n inactief CDS kaartje. Ik had toen gewoon bij m'n vertrouwde dealer meegedeeld dat het abonnement mocht stopgezet worden bij Canal Digitaal. Een maand nadien had ik bijgevolg dus geen beeld meer (inclusief Nederlandse zenders).

Als ik de kaart tracht te heractiveren, dan lukt dit ook niet meer, wat me normaal lijkt, niet?

Bij deze een oproep: als er mensen zijn die toch eens naar CDS moeten bellen, zou er dan iemand zo goed willen zijn om eveneens de status van m'n smartcard eens te willen checken (nummer mail ik wel door via PM dan). Bij een positief bericht kan ik ze dan met een gerust gemoed verkopen hier in dit forum aan een geïnteresseerde.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga proberen om de kaart geactiveerd te krijgen, door alleen het rechter deel van het overschrijvingsformulier in te vullen.

Ik wil hier geen abonnement op, maar alleen Ned1,2 en 3 + de FTA zenders.Ik houd jullie op de hoogte!

 

gr.v Alfred

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Na 3 weken wachten toch maar eens gebeld met Canal Digitaal.

Er blijkt op deze kaart een betalingsachterstand te zitten,inmiddels is dit in handen van een incassobureau gegeven.Medeweker kon niet zeggen hoeveel er nog verschuldigd is.

Jammer......maar helaas,de kaart kan ik weggooien,... leergeld zal ik maar zeggen...Dus mensen nogmaals, kijk uit voor dit soort praktijken op marktplaats!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je moet niet accepteren dat je NEE krijgt van Canal Digitaal als je een kaart hebt overgenomen of gekocht van Marktplaats. Voor de duidelijkheid: Het is hun probleem dat ze een conflict hebben met een toemalige klant. Waarom zou je dat jouw probleem laten maken..?

 

De klant is niet het kaartje en het kaart is niet de klant. Dat kunnen ze administratief wijzigen. Tuurlijk hebben ze liever dat je een nieuw kaartje koopt en zo voor meer inkomsten zorgt. Zo krijgen ze anderhalf miljoen smartcards wel bij elkaar ja...

 

Ze mogen blij zijn dat je de moeite neemt om klant te worden. Ik zou laten weten dat als ze niet mee werken die nieuwe klant meteen overstapt naar de concurrentie. Beetje dreigen tegen die telefoonmutsen doet wonderen weten we uit het verleden smile

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Je moet niet accepteren dat je NEE krijgt van Canal Digitaal als je een kaart hebt overgenomen of gekocht van Marktplaats. Voor de duidelijkheid: Het is hun probleem dat ze een conflict hebben met een toemalige klant. Waarom zou je dat jouw probleem laten maken..?

De klant is niet het kaartje en het kaart is niet de klant. Dat kunnen ze administratief wijzigen. Tuurlijk hebben ze liever dat je een nieuw kaartje koopt en zo voor meer inkomsten zorgt. Zo krijgen ze anderhalf miljoen smartcards wel bij elkaar ja...

Ze mogen blij zijn dat je de moeite neemt om klant te worden. Ik zou laten weten dat als ze niet mee werken die nieuwe klant meteen overstapt naar de concurrentie. Beetje dreigen tegen die telefoonmutsen doet wonderen weten we uit het verleden smile


Nou, nou, nou... frown
Zo simpel ligt het nou ook weer niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...