Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten


Klopt, het is gelukt allemaal. Het spul hang inmiddels en geeft prachtige resultaten. Helaas konden de vier kabels niet door de schotelarm. Wel twee maar die openingen voor doorvoer waar je de schotel tevens mee vergrendeld waren ietwat klein voor een fatsoenlijke coax. Dus alle vier netjes vastgezet onder de arm met trekbandjes.

 

Een aantal tips:

 

Gebruik de tips van de topic starter en de foto's daarbij. Monteer de koppen vooraf op de rail, ik heb zelf de rail origineel gemonteerd, gaatje naar boven dus. Dus niet de rail plaatsen en dan de koppen omdat er best veel kracht gezet moet worden om ze te plaatsen en eventueel te finetunen. Denk aan de scew (draaing) want daar kunnen procenten gepakt worden. De rails zover mogelijk kantelen en vastzetten samen met de koppen, de vier kabels monteren op de koppen en daarna de rail in de arm zetten zodat je die arm en schotel zo min mogelijk belast. Door vooraf de elevatie op bijna 30 te zetten en de afstanden zoals de topicstarter te gebruiken wat betreft afstanden tussen de houders!

 

Feitelijk heb je dan als je alles vooraf installeert, afwerkt en instelt een Multytenne in handen maar dan een grotere! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen ,dat het werkt, erwinnaar,nu Thecorbettreport nog ,of werkt die al

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mooie uitleg hoe je de schotel hebt afgesteld. Zelf vergelijkbaar setje. Tenminste schotel en LNB houder.

Maar krijg het niet voor elkaar. Houder LNB ziet er op de foto anders uit, smaller, welk type is dat? Heb zelf 49 mm tussen A1 en A3. en das blijkbaar teveel. Geen ontvangst.

Gemeten op "puntje" op de rail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sprietje,

 

zonder het te weten heb je mij al flink geholpen, heb een van je adviezen voor een locatie in midden van land gebruikt voor maken instelling.

 

Heb Triax 78 schotel, met triax lnb houder (gelijk met die op deze topic) Inverto LNB's (2) met switch erbij. Wil hiermee dus A1 en A3 ontvangen. Heb via dishpointer de orientatie gecontroleerd.  Kwam goed overeen met waar in de omgeving de schotels gericht zijn, gaf vertrouwen. En met waterpas gezien dat de stang toch 1° richting sateliet A1 afboog. Dit gecorrigeert op de instelhoek (dishpointer had het over 28,4) en ik kwam al vrij snel op 29,5 uit voor goed signaal. En was inderdaad de A1. Met behulp van je advies en dishpointer de hoek van de rail van 9,5° ingeschat. Instelling lastig, met waterpas en rolmaat. Maar met minimale wijziging wel A1 weer terug. Hier stopte de pret, dankzij nameten kwam ik tot de slotsom dat ik verder deel van je advies niet ging halen (45mm tussen lnb houder). Nog wel met langzaam verstellen geprobeert (sat-finder) niet gelukt. Daarna hotbird en A2 gezocht, uiteindelijk wel gelukt. Maar dat is niet de bedoeling.  Maar LNB1 staat nu op A1 en LNB2 kijkt ergens het heelal in.

 

Zit nabij 52.9° noord en 6.5 oost volgens google maps. Fotootjes niet gemaakt, dus dat gaat even niet.

 

SAB ontvanger stond op 1/4 voor A1 en op 2/4 voor A3, staat nu op 1/2 en 2/2 (1.0) maar dat lijkt het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke inverto lnb??

 

ik denk niet dat  het lukt op een 78 triax als je de inverto black ultra  lnb's hebt met 60 mm kop

mischien dat de inverto black premium wel past voor de astra 1 en de astra 3

maar weet ik echt niet zeker

normaliter passen wel de alps lnb's op een 78 triax

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen de Inverto Black Premium Single heeft een kopdiameter van 49mm en dat kan ook. Die 4mm verschil kan makkelijk opgevangen worden temeer ook omdat je nog kunt middelen dat ze beide 2mm er naast staan.
De andere Inverto Black Premium lnb's hebben een kop van 60mm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dank je wel . weer wat geleerd

 

dan lijkt het me toch verstandiger voor een triax 78 die premiums te gaan gebruiken

zel lijken me stukken beter als de alps lnb's mits het bij de single blijft

 

ik heb die premiums al een op een paar schotels (88 triax) geplaatst en ze werken echt supergoed

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Sprietje voor herbevestigen dat ik echt richting die 45 mm hartafstand moet.

 

Zal kijken if ik op eoa manier van de lnb houder 2x2 mm af kan krijgen. Is soort van koelrib die nu tegen elkaar staan.

 

LNB's zijn van die smalle net als op de foto bij deze topic. Hoop niet te smal, denk niet meer dan 40mm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je deze  op foto 1

 die je hebt?

 

ik raad je aan voor dan die te gaan halen op foto 2 die passen wel erop en je hebt goeie regenreseve

die multiconnect op foto1 valt bij de minste geringste regen al weg

post-62112-0-12048400-1395435593_thumb.jpg

post-62112-0-41803800-1395435932.jpg

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...