Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten


Volgens mij zou het goed zijn als er een aparte sticky gemaakt zou worden voor de Triax TD88, dan hoeft niet iedereen dezelfde vragen opnieuw te stellen. 

 

Ik heb trouwens nog niet alles binnen, de LNB's en Spauns heb ik al, maar ik wacht nog op internetbestellingen zoals schotel, lnb houder en compressietang, coax stripper en f connectors die ik heb besteld. Maar ondertussen is mij duidelijk geworden dat ik schroten moet maken, dus zodra die schotel binnen is, ga ik naar de gamma om zelftappers een materiaal voor schroten te halen. Zijn aluminiumschroten sterk genoeg of kan ik beter RVS nemen en moeten die zelftapper ingekit worden om roest tegen te gaan, want die schotel is van staal. En die schroten van blackeyes vind ik nogal laag hangen. Hadden die natuurkundig gezien niet beter hoger geplaatst kunnen worden? Ik ga bij Gamma meteen wat hout halen om een plank aan de spijlen van het balkon te bevestigen, zodat ik daar de Spauns aan kan hangen, waardoor ik 1/4 van de coax nodig heb. Voor die zelftappers, heb ik daar een accuboor voor nodig of kan dat met de hand? Ben echt geen klusser, maar wil het wel allemaal zelf doen.

aangepast door DonAdam

Vu+ Solo 2 OpenPLI4.0 500GBHDD, LG Plasma 42", Sherwood R872, 2x KEF iQ50 en KEF Q9C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja aluminium schoren zijn sterk genoeg. Er komt alleen maar wat trekkracht op. Dus aluminium buis van 12mm rond die aan de einden zijn platgeknepen, is sterk genoeg. Je moet de arm schoren als er nog geen enkele lnb gemonteerd is zodat je de lnb-arm schoort in onbelaste stand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij hangen ze op 45% van de schotelhoogte dus ongeveer de helft van wat de schotel hoog is dus zakken ken niks meer van de lnb's

hoger zou ik ze niet hangen  ik denk dat je dan toch wat van je signaal gaat missen maar daar ken sprietje denk ik een antwoord op geven

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook een dunne roestvrijstalen staaldraad van 2mm kunnen nemen van de lnb-arm

naar de bovenzijde  van de schotel ,word ook wel gebruikt voor halogeen spotjes mee op 

te hangen ,dan kan de arm ook niet meer zakken.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je zou ook een dunne roestvrijstalen staaldraad van 2mm kunnen nemen van de lnb-arm
naar de bovenzijde  van de schotel ,word ook wel gebruikt voor halogeen spotjes mee op 
te hangen ,dan kan de arm ook niet meer zakken.

 

 

Grappig, ik heb daar ook nog even over gedacht, maar omdat ik iedereen met schoren zag, dacht ik dat het niet stevig genoeg zou zijn. Voor de duidelijkheid, ik heb deels beschutting omdat er een flat voor mijn flat staat, maar tijdens storm en harde wind werkt het juist als een trechter en dan gaat die wind alleen maar sneller. We hebben in Nederland pas geleden twee keer storm gehad en dan kan het aardig spoken dus ik kies voor zekerheid. Aluminium buisjes dus.

 

Ik zie dat ik het over schroten gehad heb. Apart. Ik wijd dat aan mijn slaapgebrek van van de week ;)

Vu+ Solo 2 OpenPLI4.0 500GBHDD, LG Plasma 42", Sherwood R872, 2x KEF iQ50 en KEF Q9C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goede hoogte 45%. Als je ze hoger vast maakt, gaan ze iets signaal tegenhouden van de satellieten die van opzij komen, de Hotbird en de Astra 28,2.

Vandaar ook beter buis van 12mm dan platte strippen van 30mm.

 

Goed dat je dit nog even zei, want ik had anders voor platte strips gegaan.

Vu+ Solo 2 OpenPLI4.0 500GBHDD, LG Plasma 42", Sherwood R872, 2x KEF iQ50 en KEF Q9C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een dreambox 800 hd se.

 

Ik ga ook zo uitproberen wat connexion beschreven heeft, heb namelijk afgelopen 2 dagen van alles geprobeerd. Ik heb signaal maar dan alleen maar poolse/deense zenders! Snap het niet :s

 

Mn vraag is, welke frequentie moet ik gebruiken in mn 800hd?

 

Ik woon in Aalsmeer. Moet wel zeggen heb wel wat bomen pal voor de schotel

post-71001-0-80939800-1392555932_thumb.jpg

post-71001-0-70760600-1392555983_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, nee groter.. Ik heb net gemeten 90 cm..

 

Ik heb net alles gedaan zoals topicstarter heeft vermeld.. Maar ik vind gewoon geen signaal :(

 

Volgens satelliet moet ik deze kant richten, zie foto's..

 

Misschien wil je dat ook wetem, ik heb dus een triax, 4 lnb koppen merk smart.

post-71001-0-23975200-1392558799_thumb.jpg

post-71001-0-50102700-1392558839_thumb.jpg

aangepast door idamorena
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de titel van dit draadje goed leest, dan gaat dit topic over een multirail op een Triax 78. Jij hebt waarschijnlijk een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog. Dan zijn de afstellingen heel anders.

 

Of de bomen in de weg staat, kun je op verschillende manieren bepalen.

Aan de hand van de zon staan de satellieten waar de zon als volgt staat:

Astra 28,2 om 11.11 uur

Astra 23,5 om 11.32 uur

Astra 19,2 om 11.50 uur

Hotbird 13 om 12.18 uur

 

Je kunt ook een app gebruiken op je iPhone of Android phone, zie rechts bovenaan op deze site: http://www.dishpointer.com/ om de positie van de satellieten te bepalen.

Staat een boom in de weg, dan kun je die satelliet niet ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...