Ga naar inhoud


Nieuwe software versie, RE9000/8000HDPVR


duitsland

Aanbevolen berichten

Jurgen, heb ik inderdaad al geprobeerd, en dan is er geen probleem.

Vaak is ook de omschakeling naat TVV ook geen probleem, maar de tweede CI is wel het probleem.

Daarom zit is ook te wachten op de tweede kaartlezer, in de hoop dat er dan minder problemen opdagen.

Weet iemand trouwens of dat stukje plastic in de tweede kaartlezer eruit kan, ik neem aan van wel, maar forceer liever nog niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

heb totaal geen problemen met de rebox 9000 . Opnames lopen met versie 69 niet meer vast ,ik neem veel op. wel iedere dag zowel met de EPG als via timer.

Gebruik kaart in de embedded kaartlezer en zet de ontvanger na een software update altijd terug naar fabrieks instellingen en heb beide tuners apart aangesloten

Het enige minpuntje is de goedkope afstand bediening

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu mijn tweede rebox 9000. De afstandsbediening van de eerste was erg slecht, die van de tweede iets beter, maar niet geweldig. Had gisteren dat de ontvanger niet uit wilde met de afstandsbediening andere commando's werkten wel , maar om hem uit te zetten was eerst een harde reset nodig. Opnames gaan in het algemeen goed, maar heb toch een keer of drie gehad dat hij aangaf dat er wel opnames waren, maar bij afspelen gaf hij een zwart beeld. De opnames waren fta. Bij mij werkt timeropnames van ondertiteling alleen als de ontvanger als ik hem uitzet op de zender staat die ik heb geprogrammeerd.Beeld is wel goed van de ontvanger. Ben redelijk tevreden, maar zeker geen ontvanger zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Ik heb nu mijn tweede rebox 9000. De afstandsbediening van de eerste was erg slecht, die van de tweede iets beter, maar niet geweldig. Had gisteren dat de ontvanger niet uit wilde met de afstandsbediening andere commando's werkten wel , maar om hem uit te zetten was eerst een harde reset nodig. Opnames gaan in het algemeen goed, maar heb toch een keer of drie gehad dat hij aangaf dat er wel opnames waren, maar bij afspelen gaf hij een zwart beeld. De opnames waren fta. Bij mij werkt timeropnames van ondertiteling alleen als de ontvanger als ik hem uitzet op de zender staat die ik heb geprogrammeerd.Beeld is wel goed van de ontvanger. Ben redelijk tevreden, maar zeker geen ontvanger zonder problemen.

ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad ik begrijp niet waar dat bij jou in moet zitten ik vind het een prima box gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de afstandsbediening ook niet geweldig, maar gebruik toch mijn harmony. Dan maakt het niets uit welke ontvanger je gebruikt. De bediening is dus voor mij nagenoeg hetzelfde als bij m'n vorige ontvanger (max 225).

 

Verder eigenlijk nooit problemen met opnames. Deze ontvanger is zeer stabiel. Ik heb wel eens vastlopers gehad toen ik heel snel dingen achter elkaar ging doen, maar verder eigenlijk nooit.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gilera1009

ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad ik begrijp niet waar dat bij jou in moet zitten ik vind het een prima box gr. Gert

Vandaag ben ik naar een andere dealer gegaan om ook daar de Rebox 9000 nogmaals in het echt te zien.
De verkoper gaf me toen de AB en vroeg dat ik me maar moest uitleven (gebeurt niet vaak).
Tijdens de door mij ingelaste 15 min speeltijd ben ik inderdaad erin geslaagd om 2x een 'Systeemfout' te produceren en moest de ontvanger opnieuw opgestart worden dus helemaal foutloos is dit apparaat inderdaad niet.
Op de ontvanger zat overigens de laatste FW.

De tot nu toe negatieve uitlatingen over de AB kan ik trouwens niet delen.
Binnen mijn bescheiden beleving doet deze AB precies datgene waardoor die bestemd is, namelijk op afstand beheren.
Ik heb er best een tijd mee gespeeld maar heb toch geen dingen geconstateerd die de negatieve reacties konden rechtvaardigen.
Maar ook hier geldt, de één stelt nu eenmaal andere eisen dan de andere.
Voor mij is een AB helemaal geen issue omdat ik de Harmony One gebruik en de originele AB altijd in de kast ligt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn RE-9000 wil soms geen teletekst geven met de melding dat teletekst niet beschikbaar is, terwijl ik gewoon naar Nederland 2 zit te kijken.

 

Ben ik de enige gebruiker met deze bug?

 

De website van Rebox is trouwens nog steeds niet in orde.

Wanneer komen ze nou met V75?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds week Rebox 9000 in huis en nieuw op dit forum.

Ben er tot nu toe :D tevreden over. Zie wel dat er nog versie 61 op staat. Mijn vraag is: als ik nu gaat updaten naar V69 ben ik dan alle opnames die al op de HDD staan kwijt? Of blijven ze staan en zijn ze daarna ook nog te bekijken?

(Heb wel al kopie van instellingen gemaakt op USB stick)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedroo
Sinds week Rebox 9000 in huis en nieuw op dit forum.
Ben er tot nu toe :D tevreden over. Zie wel dat er nog versie 61 op staat. Mijn vraag is: als ik nu gaat updaten naar V69 ben ik dan alle opnames die al op de HDD staan kwijt? Of blijven ze staan en zijn ze daarna ook nog te bekijken?
(Heb wel al kopie van instellingen gemaakt op USB stick)


Je opnames blijven gewoon staan.

Ik zie dat er voor de octagon 1018 weer een nieuwe versie uit is. Ik verwacht dat rebox hiermee gaat komen. De volgende wijzigingen zitten in v81:

- OSD Menu + Fonts enhanced
- File (device) Copy function add.
--> Playback Mode : Blue Button - File Option : Copy
--> SATA - USB, USB - SATA, USB - USB
- Storage (HDD) Device Sleep function add.
--> If the STB is not used for 10 min, the STB will go to sleep mode (SATA & USB)
- TimeShift Manual Start function add.
--> Menu - Configuration - Recording Option : TimeShift Start - auto, manual, off
- OSD Menu fonts can change with User Font
--> Built font folder in root/var font ordner (Fonts cna copy in this folder)
--> Menu - Configuration - Language Setting : USer Font File - (select font - TTF)
- Standby Power Mode for HDD add. (SATA & USB)
--> Menu - Configuration - A/V Output : Standby Power - Press OK Button
--> Main Power (Standby) : ON/OFF
--> HDD (SATA) Power : ON/OFF
--> USB Power : ON/OFF
--> HDD (SATA & USB) availability in Standby
- Volume offset setting for each service add.
--> Press Audio (Yellow) Button : Sound Level - Low -30%, normal, High -30%, Off
- EPG search history text (Last 5 texts) EPG - Yellow Button
- Using Vol -+ Buttons (Volume control) in EPG and CH.List (Service List)
- SPDIF Dolby new default Menu
--> Menu - Configuration - A/V Output : Dolby Digital Default - ON/OFF (SPDIF)
- KeyManager (BISS) add. : Menu and Enter PIn 8282
- Sace Key Data of USB Stick / HDD
--> Menu - System Settings - Data Transfer : Save Key Data to USB
- ORF problem fix. (Astra19,2E)
- Volume Bar colour change
- Info Bar : Icons change, add. Time Clock Weekday, Signal Bar size reduce
- IN Playback Mode colour, Style and OSD Design adjustment
- Signal bug fix (HD -SD, tuner1 error)
- Info Bar EPG ticker bug fix.
- ITV Edit & Recording bug fix.
- Database bug (Setups) and bug in CH.List Manager fix.
- Netzwerk Mount. bug fix.
- Div. bugs in Playback Mode fix.
- CI Cam Module Message On/Off managed by option
--> Menu - Tools - CAS Menu : CI Message - ON/OFF

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher

Ik zie dat er voor de octagon 1018 weer een nieuwe versie uit is. Ik verwacht dat rebox hiermee gaat komen. De volgende wijzigingen zitten in v81:

Maak je hier niet een denkfout?
Misschien dat de FW voor de Octagon 1018 als basis wordt gebruikt maar naar mijn bescheiden mening wordt deze software niet 1:1 door Rebox voor de RE-9000 overgenomen.
Deze FW is namelijk voor de Duitse markt bedoeld en niet voor de Nederlandse.
Ik denk toch wel dat voor de Nederlandse markt een aantal zaken zoals m.b.t. MediaHighway EPG en het coderingssysteem zal moeten worden aangepast.
De Duitsers gebruiken immers andere systemen.
Maar misschien heb ik het mis.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher

Je opnames blijven gewoon staan.


Bedankt!
Bij mijn oude STB kon je timeschift kijken en dan alsnog naar het begin terug gaan en het geheel vanaf het begin opnemen.
Nu lukt mij dat niet. Als ik naar het begin terugspoel en opname start dan begint hij op live tijdstip op te nemen. Doe ik iets niet goed of zit dit er (nog) niet in?
Link naar reactie
Delen op andere sites

ben sinds een maand in bezit van de rebox 9000, heb hem geupdate naar v69. Maar blijf diverse vervelende problemen houden. Zoals bij bepaalde opgenomen bestanden is het niet mogelijk op met de timershiftbalk (tijden afspelen nogmaals play indrukken) door te spoelen. Dan springt deze weer terug naar ong. een minuut vanaf het begin. Ook doorspoelen zelf gaat niet van harte.

 

Af en toe blijft live (rechtsboven in scherm) hinderlijk knipperen, ben er achter gekomen als je timeshift uitzet ben je het kwijt en na factory reset en alles weer opnieuw inladen is probleem verholpen.

 

En ik kan met geen mogelijk de HDD benaderen via het netwerk. http://xxx.xxx.xxx/STORAGE werkt niet. Bij alleen IP krijg ik wel inlog scherm, maar daar heb je echt helemaal niets aan. Had gehoopt op een fatsoenlijke webinterface. (waarom kunnen andere netwerk apparaten dat wel)voor instellingen, zenderlijst aanpassen en HDD beheer

 

En weet misschien iemand of er ook weleens aanpassingen aan de IU word gedaan? Bij mijn vorige receiver (eycos 5020) had je als je zapte in beeld wat er op was en wat het volgende programma werd. Dat mis ik ontzettend. En het feit als je hem op radio zet er op tv een plaatje zichtbaar word, had liever zwart scherm gehad.

 

Ik had een stabieler apparaat verwacht na het lezen van diverse forums en recensies. Maar ben wel blij dat ze actief bezig zijn met firmware upgrades.

 

Maar over beeldkwaliteit en mogelijkheden ben ik wel te spreken, ik houd het nu ook maar op dat het nog de befaamde kinderziektes zijn. En kleine foutjes hou je toch altijd daar ben ik me terdege van bewust

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...