Ga naar inhoud


Nieuwe software versie, RE9000/8000HDPVR


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: m.boretti
Heeft iemand er al zicht op wanneer de update V75 komt>


Ik heb vandaag een mail gehad van een medewerker die zegt dat de nieuwe firmware versie waarschijnlijk eind deze week uitkomt.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Donkeyman
Origineel bericht van: m.boretti
Heeft iemand er al zicht op wanneer de update V75 komt>


Ik heb vandaag een mail gehad van een medewerker die zegt dat de nieuwe firmware versie waarschijnlijk eind deze week uitkomt.


Ik las net dat voor de octagon 1018 er nieuwe firmware uit is. Waarschijnlijk krijgen we dus deze wijzigingen ook in de nieuwe firmware van de rebox:

- Add. EPG Information in CH.List (OK Button)
--> Menu - Configuration - Display Setting : OSD Type : Transparent
- Add. possibility zap. CH. Cursor Button (up/down)
--> Menu - Configuration - Display Setting : Simple Service List On/Off
- Add. Alarm Confirm Message Function for Timer Recording
--> Menu - Configuration - Recording Option : Alarm Confirm Message : On/Off
- S02 SmartCard improved (Pls. test longer time)
- In EPG (top left) EPG Event Name font enhanced
--> Menu OSD size & Fonts will enhanced soon !
- New designed File List(- combination FileList supported.) playback modus
--> New Icons (TS, Mp3, Jpeg etc.)
- Not activating when move from network standby on mode to run condition fix.
--> Not working WiFi by activating from standby to run when using WiFi in Standby Power On/Off mode fix.
- Changed RECALL Button function
--> one time - Recall List
--> two times - Recall
- Fix. loss user setups after rebooting
- Correcture German OSD Language Translation
- Correcture Polish OSD Language Translation
- New OSD Language add. : Persian
- Some bugs related to Format fix.
- Cam Modul Info Message Popup bug fix.
- LINUX OS , internal updates fix. :
--> API Version
--> Data Version
--> Kernel Version
--> Driver Version
--> Root File System Version

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: inverto
Origineel bericht van: cheapwatcher

Heb je wel een fabrieksreset gedaan na de update naar versie 69?


Jazeker, heb het hele riedeltje als voorgeschreven afgewerkt:
• Doe de USB Stick voorin de ontvanger;
• Software wordt gedetecteerd;
• Druk op de rode knop;
• Na downloaden, herstel fabrieksinstellingen;
• Zet de ontvanger helemaal uit en weer aan;
• Doe de FastScan;

Dit zou toch voldoende moeten zijn?

Groet Harry


Over de fabrieksreset:
Is er een manier om de instellingen te behouden?
Ik heb nogal wat instellingen Diseqc 1.0 en 1.2, en diverse hd zenders met speciale instellingen...
Gisteren mijn 9000 ontvangen, ga ik zaterdag installeren, dus vandaar mijn vraag als (naar verluidt) vandaag of in ieder geval heel gauw, de nieuwe firmware komt- kan ik alles nóg een keer instellen...

Nog een vraagje:
De Octagon 1018 heeft een Auto instelling 576/1080 voor de hdmi uitgang.
Werkt dit goed?
Op het Duitse forum zegt de één wel, de ander niet (bij de laatste komt er altijd 1080i uit).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
Origineel bericht van: inverto
Origineel bericht van: cheapwatcher

Heb je wel een fabrieksreset gedaan na de update naar versie 69?


Jazeker, heb het hele riedeltje als voorgeschreven afgewerkt:
• Doe de USB Stick voorin de ontvanger;
• Software wordt gedetecteerd;
• Druk op de rode knop;
• Na downloaden, herstel fabrieksinstellingen;
• Zet de ontvanger helemaal uit en weer aan;
• Doe de FastScan;

Dit zou toch voldoende moeten zijn?

Groet Harry


Over de fabrieksreset:
Is er een manier om de instellingen te behouden?
Ik heb nogal wat instellingen Diseqc 1.0 en 1.2, en diverse hd zenders met speciale instellingen...
Gisteren mijn 9000 ontvangen, ga ik zaterdag installeren, dus vandaar mijn vraag als (naar verluidt) vandaag of in ieder geval heel gauw, de nieuwe firmware komt- kan ik alles nóg een keer instellen...

Nog een vraagje:
De Octagon 1018 heeft een Auto instelling 576/1080 voor de hdmi uitgang.
Werkt dit goed?
Op het Duitse forum zegt de één wel, de ander niet (bij de laatste komt er altijd 1080i uit).


Je kunt de instellingen en de zenderlijst saven naar usb. Dan kun je ze later weer terugzetten.

De automodus gebruik ik zelf niet. Bij mij gaat hij altijd naar 720p.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met Rebox 9000 (V69):

 

De slechtste afstandsbediening die ik ooit heb gehad, een afgang voor Rebox. Als je er op blaast gaat hij 10 zenders verder. En probeer er eens een TV mee te bedienen, mij lukt het niet met Samsung. Als Rebox zou ik me schamen voor zoiets slechts.

Voor de goodwill zou men alle Rebox 9000 afstandsbedieningen moeten ruilen met een echte afstandsbediening.

Bij de vorige software versie weigerde de opname regelmatig en dan moest je resetten.

Ik ben dat probleem sinds V69 nog niet tegengekomen maar ben nog tamelijk schuw.

Er zitten softwarefouten in de opnameafdeling, hier blijft de Rebox regelmatig hangen.

Zappen gaat net even iets te langzaam, Inverto 7000 ging soepeler en sneller.

Je kunt wel hard roepen "snelle zapper" maar daar wordt het zappen echt niet sneller door. Het is gewoon niet waar.

Het favorietenmenu is vreselijk gecompliceerd, het is een volledige studie om de favorieten in te stellen ook geen knop "toevoegen aan favorieten"...etc, Inverto is hier heilig bij en zou een voorbeeld voor Rebox kunnen zijn.

EPG werkt veel te langzaam, is te klein en niet full screen. Hetzelfde geldt voor de "info", veel te priegelig!!! en je kunt maar een programma vooruit kijken.

Bij instellen zender wisselen via EPG verschijnt het bericht "over 3 minuten verandering van zender" ...en moet je akkoord gaan of annuleren.

Voor mij hoeft dat bericht niet en het zou mooi zijn als het uit te schakelen is.

Dit zelfde bericht verschijnt echter ook als een opname is gepland en over drie minuten start, een fout in de software.

Regelmatig het bericht dat een zender niet werkt door een encryptionfout...even veranderen van zender en dan werkt het weer. Dat hoort niet.

Voor de rest is mijn indruk goed, groot beetje te groot, stabieler dan de Inverto 7000 en een goed beeld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pj1
Dus je bekijkt 1080 HD uitzendingen op 720P?

Ja, waarom zou hij dat niet doen, cheapwatcher heeft volgens zijn handtekening immers geen Full HD tot zijn beschikking.

V.w.b. jouw bericht over de ervaringen, daar schrik ik wel even van.
Ik had nog wel even de illusie dat deze ontvanger een goede opvolger zou kunnen zijn van mijn vorige TF7700 maar als ik dit zo lees wordt ik er niet echt vrolijk van.
Ik kijk de kat voorlopig nog maar even uit boom en wacht de ervaringen van de overige RE-9000 bezitters af.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pj1
Mijn ervaring met Rebox 9000 (V69):

Bij de vorige software versie weigerde de opname regelmatig en dan moest je resetten.


Dit heb ik dus ook heel soms bij deze ontvanger, ben er dus inmiddels ook al 1 of 2 keer tegenaan gelopen bij V69.
Hoe is het eigenlijk mogelijk dat een PVR ontvanger (die het moet hebben van een BASIS FUNCTIE als opnemen) juist hier zulke steken laat vallen?!?
Hoe het probleem zich uit: Je drukt op opnemen en hij zegt dat de opname wordt gestart, dan krijg je zo'n tijdblok in beeld rechts boven maar die blijft op 00:00 staan
Overigens gaat een opname afspelen van de harddisk dan nog wel gewoon.
Als je het apparaat dan uit zet (dus ECHT uit, niet op standby) en weer aan, dan werkt alles weer naar behoren.

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Salient
Mijn ervaring met Rebox 9000 (V69):
Dit heb ik dus ook heel soms bij deze ontvanger, ben er dus inmiddels ook al 1 of 2 keer tegenaan gelopen bij V69.

Precies wat ik bedoel, echter nog niet tegengekomen bij V69.
Wel regelmatig vastlopers met EPG in combinatie met opname of zenderwisseling.
Ik wil de Rebox 9000 beslist geen slechte ontvanger noemen, alle ontvangers hebben zwakke plekken. Inverto 7000 bleef vooral hangen tijdens een spannende detective als de boef binnen kwam sluipen. Ik denk dat Rebox updates in de toekomst de probleempjes zullen oplossen. Maar, waarom niet eerst de bugs eruit halen en daarna op de markt brengen. Het geld waarmee ik betaalde had ook geen bugs. Het probleem met de afstandsbediening is echter niet op te lossen met een upgrade en ook niet met negeren. Zou best eens kunnen dat die rare afstandsbediening in veel gevallen de reden is van het blijven hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Ja, waarom zou hij dat niet doen, cheapwatcher heeft volgens zijn handtekening immers geen Full HD tot zijn beschikking.

Sorry, ik ging ervan uit dat Cheapwatcher een Rebox 9000 heeft.
In mijn geval heb ik de vaste instelling 1080i, niet automatisch, ingesteld. Ik maak gebruik van een 1080p scherm, maar dat heeft dus geen nut.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De slechtste afstandsbediening die ik ooit heb gehad, een afgang voor Rebox. Als je er op blaast gaat hij 10 zenders verder. En probeer er eens een TV mee te bedienen, mij lukt het niet met Samsung. Als Rebox zou ik me schamen voor zoiets slechts.

 

Dat klinkt als een defect....

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve de mededeling 'gecodeerd signaal' overkomt mij ook vaak dat er aangegeven wordt: geen signaal Tuner 1 (even voor de duidelijkheid ik heb het signaal doorgelust), Tuners apart zetten geeft ook geen signaal, het enige wat helpt is op de achterkant de stroom er totaal afhalen, 5 minuten wachten en dan weer aanzetten. Vreselijk vervelend en omslachtig.

Wie heeft dit probleem ook, en natuurlijk het belangrijkste: wat kan je er aan doen?

 

Trouwens ik heb een CDS kaart in de kaartlezer zitten, een TVV kaart in een Powercam in CI slot 1 en in CI slot 2 een Matrix Reborn om andere redenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Trouwens ik heb een CDS kaart in de kaartlezer zitten, een TVV kaart in een Powercam in CI slot 1 en in CI slot 2 een Matrix Reborn om andere redenen.

Uiteraard zijn CI-sloten bedoeld om daarin een CAM met kaart te plaatsen en te gebruiken maar het gelijktijdige gebruik van meerdere CAM's kan ook het probleem veroorzaken waarbij de melding kan optreden 'Gecodeerd signaal'.
Zelf heb ik dit ook al meerdere malen ervaren met mijn TF7700. Zodra ik 2 CAM`s met kaarten had geplaatst ondervond ik soms hetzelfde probleem.
Ik wil nu niet beweren of dit in jouw geval nu ook daadwerkelijk de oorzaak is maar zou jij eens willen proberen om de 2 CAM`s tijdelijk te verwijderen en alleen de SoftCAM toe te passen.
Ik ben namelijk nieuwsgierig of het probleem met 'Gecodeerd signaal' dan nog verschijnt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Dat klinkt als een defect....


Het is een gebruikelijk probleem, zoals ik las op internet hebben meerdere mensen hier last van.
Ik heb al gezocht naar een vervanger, maar dat moest eigenlijk niet moeten...
Zelfs de als slecht bekend staande Inverto 7000 afstandsbediening steekt met kop en schouders boven de Rebox afstandsbediening uit.
Daarom nogal dom om de reputatie van een toch wel goede Satellietonvanger te laten aantasten door een hand vol plastic dat men afstandsbediening noemt en nog wel multifunctioneel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...