Ga naar inhoud


[Satelliet] Canal Digitaal schrapt settopbox pakket voor nieuwe klanten


Codx

Aanbevolen berichten

Volgens Calculatortje kosten transponders geen geld... En kost HD ook niet meer bandbreedte... En HD materiaal vanuit Amerika kost ook geen extra geld. HD MOET does zonder meerkosten aangeboden kunnen worden, simpel(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

HD materiaal vanuit Amerika word hier echter wel omgezet naar een SD variant.

 

Bron matariaal is gewoon HD dus lijkt het me stug dat dat duurder is, het is eerder goedkoper aangezien die conversie niet plaats hoeft te vinden.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Bron matariaal is gewoon HD dus lijkt het me stug dat dat duurder is, het is eerder goedkoper aangezien die conversie niet plaats hoeft te vinden.

In eerdere berichten heeft SBS en RTL dit toch wel anders aangegeven. Vanwaar deze wijsheid?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Dit hou je altijd. Geen land om ons heen waar je per kanaal kunt abonneren.


In een aantal plaatsen in Zweden kan je je kabel abo per kanaal abonneren. Je hebt de standaard Zweedse zenders en daarbovenop heb je 2 abo's: een goedkoper en een wat duurder waarin je meer zenders kan aankruisen uit een lijst van beschikbare zenders. Op zich heel erg goed, want nu betaal je vaak erg veel voor zenders als MTV, Nat geographic en discovery waar ik toch nooit naar kijk.
Voor mij is dat de reden om geen duurder pakket bij canaldigital Sverige te nemen. Je betaalt voor een massa zenders waar je nooit naar kijkt... en dat lijkt me zonde van het geld.

Helemaal on topic : Zo lang ze Ned 1,2, en 3 gratis houden is het voor mij prima, alles wat op de commercielen te zien is zie ik ook al op de zweedse en Duitse tv... wink

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff

 

 

Mensen ze kijken alleen maar naar geld en niet naar Kwaliteit !!!

 

Digitenne is in de pratijk op een 106 cm tv ECHTER veel slechter qua kwaliteit dan de SCHOTEL BEKIJK HET EERST EENS GOED VOORDAT JE OVERSTAP NAAR HET ZOGENAAMDE GOEDKOPERE DIGITENNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

GROET'N

 

RICHARDjedokus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator
Origineel bericht van: Littlesat
Volgens Calculatortje kosten transponders geen geld... En kost HD ook niet meer bandbreedte... En HD materiaal vanuit Amerika kost ook geen extra geld. HD MOET does zonder meerkosten aangeboden kunnen worden, simpel(!)


Hallo Littlesat,

Waar heb ik gezegd dat transponders geen geld kosten?
Of ga je gewoon door met liegen over anderen hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het probleem zit hem hierin.

 

Ik schreef:

Omdat satelliet tv een geheel andere benadering van kosten met zich meebrengt, gaat elke vergelijking met kabel tv hier mank.

 

 

Origineel bericht van: calculator

Inzake het feit dat satelliettransmissie heel andere kosten met zich mee brengt als de kabel en daarom niet vergeleken kan worden met de kabel, zeg ik dat je als ondernemer misschien gelijk hebt.

De consument zal het echter een worst zijn wat voor kosten er hangen aan transponders of wijkkasten van de kabel. Die kijkt puur naar het product wat hij krijgt.

 

 

De consument weet wel degelijk het verschil tussen kabel distributie, en draadloze(schotel) distributie.

Het is iets met appels en peren.

 

Calculators redenatie volgend zou het openbaar vervoer en je prive auto ook even duur moeten zijn.

Ze leveren immers hetzelfde produkt, transport van A naar B.

 

Maar we zijn onbedoeld een heel stuk afgedwaald van het oorspronkelijk onderwerp. mad

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator
Origineel bericht van: Littlesat
Dat transponders geen geld kosten zeg je wel indirect, daar er geen extra geld gevraagd mag worden voor HD programma's.


Ik zeg dat helemaal niet indirect, Littlesat!
Ik hou juist die twee dingen strikt gescheiden.

Probeer wat meer de waarheid recht te doen. Ik beweer ook niet dat jij indirect dingen zegt, die jij niet bedoelt. Ik verzoek je vriendelijk op te houden met het verdraaien van mijn woorden. Ik kan prima voor mezelf spreken hoor smirk

Beste Ceesv, ik beweer nergens dat de consument het verschil niet weet tussen DVB-T of kabel of satelliet.

Ik zeg alleen dat de consument uiteindelijk alleen maar kijkt naar het product wat hij krijgt, dus het aantal zenders in welke kwaliteit voor welke prijs en op hoeveel toestellen.

De consument denkt echt niet van; ach, een satelliettransponder is duur, dus logisch dat Canal Digitaal zo weinig HD zenders heeft.
Of, hoera glasvezel, wel lastig die losse IPTV decoders in plaats van de ingebouwde DVB-C tuner in mijn televisie maar ach, ik heb glas.

De consument kijkt naar gebruiksgemak, de prijs, het aantal zenders en als laatste denk ik beeldkwaliteit. Ik heb het nu over de grote meerderheid uiteraard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij de kabel kost HD bandbreedte geld. Deze bandbreedte zou namelijk ook ingezet kunnen worden voor PayPerView diensten (internet), premium zenders, meer thema kanalen waar ook extra geld voor gevraagd kan worden. Zeker bij UPC en Ziggo als die nog langer met de analoge kanalen opgescheept zitten wordt de bandbreedte duur...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: calculator

Als er dus een HD versie komt van een zender die al in een themapakket zit en de klant al voor betaalt, dan wil ik niet nog eens voor die zelfde zender betalen in HD.


Origineel bericht van: Littlesat
Dat transponders geen geld kosten zeg je wel indirect, daar er geen extra geld gevraagd mag worden voor HD programma's.

Origineel bericht van: calculator
Ik zeg dat helemaal niet indirect, Littlesat!
Ik hou juist die twee dingen strikt gescheiden.


Calculator, waar gaat dit nog over?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabel is op zich een vrij dure techniek: Er is een geavanceerd wijvertakt glasvezelnetwerk voor nodig, met allerlei apparatuur in de wijken om de conversie van glas naar coax te maken. Die kosten zijn gelijk ongeacht of er in een wijk nu één of duizend abonnees zijn.

 

Voordeel voor de kabelaars is dat zij een nogal groot marktaandeel hebben (>90%) en veel geld kunnen vragen voor het wapenfeit dat zij analoge televisie kunnen bieden.

 

Satelliet is een veel goedkopere manier van distributie, als het ooit een marktaandel van 20% bereikt zijn de kabelmaatschappijen ten dode opgeschreven, dan worden zij weggeconcurreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...