Ga naar inhoud


weer een zender kwijt


RUF

Aanbevolen berichten


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@ PaulCl & Paullo,

 

Bedankt heren om ook jullie zijde van het verhaal eens te horen.

Tegenwoordig had ik via via de indruk gekregen dat 't bij Telenet allemaal dik in orde was qua beeldkwaliteit maar zo te horen doet TV Vlaanderen het nog zo slecht niet blijkbaar.

Weliswaar dienen ze bij TVV nog niet meer te gaan comprimeren (zoals ze recent gedaan hebben met geluid en beeld) om er een zender gedeeltelijk bij te voegen.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PaulCl
Bij Telenet is het niet veel beter hoor, daar verdwijnen geregeld ook posten maar die minder bekeken worden.

Niet zeveren, hee.
De VH1 en VH1 Classic zijn al een hel tijd geleden verdwenen, maar voor de rest heb ik nog maar zelden zenders zien verdwijnen.
En vergelijk maar gerust eens het basisaanbod bij de kabel met dat van TVV.
Je mist nogal wat bij TVV.

Origineel bericht van: PaulCl
Kwaliteit is ook twijfelachtig. Wij hebben een digicoder maar die wordt enkel gebruikt voor posten die analoog niet (meer) te zien zijn. Het ongemak van bediening en opnamemogelijkheden weegt niet op tegen het minieme kwaliteitsverschil. De toegepaste compressie verknalt toch wel veel en dat allemaal om zoveel mogelijk zenders te kunnen aanbieden. Ik vind dat het evenwicht tussen kwaliteit en kwantiteit zoek is.

Amaai, amaai.
Je moet dringend eens je ogen laten nakijken.
Voor zenders die je vrij kunt ontvangen kun je de vergelijking maken qua beeldkwaliteit, en dat ziet er zowel in cijfers (bitrate) als in beeld gewoon stukken beter uit.
En ja, dat kan op hetzelfde toestel.
Een Dreambox 8000 kan tegelijk DVB-C en DVB-S2 aan.
Ik vind het beeld van één dan ook stukken beter dan dat van één op TVV.
En Canvas HD is natuurlijk sowieso al beter dan Canvas op TVV.

Maar ook van de zenders die niet openstaan, kun je de bitrate vergelijken, en daar zie je een veel hogere bitrate voor de zenders die er voor de Vlamingen het meest toe doen (de Vlaamse zenders dus).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Brambo's
Weliswaar dienen ze bij TVV nog niet meer te gaan comprimeren (zoals ze recent gedaan hebben met geluid en beeld) om er een zender gedeeltelijk bij te voegen.

Ze dienen niet meer of ze kunnen niet meer ?
Ketnet/Canvas haalt gemiddeld 3 Mbps op TVV, en zit op 7,4 Mbps bij Telenet.
En op een andere site die hier niet vernoemd mag worden, zeiden die van CDS zelf dat de transponder van TVV eivol zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
En hoe is de beeldkwaliteit van de niet-Vlaamse zenders bij Telenet en de bitrate daarvan ?

Greets

De Nederlandse zijn duidelijk beter bij TVV/CDS (er zit ook al één HD zender bij).
De Britse (FTA, zit TVV voor niets tussen !) : beter op satelliet, want op kabel ontbreekt de DVB ondertiteling.
De Duitse zijn beter op satelliet (opnieuw, geen verdienste van TV Vlaanderen).
De Spaanse (TVEi) heeft schijnbaar een betere kwaliteit (full PAL) op kabel, hoewel het er visueeel het zelfde uitziet.
Arte : beter op satelliet, want daar heb je ook een HD versie die FTA is (opnieuw geen verdienste van TV Vlaanderen).

Hieruit zou je nu de conclusie kunnen trekken dat het globaal dus beter is bij TVV, maar de Vlamingen kijken nu wel het grootste deel van hun tijd naar de Vlaamse zenders.
De zenders die beter zijn op satelliet qua kwaliteit zijn ofwel FTA of vallen onder het Canal Digitaal gedeelte.
En die FTA zenders verlies je natuurlijk niet als je geen abonnement bij TVV hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Misschien is het slim als TV Vlaanderen de Vlaamse abonnees snel omschakelt naar MPEG4?

Het zijn bij lange na niet zoveel abonnees als Nederland en ze kunnen wellicht gelijk de beeldkwaliteit flink oppoetsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Misschien is het slim als TV Vlaanderen de Vlaamse abonnees snel omschakelt naar MPEG4?
Het zijn bij lange na niet zoveel abonnees als Nederland en ze kunnen wellicht gelijk de beeldkwaliteit flink oppoetsen.


Ik denk dat dit de redenering was van de start van Télésat in MPEG4.
Het zou in ieder geval een toekomst zet zijn. Wel is het voor die klanten die geen TVV box willen en een MPEG2 box hebben, tasten in de geld buidel.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik verwacht eerder een aanbieding zoals met de themapakket abonnees.

Bovendien kost een HD satellietontvanger nu nog maar rond de 100 euro toch?

 

Dan koopt TV Vlaanderen ze groot in voor 50 euro of zoiets. Ik denk dat het goed te doen is en wellicht goedkoper dan een transponder erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit volledige topic gelezen en ik snap enerzijds de frustratie van de Vlaamse klanten van Tvvl. Ikzelf ben klant geworden van Tvvl vanaf de eerste uren en ik was toen laaiend positied over hen en de diensten. Alleen, sinds een goed jaar begint het bij mij nu te knagen. TvVlaanderen begint op een paar punten sterk te verliezen. De beeldkwaliteit op tal van kanalen is effectief sterk achteruit gegaan en op een goede tv, zoals een Samsung Led, zie je overduidelijk 'ongemakheden' in het beeld. Anderzijds kan men geen nieuwe zenders toevoegen daar de bandbreedte vol zit. Yep, da's correct, de bandbreedte wordt ook deels gebruikt voor Rtl4 HD, voor Nederland en de Vlamingen staan in de koude. TvVl scharrelt zich inderdaad achter de smoes dat Vtm HD, Canvas Hd, TMF, exclusief bij telenet zitten, maar dat is veranderd sinds deze ook bij Belgacom zijn gekomen, dus waar ligt de fout? TVVL zou eens een nuttige poll moeten houden onder zijn klanten en dan oordelen welke zenders nu het meest en actief bekeken zouden worden. Wat heb je nu met een zender zoals RTL4 HD waarop te lezen staat, dat je geen rechten hebt om deze te bekijken. Ik geef toe dat ik tal van zenders mis, zoals Tf1 etc daar ik van Franse afkomst ben en ook Franstalig ben opgevoed. Ook qua helpdesk van Tvvl ben ik niet te spreken. Vluchtig een antwoord geven of toegeven dat ze het antwoord niet weten is snel gedaan.

 

Hoe zie ik het verder? Ik zie voor Tvvl geen toekomst in Vlaanderen, of het beestje ooit deftig zal draaien bij onze Walen vraag ik me ook af. Zolang ze bij Tvvl blijven draaien zoals nu, gaan ze nog veel klanten zien vertrekken. Ik zie me zeker nog een half jaar klant blijven, maar of ik tegen zomer 2010 nog klant zal zijn neem ik sterk in twijfel. Ik geef toe al informatie te hebben opgevraagd over Telenet digital tv... ik vindt dit jammer want zoals reeds geschreven, was ik voorheen laaiend positief over tvvl...

Link naar reactie
Delen op andere sites

even aanpassing in je tekst,

er is enkel van VTM HD gesproken dat deze exclusief bij telenet zit (wat niet klopt,want is al een jaar niet meer zo),

van die andere 2 waar je van spreekt is er geen plaats vrij om toe te voegen en zouden ze er ook niet snel bijkomen.

 

grootste probleem is geld en transponders voor vlaanderen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Braintje
Ik heb dit volledige topic gelezen en ik snap enerzijds de frustratie van de Vlaamse klanten van Tvvl. Ikzelf ben klant geworden van Tvvl vanaf de eerste uren en ik was toen laaiend positied over hen en de diensten. Alleen, sinds een goed jaar begint het bij mij nu te knagen. TvVlaanderen begint op een paar punten sterk te verliezen. De beeldkwaliteit op tal van kanalen is effectief sterk achteruit gegaan en op een goede tv, zoals een Samsung Led, zie je overduidelijk 'ongemakheden' in het beeld. Anderzijds kan men geen nieuwe zenders toevoegen daar de bandbreedte vol zit. Yep, da's correct, de bandbreedte wordt ook deels gebruikt voor Rtl4 HD, voor Nederland en de Vlamingen staan in de koude. TvVl scharrelt zich inderdaad achter de smoes dat Vtm HD, Canvas Hd, TMF, exclusief bij telenet zitten, maar dat is veranderd sinds deze ook bij Belgacom zijn gekomen, dus waar ligt de fout? TVVL zou eens een nuttige poll moeten houden onder zijn klanten en dan oordelen welke zenders nu het meest en actief bekeken zouden worden. Wat heb je nu met een zender zoals RTL4 HD waarop te lezen staat, dat je geen rechten hebt om deze te bekijken. Ik geef toe dat ik tal van zenders mis, zoals Tf1 etc daar ik van Franse afkomst ben en ook Franstalig ben opgevoed. Ook qua helpdesk van Tvvl ben ik niet te spreken. Vluchtig een antwoord geven of toegeven dat ze het antwoord niet weten is snel gedaan.

Hoe zie ik het verder? Ik zie voor Tvvl geen toekomst in Vlaanderen, of het beestje ooit deftig zal draaien bij onze Walen vraag ik me ook af. Zolang ze bij Tvvl blijven draaien zoals nu, gaan ze nog veel klanten zien vertrekken. Ik zie me zeker nog een half jaar klant blijven, maar of ik tegen zomer 2010 nog klant zal zijn neem ik sterk in twijfel. Ik geef toe al informatie te hebben opgevraagd over Telenet digital tv... ik vindt dit jammer want zoals reeds geschreven, was ik voorheen laaiend positief over tvvl...

Zoals je misschien uit mijn tussenkomsten kon afleiden, heb ik dezelfde ervaring en zienswijze. Alleen, heb ik er nog een probleem bij omdat, onafgezien van de kwaliteit van beeld en geluid, ik niet veel van de commerciële politiek van verlokking van Telenet en Belgacom moet hebben. Hopen op een DVBT-aanbieder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Origineel bericht van: Braintje
Ik geef toe dat ik tal van zenders mis, zoals Tf1 etc daar ik van Franse afkomst ben en ook Franstalig ben opgevoed.


Waarom plaats je niet een LNB bij? France 2,3,4,5 zitten op 5 West FTA. TF1 ook, alleen dan analoog om de één of andere merkwaardige reden...


Ik heb de RTBF-zenders + een reeks Franse zenders (o.a. TF1) gratis met een klassieke buitenantenne voor DVB-T. Misschien de moeite om eens na te gaan of dit in uw locatie ook kan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@zzzzzzz

Ik zever niet, per 1 oktober laatstleden zijn een paar analoge zenders verdwenen met melding dat ze digitaal te bekijken zijn. Als analoge kijker ervaar ik dit als verlies, ik laat me niet dwingen naar digitaal over te schakelen zolang de kwaliteit niet beduidend beter is. Als voorbeeld van goede kwaliteit geef ik de duitse zenders op sateliet. Die kwaliteit in SD is visueel veelal beter dan wat telenet in HD biedt en je vermelding van bitrates zijn voor mij maar cijfers die potentiele kwaliteit aangeven, er zijn nog andere factoren die een rol spelen.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...