Ga naar inhoud


FTA kanalen doorgeven via netwerk


Gast vibosoft

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Graag wil ik weten hoe je FTA kanalen via een netwerk kunt doorgeven. Ik ben nl. opzoek naar een systeem dat 20 FTA kanalen kan doorgeven via een netwerk.

 

Ik ben aktief bij een kerk waar ik een A/V bediening heb en wil aan leden een dienst aanbieden met christelijke kanalen.

Het moet dus mogelijk zijn dat ze met een kastje, aangesloten op het internet deze kanalen kunnen ontvangen.

Ik heb ongeveer wel een idee wat ik hiervoor nodig heb, maar weet nog niet precies.

Misschien dat ik deze vraag beter in een ander forum kan stellen, maar wie kan mij hiermee in de goede richting wijzen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tonskidutch


Bedankt voor de link.
Ik heb het draadje even bekeken, maar dat is niet precies wat ik zoek. Meerdere mensen moeten de mogelijkheid hebben om te kunnen zappen over diverse kanalen. Zover ik het begrijp is het met dit systeem alleen mogelijk voor één client.
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou eigenlijk ging het om 't principe

 

je kunt mediadata streamen ook van DVB-s (dus digital video broadcast via satellite)

 

als je een erg goede linux server hebt en meerdere DVB-s PCI kaarten kun je gegarandeerd streamen

 

maar je bent wellicht beter af, de gebruikers allemaal een DVB-s PCI in hun PC te stoppen zodat je lokaal alle FTA onafhankelijk kunt bekijken.

 

het is echter niet duidelijk uit jouw verhaal of men in een gebouw gesitueerd is

en of die gebruikers met PC kunnen omgaan

 

overigens mag je niet altijd zomaar media data zonder auteursrechtelijke kwesties verspreiden buiten huis.

 

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

FTA kanalen zijn over het algemeen niet royalty free. Dat wil zeggen dat je moet betalen om ze te her-distribueren. Dus voor de netheid zou ik zelf eerst de kanalen benaderen of ze royalty free zijn voor her-distributie. (Het enige kanaal wat ik ken wat 100% royalty free is, is BVN...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment ben ik de zenders die ik wil doorgeven aan het benaderen en wacht nog op hun antwoord.

 

Het is de bedoeling om het via het internet te streamen zodat de kanalen bij de leden thuis bekeken kunnen worden via een simpel kastje wat het liefst plug en play moet zijn zonder technische poespas. Dit om te voorkomen dat ik alle leden langs moet gaan om het kastje te komen installeren of een kaart in de PC moet installeren (het zijn er een kleine 700 en groeiend) Ik hou van mijn leden, maar heb nog een gezin thuis, zie je...

 

Helaas wil nog geen enkele provider zich aan iets dergelijks wagen uit commercieel oogpunt, dus wil ik het zelf oppakken. Ik hoef er zelf niet rijk van te worden, hoogstwaarschijnlijk moet er zelfs geld bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vibosoft
Op dit moment ben ik de zenders die ik wil doorgeven aan het benaderen en wacht nog op hun antwoord.

Het is de bedoeling om het via het internet te streamen zodat de kanalen bij de leden thuis bekeken kunnen worden via een simpel kastje wat het liefst plug en play moet zijn zonder technische poespas. Dit om te voorkomen dat ik alle leden langs moet gaan om het kastje te komen installeren of een kaart in de PC moet installeren (het zijn er een kleine 700 en groeiend) Ik hou van mijn leden, maar heb nog een gezin thuis, zie je...

Helaas wil nog geen enkele provider zich aan iets dergelijks wagen uit commercieel oogpunt, dus wil ik het zelf oppakken. Ik hoef er zelf niet rijk van te worden, hoogstwaarschijnlijk moet er zelfs geld bij.


Het lijkt mij veel handiger dat de mensen zelf een multytenne ophangen met daarbij een eenvoudige FTA ontvanger.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: vibosoft
Hallo,
Ik ben aktief bij een kerk waar ik een A/V bediening heb en wil aan leden een dienst aanbieden met christelijke kanalen.


Ik denk niet, dat die optie gaat werken.
Het gaat kennelijk om een selectie van (Sat.zenders) religieuze kanalen.
Een transponder verder, en het zijn plotseling geen religieuze kanalen meer!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPTV solutions by netup, zou natuurlijk wat kunnen zijn voor een boot / klooster / ziekenhuis etc...

> kijk onder IPTV Complex Overview voor schema

 

maar ik zit wel met gekrulde tenen als ik denk aan de door satelliethobbyisten gewenste keuzevrijheid tov die gebruikers welke blijkbaar een blokje zenders mag zien en verder NIKS.

 

ciao

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik vaststellen dat de vorige twee postings volledig off topic zijn en geen respect tonen voor de levensovertuiging van topic starter en zijn achterban!

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gaan we niet met elkaar om. Sat4all is niet het medium om iemands geloof respectloos te bespotten.

 

Daarbij plaats ik nog de opmerking, wanneer een sat4all lid vindt, dat een geplaatste bericht niet kan, gebruik dan alstublieft de knop: Waarschuw moderator, maar plaats dan zelf geen reactie.

 

En nu graag verder ON TOPIC aub

 

 

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
IPTV solutions by netup, zou natuurlijk wat kunnen zijn voor een boot / klooster / ziekenhuis etc...
> kijk onder IPTV Complex Overview voor schema

maar ik zit wel met gekrulde tenen als ik denk aan de door satelliethobbyisten gewenste keuzevrijheid tov die gebruikers welke blijkbaar een blokje zenders mag zien en verder NIKS.

ciao


Netup is mij idd wel bekend, bedankt.

Vwb. de keuzevrijheid, ik ben zelf benaderd door leden die deze kanalen misten bij de huidige TV providers die hoogstens maar enkele kanalen in hun lijst aanbieden. Het was bij hun bekend dat ik bij een DVB-S STB producent werkte en vandaar deze vraag. Dit heb ik ook bij deze producent gelegd, maar zagen helaas geen brood in satelliet onvangers met een conditionele kanalenlijst. Vandaar dus mijn zoektocht naar alternatieven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

vibosoft,

dat men je gevraagd heeft extra zenders te voorzien bovenop een bestaand beperkt aanbod

is me nu duidelijk (eerst niet, eerlijk gezegd)

 

on Topic

als ik bedenk dat men met nieuwe TV-toestellen OOK IPtv / nettv kan ontvangen (in dit geval ken ik de philips lcd die een familielid heeft gekocht) en die via de server van philips een aanbod kan weergeven,

dan lijkt me z'n dienst die jij zoekt wel mogelijk

 

maar de desbetreffende FTA zender-organisaties zelf zouden al een IP-stream moeten willen aanmaken, mede wegens licenties en royalties een lastige kwestie.

 

als dat wel zou lukken, heb je enkel een nieuwe TV met IPTV (ethernet aansluiting) weergave nodig per gebruiker.

 

maar ook een heel gedegen internet aansluiting is nodig

en dat ontbreekt er maar al te vaak aan.

 

(zie subforum breedband internet)

 

ciao

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...