Ga naar inhoud


Schotel moet van het dak afgehaald worden wegens schotelverbod


hans055

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Alerius
Ik ben verbijsterd als ik zo zie en hoor wat voor eisen een Vereniging van Eigenaren in praktijk allemaal blijkt te stellen. Het lijkt wel alsof je weer thuis bent en je aan de regels van een zeer veeleisende pappie en mammie moet houden.
Nee, dit is voor mij een goede waarschuwing. Als we ooit nog gaan verhuizen, dan liever een huisje ergens ver op de hei dan een complex met andere eigenaren. Verschrikkelijk om zo onder curatele te worden gesteld!


Hoort toch zo wink

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Het lijkt wel alsof je weer thuis bent en je aan de regels van een zeer veeleisende pappie en mammie moet houden.

Lijkt wel dat jij zeer veeleisende ouders hebt/had en niet zo,n leuke jeugd hebt gehad.

Maar goed als je een appartement hebt dan heb jij je aan de regels te houden die de eigenaren zelf hebben opgesteld,

zo niet, zoek dan maar een hutje op de hei.

Ha,ha, hutjes op de hei zijn heeeeel errug dun gezaaid, en als je dat al hebt dan moet jij je nog aan veel meer regels houden, in de natuur. blush

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet of je dat zo algemeen kunt verkonden betreffende die regels.

er zijn namelijk ook oneigenlijke regels en voorschriften in dergelijke reglementen

 

en juist voor de elementaire vrijheid op informatie vergaren mag je dergelijke reglementen aanvechten.

 

als het over een regel gaat dat je geen ijskasten vanaf je balkon mag donderen in het ondergelegen plantsoen, dat bij ganzenhoef flat vaker gebeurde, lijkt me het duidelijk

 

dat men jou echter verbied satelliet tv te ontvangen is onwettig.

 

ciao

 

 

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje geleden heb ik een nog brief gehad van de VVE. Hierin stelde men dat een schotel op het balkon niet toegestaan is als deze boven de borstwering uitsteekt.

 

Maar omdat ik het "creatief" opgelost heb door de schotelantenne te verdekken achter planten, kunnen ze hier mee leven.

Vanaf de straat is hij nauwlijks zichtbaar.

 

Tevens zei men in de brief om binnenkort te gaan onderzoeken wat de kosten zijn voor een GSO installatie.

 

Bijgevoed een foto hoe ik hem geplaatst heb:

 

 

S1.jpg

 

S2.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hans055
Een tijdje geleden heb ik een nog brief gehad van de VVE. Hierin stelde men dat een schotel op het balkon niet toegestaan is als deze boven de borstwering uitsteekt.


@hans055,

Dat is kletskoek.
De schotel mag niet buiten het balkon uitsteken maar dat is andere koek...


Met vriendelijke groeten wink

sattaz



Link naar reactie
Delen op andere sites

^^^ IDD.

 

@Hans055, heb je misschien over het bericht van Jeroensky heen gelezen?

 

Hierin zit toch de mogelijkheid om je geliefde bron van informatievergaring (BBC zenders) terug te krijgen.

BBC Three, BBC Four, ITV en andere Britse zenders zijn bijvoorbeeld niet op andere manieren in vergelijkbare kwaliteit te ontvangen.

Ook zou je de nadruk kunnen leggen op de vele voordelen van satellietontvangst, zoals de vele HD zenders.

 

Ik zou zelf alsnog proberen de schotel op dak te krijgen, maar de beslissing blijft natuurlijk aan jou, je moet immers ook de buren een beetje te vriend houden.

 

Een tegelvoet beschermt het dak tegen UV-straling, waardoor het dak minder snel verouderd.

 

Met stroop vang je meer vliegen. Tijdens een ledenvergadering een uitleg geven over satellietontvangst? Draai een lijstje uit met beschikbare zenders van 19.2, 13, 23.5 en 28.2/28.4.

 

GSO is natuurlijk een hele mooie oplossing, maar een hoop mensen hebben geen zin om in een digitale ontvanger te investeren. Die zullen eerst overtuigd moeten worden (goedkope ontvangers tonen dus). Ook kan de complete installatie behoorlijk prijzig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hans055
Een tijdje geleden heb ik een nog brief gehad van de VVE. Hierin stelde men dat een schotel op het balkon niet toegestaan is als deze boven de borstwering uitsteekt.

Maar omdat ik het "creatief" opgelost heb door de schotelantenne te verdekken achter planten, kunnen ze hier mee leven.
Vanaf de straat is hij nauwlijks zichtbaar.

Tevens zei men in de brief om binnenkort te gaan onderzoeken wat de kosten zijn voor een GSO installatie.

Bijgevoed een foto hoe ik hem geplaatst heb:


S1.jpg

S2.jpg


Heb jij geen last van schotel op balkon???
Lees eerst goed na

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hans055
Een tijdje geleden heb ik een nog brief gehad van de VVE. Hierin stelde men dat een schotel op het balkon niet toegestaan is als deze boven de borstwering uitsteekt.

Maar omdat ik het "creatief" opgelost heb door de schotelantenne te verdekken achter planten, kunnen ze hier mee leven.
Vanaf de straat is hij nauwlijks zichtbaar.

Tevens zei men in de brief om binnenkort te gaan onderzoeken wat de kosten zijn voor een GSO installatie.

Bijgevoed een foto hoe ik hem geplaatst heb:


S1.jpg

S2.jpg



Wat een gedoe om zo'n kleine schotel.

Eens met Alerius.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad ziet er gewoon keurig uit zo.

Origineel bericht van: nylez
Origineel bericht van: hans055
Een tijdje geleden heb ik een nog brief gehad van de VVE. Hierin stelde men dat een schotel op het balkon niet toegestaan is als deze boven de borstwering uitsteekt.

 

Maar omdat ik het "creatief" opgelost heb door de schotelantenne te verdekken achter planten, kunnen ze hier mee leven.

Vanaf de straat is hij nauwlijks zichtbaar.

 

Tevens zei men in de brief om binnenkort te gaan onderzoeken wat de kosten zijn voor een GSO installatie.

 

Bijgevoed een foto hoe ik hem geplaatst heb:

 

 

S1.jpg

 

S2.jpg

 

 

Wat een gedoe om zo'n kleine schotel.

 

Eens met Alerius.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Helaas ben ik ook "slachtoffer"geworden van het schotelverbod.

Een aantal jaren geleden heb ik een appartement gekocht, en op dat moment wist ik helemaal niet dat er zoiets bestond als een schotelverbod. Vanwege de kwaliteit van de kabel, en het aanbod van zenders heb ik besloten om een schotel te laten plaatsen.

De leverancier is komen kijken wat wel/niet mogelijk was mbt het plaatsen van de schotel. Vanaf de voorzijde van mijn appartement ging niet, omdat het appartement ten dele tussen de schotel en de satteliet zou komen. Hij gaf mij het advies om de schotel tegen de kopse kant (blinde muur) aan de straatzijde te plaatsen, en de schotel net over de dakrand te laten kijken. Ik vond het een prima idee, aan die zijde loopt ook een weg met grote bomen, hetgeen betekende dat de schotel 's-zomers onzichtbaar was en als de bomen kaal waren slecht zichtbaar. Een prima oplossing dacht ik zo.

Ik heb zo'n 3 a 4 jaar plezier kunnen hebben van mijn schotel. Op enig moment kreeg ik van de jurist van de vve een schrijven met het verzoek om de schotel te verwijderen, aangezien deze zonder toestemming geplaatst was. Na telefonisch contact bleek mijn nieuwe bovenbuurman geklaagd te hebben, omdat er een schotel op "zijn" buitenmuur bevestigd was. Met de vve heb ik afgesproken om alsnog toestemming te vragen, welke in de eerstkomende ledenvergadering besproken zou worden. Verder heb ik formeel protest aangetekend via een op het internet gedownloade bezwaarbrief. Hierin werd oa ook verwezen naar het verdrag van Rome.

Op de vergadering bleek dat verder geen van de bewoners wist dat er een schotel tegen de gevel gemonteerd was. Indertijd was er nog een "grooteigenaar" van het complex, die het merendeel van de appartementen in zijn bezit had. Hij was erop tegen dat er toestemming kwam voor de schotel, dus dan is het al gauw bekeken.

Hij stelde verder dat de schotel binnen 30 dagen verwijderd moest worden, en indien dit niet gebeurde ik een boete kreeg van € 100 per dag dat de schotel niet verwijderd was. Ook hierin had hij de meerderheid van stemmen, dus dan weet je het wel. Ik kon mijn schotel dus mooi verwijderen. In mijn tuintje plaatsen ging ook niet omdat het gebouw er ten dele in de weg staat. Ik heb de hele handel via Marktplaats verkocht, en beschik inmiddels over Digitenne.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja,dat is dan goed balen,aleen al vanwege de mindere beeld kwalitijt en het zender aanbod.Maar,je hebt waarschijnlijk een ding vergeten en dat dat is bezwaar te maken en een Advokaat in te schakelen.wellicht dat je dit op nieuw kunt doen,want het gaat tenslotte om het feit dat het verdrag van Rome öök voor de VVE geld,dus die zgn Jurist heeft mijns inziens blufpoker gespeeld,en jij bent er helaas ingetrapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zal wel een dwangsom bedoelen. Maar, zonder rechtelijke uitspraak?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb indertijd wel geinformeerd naar de mogelijkheden om er iets aan te doen. Wat ik wel begrepen was, dat het nogal af kan hangen van de rechter die je treft. Er zijn rechters die van mening zijn dat er volop alternatieven zijn voor een schotel, en dan win je zo'n zaak dus niet. Bovendien een advocaat inschakelen kost klauwen vol geld, derhalve besloten om het zo te laten.

Wat de boete betreft, de vergadering van een vve kan een boete opleggen bij overtreding van de reglementen. Die vergadering beslist dan hoe hoog die boete wordt, dit zijn zaken welke in het huishoudelijk reglement en in het model reglement vastgelegd zijn. Hier valt echt niet onderuit te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hasje09

Wat de boete betreft, de vergadering van een vve kan een boete opleggen bij overtreding van de reglementen. Die vergadering beslist dan hoe hoog die boete wordt, dit zijn zaken welke in het huishoudelijk reglement en in het model reglement vastgelegd zijn. Hier valt echt niet onderuit te komen.


@Hasje09,

Is het niet zo dat allereerst de vergadering van de VVE de hoogte van boetes
(in het algemeen) moet vaststellen voor overtredingen van splitsingsreglement en huishoudelijk reglement?!

Dat de vergadering na een overtreding eens gaat bekijken
hoe hoog men de boete wil laten zijn kan ik niet geloven.


Met vriendeljike groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...