Ga naar inhoud


Ben ik de enige waar alle seca kaarten zijn uitgevallen


Satfreakholl

Aanbevolen berichten


  • Reacties 739
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: richyk

Edit: problem solved ! De Rebox blijkt nu alleen te werken met de CD Cam, waar eerst alleen de smartcard voldoende was.....

Kun je dat eens toelichten? Is er dus iets veranderd bij jou?


Er is dus in zoverre iets veranderd dat ik alleen beeld heb als ik de originele CAM gebruik, waar ik voor heen alleen genoeg had aan de smartcard......

Gisteren nadat alle problemen bij CD waren opgelost had ik na een heractivatie weer op alles beeld. Vervolgens heb ik de Rebox de hele nacht op SBS6 laten staan om alle updates mee te krijgen, en had ik dus vanmiddag alleen nog beeld op FTA. Zoals al gemeld leverde een telefoontje met de helpdesk het advies op om toch vooral maar een gecertificeerde ontvanger te kopen.

Na een hoop geklooi kwam ik op het heldere idee dat ik nog de originele CD CAM in de la had liggen, dus baat het niet schaadt het niet dacht ik. CAM er in, zenders gewist, Fastscan gedaan, reset en hop op alles weer beeld. Dus toch heb ik ergens het vermoeden dat het te maken heeft gehad met een of andere update van CD waardoor de CAM nu noodzakelijk is......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gotsave
ik heb eigenlijk bijna hetzelfde probleem als mijnheer devisser. Alle zenders doen het, behalve ESPN America, MTV en VH1 zenders. Het enige verschil is dat mijn BER heel hoog wordt als ik naar ESPN zap.

Heeft iemand anders wel beeld op ESPN?

Ik heb het top pakket van CD overigens


Hoge ber betekend geen of slecht signaal op die zenders dus check je schotel

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het advies na de wisselproblemen van een tijdje terug heeft CD gezegd dat zij alleen instonden voor gecertificeerde ontvangers en...de CD Mediaguard-CAM. Losse smartcards worden nu immers ook niet meer in de winkel aangeboden.

 

(Het mooie is trouwens, dat bij mij de Aston-CAM beter functioneert dan die van CD, maar dat terzijde.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Origineel bericht van: gotsave
ik heb eigenlijk bijna hetzelfde probleem als mijnheer devisser. Alle zenders doen het, behalve ESPN America, MTV en VH1 zenders. Het enige verschil is dat mijn BER heel hoog wordt als ik naar ESPN zap.

Heeft iemand anders wel beeld op ESPN?

Ik heb het top pakket van CD overigens


Hoge ber betekend geen of slecht signaal op die zenders dus check je schotel


Dat is wel duidelijk. Maar het is frappant dat ik die hoge ber alleen op ESPN heb en nergens anders. Ik zal al de tips hier wel meenemen om dit probleem op te lossen.

thx!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier met een z.g. gecertificeerde ontvanger Homecast5101 nog steeds geen beeld , ook niet na herstarten ontvanger, her-activeren kaart. Op geen enkel gecodeerd kanaal!

Geduld raakt een beetje op...

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het getest met een phillips ontvanger type weet ik niet maar is diegene die geleverd word met online internet. Is een hd ontvanger.

Zijn kaart wel beeld en mijn kaart erin en geen beeld. Alleen de mtv's. De rest werkt prima

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geen beeld op de MTV's. De rest van de kanalen werkt allemaal goed en ik heb een toppakket + HD... Vreemd probleem... Ben benieuwd of er iemand is die wel beeld heeft op de MTV's... Ik draai op een dream 8000 met CCcam 2.1.4... En ook hier worden de zenders wel gedecodeerd maar geen beeld..

Dreambox 7000s, Nokia Dbox 2, Nokia MM9500, Magic Module, Mastera IV, Moteck 2100 srg, Schotel 80cm draaiende van 43 west naar 72.0 oost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou komt het mooiste Henk van de klantenservice van een ander forum. Die vermeld dat daar geen storing van bekend is.

 

Is er geen mogelijkheid om met kaartje naar een dealer te gaan en hun het laten uitzoeken.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: richyk

Na een hoop geklooi kwam ik op het heldere idee dat ik nog de originele CD CAM in de la had liggen, dus baat het niet schaadt het niet dacht ik. CAM er in, zenders gewist, Fastscan gedaan, reset en hop op alles weer beeld. Dus toch heb ik ergens het vermoeden dat het te maken heeft gehad met een of andere update van CD waardoor de CAM nu noodzakelijk is......


Ik heb ook een 9000HD van REbox staan en de problemen die jij beschrijft herken ik niet. Nu is het wel zo dat de Rebox nogal buggy software heeft, dus eerlijk gezegd vermoed ik dat dit de zoveelste bug is in dit kreng.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Reneetjuh
Hier ook geen beeld op de MTV's. De rest van de kanalen werkt allemaal goed en ik heb een toppakket + HD... Vreemd probleem... Ben benieuwd of er iemand is die wel beeld heeft op de MTV's... Ik draai op een dream 8000 met CCcam 2.1.4... En ook hier worden de zenders wel gedecodeerd maar geen beeld..


MTVNHD doet het prima hier. De rest van die mtv zenders staan niet in de favorietenlijst, maar vh1 en vh1 classic heb ik gisteren nog even opgezocht en die doen het hier gewoon.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat zoveel problemen geven op de MTV's. Hier heb ik nog geen hapering waar kunnen nemen.

 

Maar wat misschien het proberen waard is; als je key files gebruikt, deze allemaal wissen. Kan zijn dat die proberen stuivertje af te wisselen met de kaart.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Earthfinder
Heb je in cardclient.conf moet de volgende regel wel "1" staan op de positie van de laatste "1" zoals hieronder, na "15050:". Als hier een "0" (nul) staar, worden er geen EMM-updates doorgegeven.
(Puur voor de volledigheid, ik vermoed dat je dit al wist)

newcamd:127.0.0.1:15050:1:*******


Bij werkt alles inmiddels ook weer. Maar niet dankzij mijn eigen set-up. Ik heb inderdaad een 1-tje staan in de cardclient.conf! Daarnaast heb ik auto update in NewCS voor mijn client ook aanstaan.

Maar goed, ben dus gisteren naar de satboer in Almere-buiten geweest. Daar heeft m'n kaart 2 minuten in een klein Philips receivertje gezeten en was m'n kaart weer geactiveerd. Bij thuiskomst meteen in m'n PC gedaan en de datum gecontroleerd. Deze bleek nog steeds 2010-07-10 te zijn. Toen LiveTV gestart en na 3 minuten kwam de eerste EMM binnen voor management waarna de management datum 2010-07-20 werd. Weer enkele minuten later kwam er een EMM binnen voor canaldigitaal en daarmee werd de datum van canaldigitaal 006A op 2010-07-20 gezet. Toen ik een kwartier later nog eens keek om te zien hoeveel EMM's er inmiddels langs waren gekomen zag ik de datum van 006A op 2010-07-21 staan! Vreemd! Maar gelukkig blijft het tot nu toe weer werken.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik ben een paar dagen weggeweest en ik heb gewoon beeld, dit had ik ook voor ik wegging.

Wat mij opvalt is dat er nog steeds veel ecms en emms signalen binnen komen.

Dit is ongeveer binnen anderhalf uur binnengekomen

 

handled 479(479) ecms and 1209(1209) emms

SECA card 00.xxx.xxx.xxx entitlements:

0000 MANAGMENT : 2010-07-13

006a CANALDIGITAAL : 2010-07-20

 

Is dit normaal of is dit nog steeds een soort van herstelprocedure?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...