Ga naar inhoud


Wat is de beste schotel?


SatProfi

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: SatProfi

ik ben van plan een nieuwe schotel te kopen, en wou dan ook gelijk de beste kopen.
Ik zoek er dus een met de beste ontvangst, mag gerust 100cm of zelfs meer groot zijn.

Origineel bericht van: SatProfi

Een Kathrein schotel zoals bv de CAS120 zou ik wel graag willen hebben, maar als ik dan tegen de 400 euro kwijt ben, wordt het mij toch wat te duur.
Dan valt mijn keuze toch op de Triax TDS 110. Is een stuk goedkoper.


@SatProfi,

Voor de Kathrein CAS120 zijn een heleboel alternatieven die minder kosten dan 400 Euro.
Daarbij is zeer waarschijnlijk de ontvangst ook nog eens beter dan van de Kathrein CAS120.

De Triax TDS110 wordt volgens mij behalve inzake ontvangst (ook) wat betreft degelijkheid door vele andere schotels voorbijgestreefd.

Ik denk dat velen met mij van oordeel zijn dat de Triax TDS110 wat ontvangst betreft niet de beste schotel is.
De Triax TDS110 is in ieder geval niet het antwoord op jouw vraag.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz



Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Voor de Kathrein CAS120 zijn een heleboel alternatieven die minder kosten dan 400 Euro.
Daarbij is zeer waarschijnlijk de ontvangst ook nog eens beter dan van de Kathrein CAS120.

Ohh, er zullen veel alternatieven zijn. Ook voor veel minder geld.
En of de ontvangst beter of slechter is kan alleen maar worden aangetoond als je ze dan werkelijk naast elkaar zet en een vergelijking maakt.
Trouwens, waar baseer je dat op dat de ontvangtresultaten waarschijnlijk slechter zouden zijn?
sattaz, ik kan je garanderen dat als je deze schotel zelf van dichtbij gezien hebt en hoe hij opgebouwd en afgewerkt is dat je erbij gaat staan te kwijlen en kwispelen.
Ik heb beide schotels de CAS90 en CAS120 hier in de garage staan. Bij de CAS120 heb ik ook de H-H motor en die is ook al zo oerdegelijk gebouwd.
Dan zul je vragen, waarom ik ze dan niet in gebruik heb?
Dat komt omdat ik voor mijn huidige schotels 2 x een 2,5" mast op mijn dak heb staan en voor de Kathrein moet dat 3,5" worden en daarvoor moet ik een heel andere nog stevigere dakkonstruktie aanbrengen met andere dakpan doorvoer en dat is me even wat te veel.
Komt nog bij dat ik mijn huidige schotels (1 mtr en 1,20 mtr) helemaal alleen het dak opgezeult en gemonteerd heb, met die Kathrein schotels zie ik dat niet zo zitten. Daar moet hulp bij komen. Zijn veel te zwaar.
Ik wacht nu nog totdat de huidige actuator het begeeft, die is ca. 20 jaar oud en krijgt nu ouderdomsverschijnselen.
Dan komen de Kathreins uit de garage.
Ik heb bij beide schotels een Kathrein quattro LNC.
Die zijn ook heel speciaal en niet te vergelijken met alles andere aan LNC´s wat er op de markt is. Gebouwd om van te watertanden.
Ik zal van het weekend wat foto´s plaatsen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe zit het met de mogelijkheid om op de Kathrein schotels meerdere LNB's op te plaatsen?

 

Die LNB's zien er wel gaaf uit van Kathrein maar zijn ze de meerprijs waard t.o.v. bijvoorbeld een Inverto Black Ultra?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere LNC´s, dat kan. Er zijn adapters voor zodat er ook niet Kathrein LNC´s op gemonteerd kunnen worden.

Ik moet even nakijken wat de maximale posities zijn die met meerdere LNC´s aangepeild kunnen worden.

De Kathrein LNC´s zijn zeer smal.

 

De Inverto Black Ultra´s ken ik niet.

 

Maar wil je een multi-LNC opbouw met veel LNC´s dan zijn er inderdaad andere alternatieven.

Ik heb ook gezegd dat de prijs hoog is...maar iedere €uro waard is.

Alles is duurzaam gemaakt. Je erfgenamen zullen je dankbaar zijn. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo is zitten kijken bij Kathrein door dit topic en het ziet er allemaal wel erg goed uit cool.

 

Volgens mij wil de TS een mothorized opstelling dus ik stap er snel tussenuit en blijf 'm lekker volgen :D

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
SatProfi: Het is inderdaad de bedoeling om deze set samen met een motor te gaan gebruiken.


dan is die kathrein veel, veel, veeeeel te zwaar

Kathrein met meerdere lnb's voor de geinteresseerde

voor de motor/rotor heb ik in het verleden gelezen zou de Funke 1 meter een prachtige schotel zijn.

ciao

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch


dan is die kathrein veel, veel, veeeeel te zwaar


ciao

Is ie niet in aluminium te krijgen, dan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens gekeken, en een Laminas OFC-1000 lijkt mij wel wat. (Groter gaat hier helaas niet...)

Ziet er stabiel uit.

Weet iemand waar in Nederland ze te koop zijn?

(Of in het buitenland, maar de meeste sturen > 85cm niet op... cry )

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
SatProfi: Het is inderdaad de bedoeling om deze set samen met een motor te gaan gebruiken.

dan is die kathrein veel, veel, veeeeel te zwaar


@Tonskidutch,

Volgens mij denk jij hier bij een motor alleen aan een DiSEqC motor.
Die is inderdaad ongeschikt voor de Karthrein CAS120.

mEr zijn echter nog andere motoren die prima bij satellietontvangst in het algemeen
en de Kathrein CAS120 in het bijzonder gebruikt (kunnen) worden.
Zoals actuator, H2H motor, Egis rotor, enzovoort.
Er moet dan wel nog een extra (hulp-)besturingsapparaat zoals bijvoorbeeld een V-Box bij.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Geef mij maar de beste schotel en dat is een Gregorean, onovertroffen in degelijkheid en signaal sterkte cool


@Sjaak(k),

Volgens mij wordt nergens gestaafd dat de Gregorian onovertroffen in ontvangst zou zijn.
Het tegendeel schijnt eerder het geval te zijn, sommige andere schotels (120 cm.)
lijken bij vergelijkende tests zelfs ietsje beter dan Gregorians (120 cm.) te scoren.
Zie ook Gregorian versus offset-schotel cool


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Geef mij maar de beste schotel en dat is een Gregorean, onovertroffen in degelijkheid en signaal sterkte cool


@Sjaak(k),

Volgens mij wordt nergens gestaafd dat de Gregorian onovertroffen in ontvangst zou zijn.
Het tegendeel schijnt eerder het geval te zijn, sommige andere schotels (120 cm.)
lijken bij vergelijkende tests zelfs ietsje beter dan Gregorians (120 cm.) te scoren.
Zie ook Gregorian versus offset-schotel cool


Met vriendelijke groeten wink

sattaz



Sattaz , dat zouden we voor eens en altijd moeten bepalen .
Ik heb een 2e 120 cm greg die kan in de tuin naast jouw "noname" 120cm .
Zoek maar vast de agenda op .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Nee maar ook niet met feiten gestaaft dat ding met die spoorbrugprofielen dat die beter zou zijn als een Greg whistle


@Sjaak(k),

Ik heb dan ook niet beweerd en verwacht het ook niet dat de Kathrein de Gregorian verslaat smile


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...