Ga naar inhoud


Kabel TV wordt een stuk goedkoper


Donkeyman

Aanbevolen berichten


  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kunnen ze nu niet in het gehele overgesubsideerde marktsegment niet eens het over een andere boeg gooien.

 

In de tijd dat er kabel kwam en er harken van dak moesten, betaalde iedere woningaansluiting een éénmalig bedrag van rond de 500 gulden om bekabeld te worden. Daarna een x-bedrag per maand. Uiteindelijk had iedereen kabel toch ?

 

Kan Nederland B.V. niet een netwerkbeheerder uit de grond stampen (wordt toch gesubsideerd) net als bij de electra en dan een markt opengooien met leverancier naar keuze.

 

Met gas, telefoon, electra, internet kan het al. Waarom met kabel-tv niet ?

 

Pas dan komt er een marktwerking en worden de prijzen weer een beetje normaal. Je moet nu werkelijk fysiek verhuizen als je de postcodechecks inklopt her en der. Zelfs CD heeft nu een postcode-check om te kijken of ontvangst mogelijk is. (Zal voor de doelgroep zijn die niet weet of ze uitzicht hebben op het zuiden wink )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast marcellux

Het is jammer dat men maar niet wil leren van eerder gemaakte fouten. Marktwerking zorgt niet voor lagere prijzen, integendeel, het veroorzaakt een stortvloed aan prijsopdrijvende factoren zoals meer managers, meer investeringen die weer terugverdiend moeten worden enzovoort. Ik blijf van mening dat de kabel ( en ook ziekenfonds, water, gas, electriciteit ) nutsbedrijven moeten zijn zonder winstoogmerk. Tevens wil ik hier gelijk kwijt dat ik het buitengewoon vreemd vind dat ik voor een analoog pakket moet betalen wat ik niet afneem (UPC). Of je neemt digitaal of analoog maar niet beide. Dit soort koppelverkoop moet de OPTA helemaal niet toestaan. Ik vind echt onbegrijpelijk dat dit kan. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: "Frank67"
Wat ik me nu afvraag is het volgende:
Ziggo heeft nu bijvoorbeeld koppelverkoop van internet + kabel TV. Je kunt alleen internet krijgen als je daar verplicht een standaard TV abonnement van € 16,45 per maand bij neemt.

Als een klant vanwege de kabel TV overstapt naar Tele2 kan deze dan nog steeds internet afnemen van Ziggo, met andere woorden: betekent dit ook het einde van deze koppelverkoop? Iemand die dat weet?


Kijk, dat zou mooi zijn... nu betaal je inderdaad 16 euro teveel als je je kabelaansluiting alleen gebruikt om te kunnen internetten. Als dat zou kunnen door alleen maar 5 euro te betalen als "basispakket" en dan je internet, dan komen we ergens! En of de kwaliteit van de tv niet goed is, who cares, het is toch alleen maar om te internetten. TV kijken doe ik via satelliet, wat beter aansluit bij mijn voorkeurzenders.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Je moet gewoon kabel kunnen krijgen voor alleen internet.
Die koppelverkoop komt me de keel uit.

Echt waardeloos,als je alleen internet wilt
kun je alleen ADSL nemen.



Als alles digitaal is op de kabel dan zal dat geen probleem meer zijn lijkt mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Je moet gewoon kabel kunnen krijgen voor alleen internet.
Die koppelverkoop komt me de keel uit.

Echt waardeloos,als je alleen internet wilt
kun je alleen ADSL nemen.

En als je ADSL wilt dan heb je een telefoonlijn van de KPN nodig.
Heb je geen vaste telefoon dan betaal je een extra bedrag per maand voor huur van de telefoonlijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als alles digitaal is op de kabel dan zal dat geen probleem meer zijn lijkt mij.

 

Ben je helaas nog wel aan een provider gekoppeld met de kabel. Kan moeilijk in een UPC gebied Ziggo nemen.

 

En Kabel-TV echt goedkoper...... nee echt niet. Hooguit in de actieperiode. Daarna zit je gemiddeld weer op een doorsnede aanbieder.

 

Als de markt nu zo vrij was als ADSL, kon je een beetje "hoppen", nieuwe modems en snelheden scoren en de kosten zijn zo goed als gelijk. Online is geen kabelaar, maar zonder koppelverkoop een nieuwe modem en kado naar keuze.

 

Zit wel een beetje sluikreclame in door een deal met CD. CD heeft opeens ook internet en Online heeft satelliet.

 

Online icm CD heeft nu de voordeligste aanbieding. Er wordt alleen een Philips tuner door je keel geduwd.

 

Over Digitenne heb ik het maar niet want het beperkte aantal kanalen wat daar op zit is bizar laag tov de andere aanbieders.

 

 

Wat zal het raakpunt worden ? Echt koffiedik kijken of naar de kermis in Tilburg bij een Madamekke met een glazen bol.

 

Stap is iig gezet en de prijzenoorlog zal wel uit gaan breken.

 

Wat me idd mateloos irriteerd is de koppelverkoop, die gewoon ver gaat. Internet + Mobiel-bellen + Vast-bellen + Televisie.....

 

We zullen zien wat het gaat brengen, tis bijna Maandag eek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Origineel bericht van: Gerard 76
Je moet gewoon kabel kunnen krijgen voor alleen internet.
Die koppelverkoop komt me de keel uit.

Echt waardeloos,als je alleen internet wilt
kun je alleen ADSL nemen.

En als je ADSL wilt dan heb je een telefoonlijn van de KPN nodig.
Heb je geen vaste telefoon dan betaal je een extra bedrag per maand voor huur van de telefoonlijn.


ik bedoel dan telfort of alice bijvoorbeeld.
voor 20 euro heb je dan internet van 20 Mb
Bij mij is het in de praktijk 16 Mb,snel zat.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iederen vergeet dat we gewoon iets anders moeten, schotelconcurrentie. Een duitser heeft geen kaartje nodig om vaderlands te kijken ook niet HD.

 

Ziggo etc zijn schandalig duur. Was dat latijnsamerikaanse pakket van toen op de Hotbird erg goedkoop tegen.

 

Betalen voor hoop reclame en hart van Nederland en meer van die zooi? En vervolgens nog eens extra betalen in de super.

 

Bij vaderlandse super kerstlimonade met coffeine, 4 flessen 1,5 ltr voor 5 eenheden in aanbieding. Net over de grens, zeer compatibel 6 flessen, 1,5 ltr voor 0,37 eenheden/stuk. Waarom kan dat daar zo goedkoop?

 

 

 

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Dus geen combo abo voor telefoon en internet wink


Het komt nog sneller als ik dacht,dus er breekt een prijzenslag uit zoiets is wel gunstig voor de consument.

Citaat:
Tele2 zet vanaf dinsdag de telecombranche geheel op scherp met de 4-in-1 aanbieding voor nieuwe abonnees. Deze betalen voor digitale televisie, analoge televisie, internet en telefonie de tijdelijke prijs van € 29,95 per maand.


Bron: ik geloof dat die niet mag maar heeft met een tv blad te maken. confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Bron vermelden is wel zo netjes en voorkomt iig problemen.


Ja de regels wijzigen hier regelmatig de ene keer krijg je een waarschuwing en nu schijnt het weer te mogen.

Maar is prima de bron is Totaal TV zelf kan ik mijn bericht niet meer bewerken.
En het citaat is maar een klein stukje van een groter bericht. confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar is het als het wat verder gevorderd is qua aanbieders bijvoorbeeld wel mogelijk om analoog van aanbieder A te nemen en internet en digitale tv van aanbieder B??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...