Ga naar inhoud


Kabel TV wordt een stuk goedkoper


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Kabel TV wordt een stuk goedkoper volgens diverse nieuwsbronnen:

http://www.nu.nl/economie/2299165/kabel-tv-wordt-stuk-goedkoper.html

 

Gaat dit volgens jullie ook gevolgen hebben voor de tarieven van Canal Digitaal?

Ik denk zelf dat dit heel goed mogelijk is.

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volgens de OPTA moeten partijen 8,84 euro aan UPC en 8,46 euro aan Ziggo per maand betalen:

 

http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publicaties/publicatie/?id=3062

 

Daarnaast moeten ze auteursrechtelijke overeenkomsten sluiten met de zenders, zo zegt een recente rechtelijke uitspraak.

 

Dat de prijzen dan op 5 euro per maand komen te liggen betwijfel ik, dan moet men er veel geld op toe leggen. Ik zie Tele2 daar wel toe in staat, tijdelijk, om klanten te winnen.

 

De betreffende bedrijven bieden dan alleen analoge televisie. Hoewel dat op zich een beregoed produkt is en precies is wat vele consumenten willen, is het ook beperkt, je zal slechts een klein aantal zenders ontvangen.

 

Voor Canal Digitaal biedt zelfs met een basispakket een superieur aanbod aan zenders. Dergelijke aanbieders zullen, zelfs bij een kabeltarief van 5 euro per maand, Canal Digitaal niet onconcurrerend maken, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daar naar over te schakelen.

 

Wel wordt zo een marktsegment onder de basispakketten van de huidige aanbieders gecreëerd, Canal Digitaal zou kunnen overwegen daar ook in te gaan zitten met een uitgekleed basisabonnement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat wordt goedkoper ?

nu even tijdelijk om klanten weg te trekken bij anderen

en dan gaat het spelletje gewoon door... (als bij de supermarkten / ISP) ... voorbeelden te over waar na een introductie het totaalplaatje uiteindelijk toch duurder uitpakt voor de jarenlange abonnee.

 

het is wel te hopen maar ik geloof er niks van

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een verouderde techniek. Zonde van de frequenties die het in beslag neemt, en een rem op de technische (HD/3D)-ontwikkelingen. Een politieke schijnbeweging zonder visie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het orginele bericht klopt niet, je kunt niet aanbieden voor 5 euro, zelfs niet als lokkertje. Daar leggen ze veel te veel geld op toe. Wat voor zin heeft het dan nog? De klant die daar op af komt vertrekt achteraf direct weer zodra de prijs omhoog gaat dus maak je nooit winst

 

Tevens zijn nog ze lang niet rond met alle uitzendgerechtigde.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt ook gewoon schijnconcurrentie; als Tele2 honderd procent van de kabelkijkers zou hebben, dan zouden UPC en Ziggo nog steeds wel eens meer winst kunnen maken als Tele2, omdat zij de daadwerkelijke aansluiting leveren.

 

Wat mij betreft is de enige echte concurrentie voor de kabel glasvezel en satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn inderdaad mensen die voor al hun diensten heen en weer gaan...

afmelden hier

aanmelden daar

voor stroom

voor gas

voor telefonie en data

en dus tv

wat blijkt / hopeloos gedoe met afspraken installatie / administratie en betalingen

 

nergens krijg je het juiste overzicht wat geleverd wordt

als je enkel bedenkt dat indien je voor een installatie van een monteur een halve dag vrij moet nemen (na eindeloos zelf te hebben gekloot aan het doehetzelfpakket) dan ben je al ruim duurder uit dan je oude abonnement.

 

om maar te zwijgen van de competentie van helpdesk / administratie en monteurs.

 

het genereert wel werk (dat klopt en is ook de bedoeling van onze burgervaders) maar het is niks goedkoper daar jullie de prijs ervoor betalen.

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kabel kan wel goedkoper zijn, maar ze moeten wel niet telkens tv zenders verwijderen, anders blijft er niks meer over, tegenover CD komen welk weer nieuwe tv zenders bij.

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
als je enkel bedenkt dat indien je voor een installatie van een monteur een halve dag vrij moet nemen (na eindeloos zelf te hebben gekloot aan het doehetzelfpakket) dan ben je al ruim duurder uit dan je oude abonnement.


Ik ben al een aantal keren over gestapt van internet provider, het eerste jaar ben je sowieso goedkoper uit want als bestaande klant kom je nooit in aanmerking voor acties of kortingen.
Zo ben ik ooit eens overgestapt omdat ik als bestaande klant niet in aanmerking kwam voor een draadloze router. De concurrent bood er standaard een, hogere snelheid plus een lager maand tarief, de keuze was snel gemaakt dus.
Met een klein beetje technische inzicht stelt het aansluiten weinig voor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een foutje, in div media verschijnt nu het bericht dat het bedrag 15 euro per maand is ipv 5 euro dus zo'n 10% goedkoper dan upc/ziggo.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessanter lijkt me de vraag of het principe voor de kabel ook niet geldt voor satelliet, dus meerdere providers die dezelfde programma's aanbieden.

Hmmm, eigenlijk iets voor een nieuw draadje.....

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich gebeurd dat toch al, daar alle paytv aanbieders op satelliet hun transponders huren van SES-Astra

maar bedenk dat het geen nationaal netwerk betreft

in tegenstelling tot het zwaar gesubsidieerd kabelnet dat door de overheid tijdens aanleg is meebetaald en aan nationale regelgeving dient te voldoen

 

een tweede nederlandse betaaltv provider voor die nederlandse zenders zou zich dus ooit kunnen laten toevoegen indien hij de huur betaald aan SES en licentierechten betaald voor de content aan de zendgemachtigden.

 

als jij centen genoeg hebt kun je Canal Boaz starten... :D

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...