Ga naar inhoud


Kabel TV wordt een stuk goedkoper


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Citaat:
Ziggo en UPC dagen Tele2 voor rechter om 'misleiding'

Uitgegeven: 5 augustus 2010 11:23
Laatst gewijzigd: 5 augustus 2010 12:32

AMSTERDAM - De kabelbedrijven Ziggo en UPC dagen telecombedrijf Tele2 voor de rechter wegens 'misleiding' van klanten. Beide kabelaars hebben dit donderdag bekendgemaakt.
© ANP


De kabelbedrijven stellen dat Tele2 in zijn reclamecampagne suggereert dat het bedrijf hetzelfde biedt als de kabelbedrijven, voor een veel lagere prijs.

''Maar Tele2 verkoopt slechts een klein element. Het is appels met peren vergelijken'', aldus een woordvoerder van Ziggo.

Combinatiepakket

De kabelaars vinden dat Tele2 niet duidelijk maakt dat de prijs van 5 euro voor analoge kabeltelevisie alleen geldt bij een combinatiepakket. Tele2 stelt echter dat zij dit wel duidelijk maakt. De nieuwe aanbieder op de kabelmarkt zei in een reactie de rechtszaak dan ook met vertrouwen tegemoet te zien.

Tele2 biedt sinds kort als nieuwkomer kabeltelevisie aan via de netten van Ziggo en UPC. De prijsvechter kondigde daarbij aan met het televisiepakket ver onder de prijs van de kabelaars te gaan zitten.

Telecomtoezichthouder Opta bepaalde dat de kabelbedrijven hun infrastructuur moeten openstellen voor andere aanbieders die zelf geen kabelnet hebben.

Digitaal

Ziggo wijst erop dat klanten die alleen analoge televisie bij Tele2 afnemen 15 euro betalen. Bovendien biedt Tele2 in zijn reclames alleen analoge televisie aan zonder dat duidelijk te zeggen, stelt het kabelbedrijf.

Nu steeds meer klanten echter digitaal kijken, komen zij bij een overstap bedrogen uit, aldus Ziggo. De kabelaars eisen daarom stopzetting van de reclamecampagne van Tele2.

Het kort geding dient vrijdag voor de rechtbank in Den Haag.

Bron: nu.nl

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
UPC en Ziggo klagen Tele2 aan wegens misleidende reclame

Door Dimitri Reijerman, donderdag 5 augustus 2010 12:10, views: 6.932

 

UPC en Ziggo hebben Tele2 gedagvaard. Volgens de kabelaars maakt de prijsvechter zich schuldig aan misleiding, omdat de reclame-uitingen voor het afnemen van een analoog televisie-abonnement niet duidelijk genoeg zijn.

 

Tele 2 moet zich vrijdag melden bij de voorzieningenrechter in Den Haag. Volgens UPC en Ziggo zijn de reclames van Tele2, waarbij een analoog tv-pakket voor 5 euro per maand wordt aangeprezen, onduidelijk omdat niet wordt aangegeven dat deze prijs alleen geldig is met een combinatiepakket van Tele2. Volgens de kabelaars is de reclame daardoor misleidend voor de consument.

 

Volgens Tele2 zijn de reclames duidelijk genoeg en zal het bedrijf dit bij de voorzieningenrechter toelichten. De prijsvechter zegt de rechtszaak dan ook met vertrouwen tegemoet te zien.

 

Dat UPC de zaak bij de rechter aanhangig maakt, is opvallend te noemen. De kabelaar verloor in maart nog een rechtszaak die door Tele2 en KPN was aangespannen, omdat het misleidende reclame over triple play-pakketten op zijn site zou hebben staan. De rechter verplichtte de kabelaar om in zijn reclame-uitingen de totaalprijs duidelijk te vermelden.

 

Tele2 is eind juli begonnen met het aanbieden van analoge tv op de kabelnetwerken van UPC en Ziggo. Een 'los' abonnement kost bij Ziggo 16,45 en bij UPC 16,80 euro per maand. Bij het afnemen van een triple play-abonnement moet 39,95 worden betaald, waar nog 5 euro bij komt als een analoog tv-pakket wordt afgenomen.

tweakers.net

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo en de andere kabelboeren hebben ook boter op hun hoofd. Schermen met cijfers over digitale TV en dat de mensen dat dus willen.

 

Ja, ik wil wel digitale TV maar niet voor die belachelijke prijzen van nu. En niks "analoge TV is alleen voor oude mensen die niet mee willen"! Wij gebruiken nog steeds meer analoge TV (3 stuks) dan digitale TV (1 stuks) omdat ik dat gedonder met kastjes en kaarten helemaal niet wil.

 

Maar ja, het ligt er maar aan hoe je de vragen in de enquete stelt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoorde net van iemand die overschakelt van Ziggo naar Tele2... ze heeft al een telefoon/internet abo en moet nu 10 euro voor het analoge pakket gaan betalen ipv de 16.45 van Ziggo, wat ze nu betaalt... Ik denk dat voor dit soort mensen het toch een goede zaak is. Je krijgt precies hetzelfde als wat je had, en betaalt hiervoor 6.45 minder per maand!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar appels en peren,,, zoals ziggo in haar dagvaarding schrijft is natuurlijk niet enkel de hoogte van de prijs van het abonnement

tussen tele2 en ziggo

dat is ook

aantal zenders TV en radio

upload download in MB

kwaliteit verhouding 1:10 of minder

 

bovendien heb je aansluitkosten + administratiekosten

 

wie brengt licht in deze zaken, Nelie Kroes?

die zich sowieso met data en telecom bezig houdt

 

ciao

 

 

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch Logisch dat ze het zo brengen Sjaak.

Ziggo wil nog liever vandaag dan morgen van het analoge pakket af. Dit omdat het veel te veel ruimte inneemt op de kabel.

1 analoge zender staat voor 5 a 6 digitale zenders.

Maar om nu zomaar alle analogen eraf te gooien kan natuurlijk ook niet. Dit moet je afbouwen zodat iedereen er aan kan wennen ( ook de oudjes ).

Ik vraag me dan ook werkelijk af wat de meerwaarde is van Tele2 op deze markt. Stel dat over 5 jaar de analogen weg zijn ? Wat heeft Tele2 dan te bieden ?? Helemaal niks.. ( hebben ze naar mijn mening nu ook niet trouwens ))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik hoop dat dit een opmaat naar digitale TV via Tele2 is. Ik vind dat gedonder met aparte abo's voor extra zenders en HD maar niets en veel te duur. Dus wat keuze is welkom.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En het was van korte duur,

Rechter vernietigt opening kabelmarkt

Citaat:
DEN HAAG - Het College van Beroep voor het Bedrijfsleven heeft de besluiten van Opta, de toezichthouder in de telecomsector, om de Nederlandse kabelmarkt te openen vernietigd.

 

 

De uitspraak komt op een moment dat Tele2 begonnen was de Nederlandse markt open te breken. De twee grootste kabelbedrijven van Nederland, UPC en Ziggo, zouden concurrentie krijgen van deze onderneming, die lage tarieven in het vooruitzicht stelde.

Opta heeft er de afgelopen drie jaar voor geknokt om ervoor te zorgen dat er concurrentie komt op de tv-kabel. Voor deze regulering had Opta toestemming nodig van de Europese Commissie.

 

De betrokken kabelbedrijven hebben met succes beroep aangetekend tegen deze regels. Opta zegt de uitspraak van het college bijzonder teleurstellend te vinden voor de consument.

 

Pakket

 

Tele2 wilde gebruik gaan maken van de kabels van Ziggo en UPC om zo zelf een pakket van zenders aan te kunnen bieden aan de tv-kijkers. Eerder brak deze onderneming de markt van telefonie in Nederland open en maakte daarbij gebruik van de kabels van KPN.

Volgens een woordvoerder van UPC was in het contract met Tele2 rekening gehouden met een eventuele uitspraak van de rechter. Het is niet bekend hoeveel mensen wilden overstappen van UPC naar Tele2.

Niet verrassend

"De uitspraak bevestigt de dynamische markt waar we in zitten", zei directeur Rob van Esch van de vereniging van kabelbedrijven NLkabel woensdag in een eerste reactie op het besluit. Hij noemde het besluit "niet verrassend".

"We vinden het een begrijpelijk besluit. Wij hebben al eerder aangegeven dat de televisiemarkt te concurrerend was voor zo'n marktregulering."

Van Esch benadrukte dat de kabelbedrijven in toenemende mate moeten concurreren met digitale televisie, zoals Digitenne van KPN. "We zullen moeten blijven vechten voor de consument", aldus Van Esch.

© ANP

 

Bron: NU.nl

Datum: 18 augustus 2010. laugh

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dure ronde deze keer voor Tele2. Aan de andere kant is er wel behoefte naar een dergelijke speler. Verwacht dat Kabel-TV een IP-TV wordt. Krijg je nog een IP-Tele2 over de kabel van Ziggo of UPC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg dat dit kan in een zogenaamd kapitalistische maatschappij, waar de vrije marktekonomie gepredikt wordt.... hahahaha..... we zijn hier toch heus niet beter dan een gemiddelde bananenrepubliek.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Wat erg dat dit kan in een zogenaamd kapitalistische maatschappij, waar de vrije marktekonomie gepredikt wordt.... hahahaha..... we zijn hier toch heus niet beter dan een gemiddelde bananenrepubliek.


Niet met je eens de kabel is eigendom van die bedrijven even doordenken als iemand langst je huis loopt en tegen betaling binnen wil en blijven slapen zou je hem toe moeten laten. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Niet met je eens de kabel is eigendom van die bedrijven even doordenken als iemand langst je huis loopt en tegen betaling binnen wil en blijven slapen zou je hem toe moeten laten. laugh



aart, ok eventueel een punt voor jou. Ik weet niet precies hoe het met die "eigendom" geregeld is. Telefoonverkeer en energie (gas/electriciteit) werkt blijkbaar wel zo, en niet alleen in Nederland. Over bepaalde wegen mag je ook rijden nadat je een bepaald bedrag betaald hebt (tol)... over de kabel werd volgens mij toch ook langer dan een dronken avond in een kroeg gepraat... er werden regels opgesteld, er werden bedragen vastgelegd die de andere partij zou gaan betalen als "vergoeding" voor het gebruik van zijn infrastructuur.... er werden contracten ondertekend...
de andere partij (hier tele2) begint, en wordt na een paar weken teruggefloten. Dát kan niet volgens mij.

Maar om terug te komen op je vergelijking of ik iemand tegen betaling in mijn huis laat slapen...
Als ik een Bed & Breakfast ben... ik ben zo geregistreerd, en heb een "contract" met mensen dat ze tussen bepaalde data bij mij kunnen overnachten tegen betaling, dan is het ook wel de bedoeling dat ik ze binnenlaat, en hun een bed ter beschikking stel, waarover ze volgens dat contract konden beschikken.


Er is dus iets niet helemaal zoals het hoort, en de uitspraak over de bananenrepubliek blijft staan!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...