Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software, Rebox RE8000/9000, versie 44.


duitsland

Aanbevolen berichten

Zou zomaar kunnen dat het aan het geheugen ligt. Ik heb voor een paar jaar geleden een A-Plus cursus gedaan bij Microsoft en ik weet nog dat als een PC of andere apparaten die een geheugen hebben kunnen gaan haperen als het geheugen te weinig is. Ze moeten dan teveel rekenen binnen het geheugen en dat kost teveel tijd. Dan krijg elke keer zo iets als schokjes omdat er binnen het geheugen teveel bits en bytes verplaats moeten worden. Ik ben int. chauffeur en we hebben een boord-computer waar ook te weinig geheugen in zit waardoor we nogal eens een vastloper hebben. Met name tijdens het navigeren. Hij moet dan ook teveel rekenen. Ik ben van mening dat als er iets meer geheugen in een Rebox (Fortis) zit er veel problemen zouden op gelost zijn. Met HD zenders moeten ze toch meer rekenen.

gr. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 265
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Dutch
Dat is bij mij ook zo maar volgens mij was dit ook al zo bij de 26 fw. Waarom zet je hem niet gewoon op deep sleep standby met de AB? Gebruikt dan minimaal stroom en hoef je de knop achterop niet meer te gebruiken. Die knop is eigenlijk alleen nodig voor een koude start na een evt update.


Knop op de achterkant gebruik ik ook alleen als de boel hangt.
Dit was het geval omdat ik de opnames niet meer verwijderen kon.
Vandaar. whistle

Van dat niet meer opstarten heb ik nooit gehad met versie 1.07.89 en BL 1.21
nu
met versie 1.08.44 en BL 1.23 heb ik dit verschijnsel ineens wel.
Heel vreemd wink

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
IK ben met deze versie (44) tot nog toe ook tevreden, moet er wel bij zeggen dat ik nog niets met deze versie heb op opgenomen.

Gecodeerd kanaal en of service fout ben ik nog niet tegen gekomen en vast-lopers al helemaal niet, (god zij dank) (of) (REBOX zij dank). wink




Wat ik gisteren/van ochtend omstreeks 04:00h mee maakte had ik tot nog toe nooit mee gemaakt met de RE-8000, Wou bij thuis komst na mijn late dienst de nieuws herhalingen kijken om een beetje op de hoogte te blijven van de gebeurtenissen, dus de box aan, deze start met RTL4 op, (vrouwtje had natuurlijk als laatste gekeken), dus zapte ik naar NED1 HD en ja hoor het nieuws met de fragmenten van de heren Rutte, Verhagen en Wilders een seconde of twee normale beeld-snelheid en op eens ging dit over in slow motion, ik hield even mijn hart vast, dacht even dat dit hoorde bij de normale uitzending en dit nieuws beeld in slow motion kon niets goeds betekenen, maar gelukkig bleek snel dat dit aan mijn Re-8000 lag, bleef namelijk hangen, gek genoeg vond ik het dit maal niet erg dat de BOX hing, was zelfs op gelucht, dacht even aan de ergere dingen die gebeuren in het leven, dan is het hangen van een BOX niet zo erg meer.


Weer On-topic!

Dacht de BOX te-resetten om verder te kijken, maar echter dit hielp niet de BOX reageerde niet meer, aan en uit via de knop, dit tig keer herhaald, dan maar helemaal van de stroom, met tussen pauzes, ben een uur of zo er mee bezig geweest, de BOX gaf geen kik, heb toen de conclusie getrokken DE BOX IS DOOD en heb me daar bij neer gelegd, ging met veel verdriet naar mijn bed.

En wat bleek toen ik weer wakker werd, de BOX is springlevend en mijn kleine genoot van zijn favoriete filmpje op JIM JAM.

Ik snap nog steeds niet wat er is gebeurd met de BOX, ben blij dat het weer werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige fouten (bugs) waar ik hinder van heb is het af en toe niet kunnen verwijderen van bestanden. Als de box even met de schakelaar uit/aan word gezet werkt dit weer.

Ook vindt ik het vervelend dat de mount naar de netwerkschijf (nas) niet hersteld word vanuit de deep sleep (1 watt) mode.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed

Ik snap nog steeds niet wat er is gebeurd met de BOX, ben blij dat het weer werkt.


Mijn idee zou zijn dat de Box te warm is geweest maar ik begrijp uit jouw verhaal dat de box al weer enige tijd uit was geweest toen jij hem aanzette. De Slowmotion beelden had ik gisteravond ook last van tenminste het lijkt net als of de framerate naar ca. 4 beelden per seconde gaat. Op andere zenders dan NL1,2 en3 dit nog niet gezien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
De enige fouten (bugs) waar ik hinder van heb is het af en toe niet kunnen verwijderen van bestanden. Als de box even met de schakelaar uit/aan word gezet werkt dit weer.
Idem!

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt je box toch verkocht heb je de hele tijd aangegeven ?

Waarom blijf jij je in deze discussie mengen ?

Oud zeer ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook hier werkt het wissen van bestanden na het uitschakelen met de netstekker.

Kennelijk dus een software bugje, er valt mee te leven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat hij te warm is geweest. Heb jij hem vannacht helemaal uit gehad? Ik merk bij mijn ontvanger dat hij bloedheet blijft bij gewone standby - dat zou toch eigenlijk niet mogen en heb reeds een mailtje naar Rebox hierover gestuurd.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Origineel bericht van: amrabed

Ik snap nog steeds niet wat er is gebeurd met de BOX, ben blij dat het weer werkt.


Mijn idee zou zijn dat de Box te warm is geweest maar ik begrijp uit jouw verhaal dat de box al weer enige tijd uit was geweest toen jij hem aanzette. De Slowmotion beelden had ik gisteravond ook last van tenminste het lijkt net als of de framerate naar ca. 4 beelden per seconde gaat. Op andere zenders dan NL1,2 en3 dit nog niet gezien.



yep! de BOX was zeker een uur of 4 al uit.

Wat ik wel veranderd had eerder die dag was de stand-by modus, gebruikte altijd de deep sleep, nu had ik dit uit gezet inverband met het verloren gaan van mijn netwerk instelingen en ook de time-shift had ik op auto. gezet.

de tijd van aan tot hangen was ongeveer 2 tot 3 minuten, Ja toen ik deze wouw resetten voelde hij heel warm aan, voorheen had ik hier geen last van en van midag heb ik dit weer getest (met de hand) na dat deze ongeveer 2 uurtjes al in gebruik was, conclusie ... handwarm, valt dus wel mee, verder ook geen last meer, houden zo zullen we maar zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed

Wat ik wel veranderd had eerder die dag was de stand-by modus, gebruikte altijd de deep sleep, nu had ik dit uit gezet inverband met het verloren gaan van mijn netwerk instelingen...


Hier wil ik eigenlijk wel even inhaken.
Als ik het goed lees wil jij zeggen dat jouw netwerkinstellingen (Ethernet en / of WiFi) verloren gaan na het opstarten uit de 'diepe Stand-by'.

Dit verbaasd me enigszins want ik gebruik vanaf het begin al de 'diepe Stand-by' en bij mij zijn nog nooit de instellingen van het Ethernet en / of WiFi verloren gegaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: amrabed

Wat ik wel veranderd had eerder die dag was de stand-by modus, gebruikte altijd de deep sleep, nu had ik dit uit gezet inverband met het verloren gaan van mijn netwerk instelingen...


Hier wil ik eigenlijk wel even inhaken.
Als ik het goed lees wil jij zeggen dat jouw netwerkinstellingen (Ethernet en / of WiFi) verloren gaan na het opstarten uit de 'diepe Stand-by'.

Dit verbaasd me enigszins want ik gebruik vanaf het begin al de 'diepe Stand-by' en bij mij zijn nog nooit de instellingen van het Ethernet en / of WiFi verloren gegaan.




Dit duit dan ook op een verschil tussen de REBOXen
Jij maakt gebruik van de REBOX versie, je instelingen blijven bewaard, ik maak ook gebruik van de REBOX versie en bij mij gaan de netwerk instelingen verloren waneer deze in deepe stand-by gaat.

Doordat mijn opnames naar de HDD vaak mislukten, heb ik deze er tussen uit gehaald en ben over gegaan naar het opnemen via het netwerk, dit gaat bij mij beter dan de HDD, time-shift gaat ook beter hier mee, (ook duurder natuurlijk, PC moet blijven draaien).


Dit later er bij gezet,
volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd, ik heb het hier over de instelingen die je opgeeft bij de opname via netwerk drive IP adres/Gedeelde map in de uiterst linkse map van het REBOX menu.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed

Dit later er bij gezet,
volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd, ik heb het hier over de instelingen die je opgeeft bij de opname via netwerk drive IP adres/Gedeelde map in de uiterst linkse map van het REBOX menu.

Verkeerd begrijpen lijkt me de verkeerde term want jij hebt het in jouw bovenstaande bericht over het verloren gaan van Netwerk instellingen en je bedoeld het verloren gaan van de NAS (MapShare) instellingen waarover Dutch begin september ook al de thread '2 x RE-9000 i.c.m. een NAS' opstartte.
Dit zijn dus duidelijk 2 verschillende onderwerpen maar verder niet erg en nu volledig duidelijk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: amrabed

Dit later er bij gezet,
volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd, ik heb het hier over de instelingen die je opgeeft bij de opname via netwerk drive IP adres/Gedeelde map in de uiterst linkse map van het REBOX menu.

Verkeerd begrijpen lijkt me de verkeerde term want jij hebt het in jouw bovenstaande bericht over het verloren gaan van Netwerk instellingen en je bedoeld het verloren gaan van de NAS (MapShare) instellingen waarover Dutch begin september ook al de thread '2 x RE-9000 i.c.m. een NAS' opstartte.
Dit zijn dus duidelijk 2 verschillende onderwerpen maar verder niet erg en nu volledig duidelijk.


Volgens mij behoort dat ook tot je net werk.

waar jij het over hebt kan ik in mijn router instellen of deze adres permenent het zelfde blijft of steeds een ander IP adres wordt toe gewezen, dat bepaalt de REBOX niet!.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...