Ga naar inhoud


IT's winkelketens dicht!


abrahamsat

Aanbevolen berichten

Inderdaad is ideal tegenwoordig heel normaal, dus ook in dit geval. Eerlijk gezegd verwacht je ook niet zo gauw dat een bedrijf van deze omvang, zonder waarschuwing zomaar omvalt.

Denk zelfs dat de internet-tak best goed loopt.

 

Ik verwacht morgen een telefoontje van ze.. misschien heb ik nog mazzel dat ze doorstarten met het bedrijf.

 

groetjes,

 

Maestro

- - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - -

 

** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Michel
Dus jij betaald altijd rembourskosten varierend van 12,50 tot 22,50 euro?

Ja, dan loop ik minder risico.

Origineel bericht van: Michel
Via iDeal betalen is tegenwoordig zeer gebruikelijk.

Gebruikelijk wellicht, maar bij mij niet gewenst, want je krijgt geen geld terug als er niet wordt geleverd.
Automatische incasso is nog handiger, dat is te storneren.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maestro
Inderdaad is ideal tegenwoordig heel normaal, dus ook in dit geval. Eerlijk gezegd verwacht je ook niet zo gauw dat een bedrijf van deze omvang, zonder waarschuwing zomaar omvalt.

Dat verwachtten we van ECL ook niet ...

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van its had ik de laatste tijd niets gehoord. Maar het gerucht gaat al meer dan een jaar over een andere landelijke televisie zaak dat er zeer slecht voor zou staan.

Maar ik denk dat er nog wel meer zijn.

Als ik kijk naar de prijzen en als ik hoor dat televisies op internet verkocht worden met 50 euro winst en daar gaan de transport kosten ook nog van af confused

 

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt vaak het probleem bij die dozenschuivers van de bekende ketens dat er helemaal geen kennis meer is. Ik kan mij vreselijk storen aan die verkopers, daar komt af en toe een onzin uit. Het is jammer voor de medewerkers hoor maar dat beetje service en kennis vindt je bij zo'n soort keten niet.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom ga ik ook niet naar zo'n dozenschuiver toe!

De info en kennis moet je daar zeker niet zoeken.

 

Ik heb m'n plasma op internet uitgezocht.

Precies uitgevogeld wat ik toen wilde

en wat ie moest kunnen en moest hebben.

 

Daarna naar de zaak hier op de hoek,en besteld.

Zelf ophalen en zelf aansluiten scheelde ook nog es een hoop geld wink

 

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad weer triest, voor al het personeel dat op straat komt te staan.

 

Maarja er zullen dit jaar nog wel meer zaken op de fles gaan.

En inderdaad, doen al die internet bedrijfjes er niet veel goeds aan, die verders geen winkelpand hebben.

 

Ik zeg niet dat alle internet winkeltjes slecht zijn, maar er zitten heel veel dozenschuivers tussen, die vanaf de pc op een slaapkamertje hun handel drijven.

Vaak is dan ook van service niet veel terug te verwachten.

 

Wij maken het vaak mee, dat mensen iets gekocht hebben via internet, en dan als er iets kapot is, bij onze zaak komen, omdat de internethandel helemaal geen garantie of service willen verlenen.

Ze verwachten, of eisen dan van ons, dat wij het produkt gratis vervangen, of ter reparatie opsturen, omdat wij toch ook dealer zijn van dat merk.

 

Nou dan hebben ze vette pech, want daar trappen we niet in.

Dan moeten ze maar terug gaan waar ze het gekocht hebben.

Tja en dan lopen sommige mensen wel eens boos de showroom uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom je erbij dat ze zonder winst zouden werken? In Nijmegen zitten/zaten ze op Plein '44, centraler kan niet, en als ik iets nodig had keek ik er vaak even binnen. Maar ik kocht er nooit iets omdat ze altijd duurder waren dan hun concurrenten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de nieuwsberichten is It`s ten onder gegaan aan de concurrentie van het internet.

We kopen tegenwoordig allemaal wel eens wat op het internet, dat kan van alles zijn, vliegtickets, complete vakantiereizen, treinkaartjes, sieraden, kleding en nog veel meer.

Maar laten we ons eens realiseren waar dat toe leiden zal.

Als steeds meer echte winkels het loodje gaan leggen, dan worden de winkelstraten steeds ongezelliger omdat er steeds meer winkelpanden leeg komen te staan.

Binnensteden beginnen langzaamaan te verloederen.

Lijkt mij geen prettig vooruitzicht.

Het is een sluipend proces, het gaat zo geleidelijk, dat men het gewoon niet in de gaten heeft.

Totdat er eens zo`n grote filiaalketen omvalt!

Internetwinkels hebben lagere kosten, ze hoeven geen personeel te betalen, geen winkelruimte te huren, en de consument gaat voor goedkoop, dus die komt wel.

Maar we lopen wel te klagen over de hoge werkloosheid!

Maar die veroorzaken we wel deels zelf, door steeds meer via internet te kopen.

We staan er niet steeds bij stil, totdat we zelf onze baan verliezen!

Misschien iets om in ons achterhoofd te houden als we weer eens op het punt staan om iets online te kopen.

Bovendien kan het ook mis gaan online, en dan heb ik het nog niet eens over malafide bedrijven die de boel belazeren.

Neem als voorbeeld het boeken van een internationaal treinkaartje.

Iemand boekt online een treinreis naar Parijs, en hij doet dat via de website van de Franse spoorwegen.

Hij boekt een kaartje tegen een zeer goedkoop tarief dat niet omgeboekt of geannuleerd kan worden.

Velen lezen niet goed wat de voorwaarden zijn, je kan dat treinkaartje bv alleen op een station in Frankrijk afhalen, dat staat ook op de website, maar lezen is ook erg moeilijk hè?

Maar die mensen komen dan in bv Amsterdam naar het loket om hun bestelling op te halen.

Daar kan het niet uitgeleverd worden, dus weg geld!

En dan is men kwaad op de NS vanwege de slechte service, het is toch de spoorwegen?

Maar als je een Toyota hebt besteld, dan kan je die toch ook niet bij de Opel dealer ophalen!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Volgens de nieuwsberichten is It`s ten onder gegaan aan de concurrentie van het internet.
We kopen tegenwoordig allemaal wel eens wat op het internet, dat kan van alles zijn, vliegtickets, complete vakantiereizen, treinkaartjes, sieraden, kleding en nog veel meer.
Maar laten we ons eens realiseren waar dat toe leiden zal.
Als steeds meer echte winkels het loodje gaan leggen, dan worden de winkelstraten steeds ongezelliger omdat er steeds meer winkelpanden leeg komen te staan.

En als de winkel een beetje service zouden geven en kennis van zaken zouden hebben, dan zou ik wat extra's betalen en in een winkel gaan kopen.
Zolang online de service en kennis niet lager is, maar de prijzen wel, zal ik online blijven kopen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En, niet geheel onbelangrijk, je kunt via het internet zaken kopen waarvan ik geen flauw idee heb bij welke winkel bij mij in de buurt ik die zou kunnen kopen (als er überhaupt al een winkel in de buurt is die het verkoopt)

 

En, als ander voorbeeld: Ik heb eens een Fein MultiMaster gekocht, en waar ik in Nederland de hoofdprijs moest betalen voor een basis setje, had ik via het internet de top set, met metalen koffer en heel veel accessoires. Inclusief verzendkosten was die nog goedkoper dan het basis setje in Nederland.

Dan prijs je jezelf als winkel toch uit de markt?

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AEO

 

Nou dat vind ik toch behoorlijk onzin hoor! Zulke verhalen horen we ook al jaren met automatisering. Daardoor worden dan mensen ontslagen, dat moeten we niet willen met z'n allen. Maar in werkelijkheid levert het juist banen op.

 

Tijden veranderen en bedrijfstakken die niet meegaan / kunnen, die vallen vanzelf om. Zie de platenindustrie.

 

En in die winkeltjes komt vanzelf wat anders. Sterker nog, ik zoek altijd de winkelstraten op waar die grote ketens niet te vinden zijn. Anders is het in iedere winkelstraat toch één pot nat?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En denk je het voordeel dan ook eens in niet meer verplicht op zaterdagmiddag moeten winkelen met de vrouw in die o zo gezellige winkelstraat :D

 

Feit is dat er gewoon een verschuiving plaatst vindt en ook deze winkelketen had dacht ik een eigen internetverkoop dus als ze dan met hun eigen verkoop op het internet omvallen dan moet je denk ik het internet niet de schuld geven, maar naar je eigen organisatie kijken.

Want veel bedrijven met echte winkels en internet verkoop hanteren in de webwinkel dezelfde prijzen om hun eigen winkel niet te beconcureren met als gevolg dat ze te duur zijn tov. de rest.

 

Dat zijn dus gewoon keuzes die ze zelf maken en die, zoals nu maar weer blijkt, kunnen gewoon fout uit pakken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ik dan maar even schoppen tegen de overheden, die te hoge huurprijzen vragen voor de winkelpanden?

Een A locatie kost duizenden euro's per jaar per vierkante meter.

 

Zal ik dan ook even schoppen tegen de vakbonden die elk jaar weer enkele tientjes meer salaris eisen voor werknemers?

Die salarisverhogingen komen heus niet uit de zak van de winkeleigenaren vandaan, maar worden simpelweg doorberekend in de prijs.

 

Zal ik de brandstofprijzen dan ook maar even aankaarten, die in de zak van een geldverslindende overheid verdwijnt, doordat ze hun begroting niet op orde kunnen sluiten? ( hmm, weer die overheid )

 

Al deze zaken hierboven beschreven maken de producten duurder dan de man met de pet die een webshop vanuit zijn zolderkamer gaat beginnen.

Een enkele groeit uit tot een succes, we noemen een bekende discounter in Naarden, die inmiddels al lang geleden is opgekocht door de ################ groep en hele volksstammen nog steeds denkt dat zij de laagste prijzen rekenen.. Wake Up!!

Ook een bekende marktketen die media verkoopt kan apparaten tegen dezelfde prijs leveren.

 

We doen het zelf en ik kan je nu al voorspellen dat er veel meer ketens gaan sneuvelen en dadelijk particulieren rechtstreeks bij fabrikanten gaan bestellen zonder tussenhandel.

Mark my words!

 

Er vind gewoon een verschuiving plaats in de handel, meer niet..en daar vallen slachtoffer bij.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...