Ga naar inhoud


Canal Digitaal test Nagravision?


Jassy

Aanbevolen berichten

Maar effe een andere vraag..

 

Hoe gaan we dat zien...Bij sky germany "zie" ik het ook niet.

 

Kaart blijft gewoon BetaCrypt 1702 afgeven maar zegt wel "tunneled nagra"

 

Komt die melding van de kaart of is dat gewoon in cccam een herkenning en geen uitlezing.

 

Het enige wat ik zie is:

Available providers:

 

+----+----------+----------------------------------+---------+

|Caid| Provider | Provider Name | System |

+----+----------+----------------------------------+---------+

| 100| |Seca Issuer |seca |

| 100| 6a|Canal+ Digitaal NL (19E) (S2) |seca |

|1702| |Premiere Sat (19E) tunneled Nagra |betacrypt|

 

card reader /dev/sci1

Caid 1702 Betacrypt ACS 900 GER

 

En hier mijn seca kaartje:

 

card reader /dev/sci0

entitlements:

0000 MANAGMENT : 2011-07-11

006a CANALDIGITAAL : 2011-07-05

 

Zag wel al dat meer als 95% van de zenders in het pakket de N al aan hebben staan dus het zal wel weer extreem vlug gaan.

 

Kijk maar eens op de achterkant van je seca kaartje daar staat inderdaad NAGRA op..

Was me nog niet opgevallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 185
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die tunneled nagra tekst hier is gewoon zo gezet in een config filetje voor CCcam... dat had net zo goed gewoon betacrypt kunnen zijn of wat voor tekst dan ook.

Citaat:

Misschien is het gewoon voor een kabel maatschapij die zo een afnamen wilt doen.

Een kabel maatschapij zal het niet zijn... Misschiel wel KPN of zo iets... de laatste tijd komt er nogal wat nieuws via SES ASTRA binnen over hybride technologien... Wie weet gaan IP aanbieders de satelliet wel gebruiken voor de massa zenders en HD zenders??? T'is maar een out of de box speculatie...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Ik voorzie ook een lang draadje boordevol speculaties

En ooit komt er een einde aan die speculaties. Maar dat er wat gaat gebeuren is nu wel duidelijk... alleen wat?


Eerlijk gezegd begrijp ik de overgang naar Nagra niet. Is Seca 3 nu al gehacked wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: ron1872
Is Seca 3 nu al gehacked wink
Tss, wist je dat niet dan? cool


Draai al jaren op zelf geprogde S3 kaartjes, maar omdat ik toch iets moet sponsoren betaal ik toch maar keurig m'n abbo....

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals SECA3 is bijna end of life, ze zijn begonnen in 2008 met uitrollen van die kaarten maar het is nooit volledig ingevoerd. Een grote groep settopbox kijkers heeft nog een Seca2 kaartje. Ook zijn er nog steeds mensen met irdeto2 kaart. Misschien moeten ze dat eerst is uitfaseren.

 

Daarnaast is de vorige poging om ecm beperking op te leggen mislukt, nu claimt kudelski hetzelfde te kunnen door tunneling toe te passen op de huidige kaarten. Dit kun je vergelijken met een VPN tunnel. Het seca3 signaal wordt ingepakt in een nagra3 laag waarop wat nieuwe truukjes kunnen worden toegepast die met seca3 niet werkte of niet mogelijk waren. Als je in de streaminfo van je dreambox kijkt kun je zien dat de nagra3 tunnel al actief is.

 

Coding Systems 4:

 

0x500 Viaccess

0x100 Seca2/Mediaguard2

0x1817 (USED) Kudelski SA

0x1818 Kudesksi SA

 

De overgang naar nagravision betekend dat M7 een aantal nieuwe beveiligings features ter beschikking krijgt waaronder die hardware koppeling (boxkey/rsakey) Of ze dat ook gaan gebruiken is koffiedik kijken en dat zal denk ik alleen gaan met de nieuwe nagra3 kaarten die ze dan eerst moeten gaan uitgeven.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@egypt,

 

Citaat:
trouwens de Viacces staat ook al lang open in dat lijstje naast Irdeto-Seca en nu Nagra.

 

Er zijn / waren meer providers die gebruik maken / maakten van de zelfde transponders als CD, al dan niet met de zelfde codering.

 

Denk daarbij eens aan bijv. UPC wink

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPC maakt geen gebruik van de CD tp's hoor. Hoe kom je daar nu weer bij?

 

UPC NL kabel krijgt de zenders gewoon via glas en UPC CZ gebruikt geen NL zenders en is inmiddels verhuist naar 1 West.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx,

 

Citaat:
UPC NL kabel krijgt de zenders gewoon via glas en UPC CZ gebruikt geen NL zenders en is inmiddels verhuist naar 1 West.

 

Ik weet dat ze verhuist zijn, en hoe ik er bij kom, was leuk kijken zonder in UPC gebied te zitten.

 

Dit zonder CS natuurlijk, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1pm
die hardware koppeling (boxkey/rsakey)

................................

Is een kwestie van uitlezen in de box


1pm



Allemaal speculatie, 'gewoon' een kwestie van even uitlezen in de box, je denkt toch echt niet dat ze daar de reeds bekende technieken voor gaan gebruiken?

Als het allemaal dan zo makkelijk is, zie ik geen reden voor M7 om die nieuwe kaart in te voeren, het is immers direct al een verloren zaak?

De volgende stap is pairen met de receiver en encryption over CW, dat laatste doet Viasat al op de HD kanalen.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een voorbeeld. Kijk maar is op RTL8 SD

 

coding systems: 2

0x0622 Irdeto

0x1817 (USED) Kudeslski SA

 

In native Seca3 wordt niet eens meer uitgezonden. Het is alleen irdeto en tunnelt nagra.

 

Denken jullie nu nog steeds dat het voor de kabel is?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Nog een voorbeeld. Kijk maar is op RTL8 SD

coding systems: 2
0x0622 Irdeto
0x1817 (USED) Kudeslski SA

In native Seca3 wordt niet eens meer uitgezonden. Het is alleen irdeto en tunnelt nagra.

Denken jullie nu nog steeds dat het voor de kabel is?

Hier gewoon op seca ! 3 codeersystemen actief.

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...