Ga naar inhoud


Canal Digitaal test Nagravision?


Jassy

Aanbevolen berichten

als ik nu tests wil doorvoeren

 

en den gebruiker niet vertel waarom en hoezo of tot welk gewenst resultaat die tests dienen

 

dan ga ik een tijdje aan "bepaalde kaartgroep" lopen sleutelen die per nano gewoon interne tunnel actief maakt.

 

als ik dan lees wat de feedback is en hoeveel storing er gemeld wordt, ben ik als tester weer een heel stuk wijzer.

zo ook weken (was het maanden?) terug de viaccess

 

dus wij worden er niet wijzer van maar de provider wel

en geloof maar niet dat die ons vertellen waartoe het allemaal bedoeld is.

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 185
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zojuist even getest:

 

Citaat:

14:34:45.587 CCcam: found nagra caid: 0x1817 ecmpid: 0x70b id: 0x0

14:34:45.587 CCcam: found seca caid: 0x100 ecmpid: 0x70b id: 0x6a

14:34:45.587 CCcam: cam[0] set PMT for sid=1b6c

14:34:45.588 CCcam: start EMM

14:34:45.622 CCcam: newcamd ecm -> 192.168.0.99:20001

14:34:45.922 CCcam: newcamd ecm <- 192.168.0.99:20001 ok

14:34:45.924 CCcam: cam[0] ecm even ok caid:0x100 id:0x6a pid:0x70b Unknown

 

Dit is op RTL4 HD. Ofwel: er wordt nog steeds gewoon via CAID 0100 (SECA dus) gedecodeerd. Is dit wel iets nieuws? Is Seca3 niet al vanaf het begin een vorm van getunnelde Nagra?

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard gebeurt het decrypten nog steeds via seca3 anders zou de kaart niet werken alleen er zit nu een extra "nagravision" schil omheen die een maand geleden nog niet aanwezig was.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Seca 3 CAID blijft, zolang er nog Seca 3 kaarten in omloop zijn, ingeschakeld. Echter is seca nu een schil om nagra heen. De kaart stapt op Seca in en wordt door seca doorgeschakeld naar de nagra caid. Zoals Tonskidutch dus ook zegt is seca een schil om nagra heen wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: greevels
Origineel bericht van: DeBeek
Dat is via de CCcam info plugin..

en die zet ik er niet op..


waarom niet ? Niets mis mee toch ?


Hier loopt de box er wel eens op vast. Maar hij is wel handig, dus ik laat het er maar op staan wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jassy
De Seca 3 CAID blijft, zolang er nog Seca 3 kaarten in omloop zijn, ingeschakeld. Echter is seca nu een schil om nagra heen. De kaart stapt op Seca in en wordt door seca doorgeschakeld naar de nagra caid. Zoals Tonskidutch dus ook zegt is seca een schil om nagra heen wink


Wat houd het inhoudelijk allemaal in ik heb het dan puur over mensen ook zoals ik die cccam draaien op de Vu+duo en de kaart in een Vu duo heb zitten en niet aan cardshare doen ?

Met nagra3 is het niet mogelijk om daar op een Vu+duo naar canal digital te kijken ?
met de originele kaart ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speculatief: er komt een moment dat er geen nieuwe Seca 3 kaartjes meer worden uitgegeven en dat je alleen nog een abo kunt nemen met bijbehorende ontvanger, waar de nieuwe Nagra kaart mee wordt "getrouwd".

Daarmee verliest CDS een groot USP (vrije hardwarekeuze) en dat USP hebben ze hard nodig om de concurrentie met kabel en Digitenne te kunnen blijven volhouden. Mijn abonnement wordt beëindigd zodra ik niet meer zelf mijn ontvanger mag kiezen en ik vermoed dat dat voor zeer veel abonnees geldt.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...