Ga naar inhoud


Canal Digitaal test Nagravision?


Jassy

Aanbevolen berichten

Dat zou wel heel erg klote zijn om het maar zo grof te zeggen en er zijn geen andere softcams die er wel mee overweg kunnen , of in de maak ? misschien nieuwere versie van cccam of Oscam ? nogmaals het is puur omdat ikzelf al eens een Philips ontvanger gehad heb en dat is dus echt 3 keer niks ik wil ook zelf kunnen kiezen wat voor ontvanger ik heb

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 185
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: greevels

waarom niet ? Niets mis mee toch ?
Jawel, want de enige manier om de installatie van Cccaminfo weer ongedaan te maken is:
vanaf scratch je box opnieuw inrichten.

1 keer installeren =nooit meer de-installeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, zoals ik al zei: het was pure speculatie. Het is niet gezegd dat CDS die zomaar zal gaan doen. Maar de technische mogelijkheid bestaat straks misschien wel. Daarmee is iedereen met een niet-goedgekeurde ontvanger in principe vogelvrij verklaard.

 

Alleen de tijd zal het leren. smile Ik vermoed dat de soep niet zo heet gegeten zal worden, ik denk dat het zelfmoord is voor CDS om in één klap van de vrije hardwarekeuze naar een soort UPC model over te stappen.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe veranderd er niets omdat de gebruikte algoritmes niet zonder meer toe te passen zijn op de nu in gebruik zijne seca kaarten. Ik neem nu even als voorbeeld Sky Deutschland, omdat ik daarmee meer praktische ervaring heb.

 

De S02 kaart is een Betacryptkaart die getunneld wordt naar Nagra 3. Omdat deze kaart zich gedraagt als een Betacrypt kaart en niet als een Nagra 3 kaart kan deze gewoon in CCcam worden gebruikt. Als je hiermee ook niet aan cardshare doet is er niets aan de hand en werkt alles naar wens. Dit zal zeer waarschijnlijk ook zo zijn met Seca. Overigens is de reden dat Sky van beta naar nagra tunnelt dat er nog een groot aantal ontvangers in omloop zijn die niet met Videoguard om kunnen gaan. Deze worden op dit moment een voor een vervangen en het ziet er naar uit dat binnen afzienbare tijd de beta/nagra tunnel zal worden uitgeschakeld zodra iedereen over is op Videoguard.

 

Wat Canal Digitaal allemaal voor beperkingen oplegt aan het gebruik van de nagra (dus niet de seca) kaart in een andere ontvanger is niet duidelijk en kan niet gezegd worden. Het lijkt mij echter onwaarschijnlijk dat men de seca kaarten alsnog naderhand kan en gaat koppelen aan een ontvanger.

 

Anders gezegd: Het tunnelen van seca3 naar nagra3 kan een keuze zijn van Canal Digitaal om de klanten niet wederom met een kaartwissel lastig te vallen, daar de seca3 kaartwissel nog niet zo lang geleden heeft plaatsgevonden. Daarbij kosten kaartwissels ook heel veel geld en deze kostenpost kan men op deze manier voor zich uit schuiven.

 

Ik zie het tunnelen van seca naar nagra3 niet als een anti-share maatregel maar meer om een stukje klantvriendelijkheid en om een investering in nagraontvangers en kaarten voor zich uit te schuiven daar dit met hoge kosten gepaard gaat.

 

Ik sluit niet uit dat er op termijn alleen nog maar nagra-kaarten worden uitgegeven die zijn getrouwd met de ontvanger die in dezelfde doos zit. Het gratis verspreiden van Philips HD doosjes kan hiervoor een aanwijzing zijn, daar deze vrij eenvoudig met een softwareupdate geschikt (of reeds geschikt zijn?) zijn te maken voor nagra. Ze sturen de klant later een nagra kaart, schuift deze in de ontvanger en het spul is getrouwd zonder dat iemand het in de gaten heeft.

 

Nog één keer een edit: Ik wil zeer zeker geen paniek zaaien, maar ik hou dit, gezien de ontwikkelingen in het buitenland bij betaal-tv aanbieders, voor een realistisch scenario. Kijk bv maar eens naar Sky UK, CanalSAT, Digi+, Sky IT en Sky Deutschland. Overal krijg je bij je abonnement een standaard-doosje erbij met ofwel een getrouwde kaart of een kaart die zover verbouwd is dat die amper buiten de officiele ontvanger te gebruiken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jassy
De Seca 3 CAID blijft, zolang er nog Seca 3 kaarten in omloop zijn, ingeschakeld. Echter is seca nu een schil om nagra heen. De kaart stapt op Seca in en wordt door seca doorgeschakeld naar de nagra caid. Zoals Tonskidutch dus ook zegt is seca een schil om nagra heen wink

Ik denk het niet. De stream-info (uitgezonden informatie) geeft geen SECA ident maar wel NAGRA dus dat is de buitenste rand. Als tonski gelijk had zou dat andersom zijn. Bovendien zal een echte nagra3 kaart nooit reageren op een SECA ident.

Maar goed het is een formaliteit. Uitkomst blijft hetzelfde dat het binnenkort een heel stuk interresanter wordt. wink

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Origineel bericht van: Jassy
De Seca 3 CAID blijft, zolang er nog Seca 3 kaarten in omloop zijn, ingeschakeld. Echter is seca nu een schil om nagra heen. De kaart stapt op Seca in en wordt door seca doorgeschakeld naar de nagra caid. Zoals Tonskidutch dus ook zegt is seca een schil om nagra heen wink

Ik denk het niet. De stream-info (uitgezonden informatie) geeft geen SECA ident maar wel NAGRA dus dat is de buitenste rand. Als tonski gelijk had zou dat andersom zijn. Bovendien zal een echte nagra3 kaart nooit reageren op een SECA ident.

Maar goed het is een formaliteit. Uitkomst blijft hetzelfde dat het binnenkort een heel stuk interresanter wordt. wink


Als men besluit 0x100 6A af te schakelen blijven er heel veel receivers op zwart. Een seca kaart reageert immers niet op een Nagra Ident. Een Seca kaart heeft dus altijd het Seca ident nodig om bij het Nagra Ident te komen.

Ik ben ook benieuwd wat M7 uit de hoge hoed gaat toveren..!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Jassy gelijk heeft in ieder geval. Op dit moment wordt de ECM afhandeling gedaan over CaID 0100, provID 6A. Dus de Nagra ECM zit verstopt in een Seca ECM (dus Nagra getunneld over Seca).

 

Ben benieuwd wat de consequenties gaan zijn. Ik heb de DVB-T en DVB-C tuners gelukkig al in de DM8000 zitten dus kan zonder veel moeite weg bij CDS.

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens meisjes toch...

 

wat een hoop ellende sinds ik een reactie in deze berichtgeving gaf.

greevels die claims legt over zijn eigen "verantwoorde / onverantwoorde keuze betreffende receiver"

jalu en jassie die uitleg geven maar ook vragen wat dan straks

1664 die nog een flesje opentrekt.

 

het zijn toch geen zaken waarmee de softcams niet kunnen werken?

dan was het een probleem, als de softcam het niet meer aankan

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, op dit moment is in elk geval op de HD kanalen de Nagra codering ook actief. Das 1817, daarnaast ook de 0100 seca.

Op SD kanalen zijn 3 coderingen actief: nagra, seca en irdeto.

 

Ik weet dat in elk geval de openbox S9 HD PVR op dit moment een probleem heeft met die extra nagra codering. Alleen dat is relatief eenvoudig te verhelpen.

Verder is het puur speculatief dat binnenkort de nieuwe nagra kaart gekoppelt is aan een bepaalde box.

In engeland is dit idd het geval echter ook daarvoor is een oplossing in de vorm van een boxkey entry in de softcam. Dat zal er voor NL dan ook wel komen.

 

Ik verwacht zelf dat irdeto, seca en tunnelt seca over nagra ondersteunt blijft worden de komende jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann
Origineel bericht van: Gerard 76
Op een ander satellietforum gaf CDS aan
dat ze niet van plan zijn de keuze van vrije hardware in te perken.


dan zijn ze toch slimmer dan gedacht.
want het beperken van ontvanger is voor hen een dooddoener.
maar opgelet, ik schat dat 30% echt hobbyisten zijn, dus verliezen ze maar "30%" als het zo ver komt en iedereen opzegt.

Ze zouden veel beter werk maken van die betaalservers...dat is een pest.

en zoals altijd, er komt voor alles een oplossing....
en het speculeren is enkel goed om .... euh...nergens dus...gewoon wachten en we zien wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

beiden gebruiken weldegelijk een boxkey/rsakey alleen de key is niet uniek per receiver.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...