Ga naar inhoud


[Televisie] Derde VRT-zender


StevenS

Aanbevolen berichten

Bron: ANP, maandag 30 mei

 

BRUSSEL (ANP) - De Vlaamse openbare omroep VRT krijgt een derde televisiekanaal. Dat bevestigde de sociaaldemocratische Vlaamse minister van Media Ingrid Lieten in een interview met het weekblad Humo.

 

Het derde net is bedoeld voor kinderen en jongeren. Voor de kleinste Vlamingen blijft Ketnet gehandhaafd, dat in de vooravond het tweede net bezet.

 

De Vlaamse overheid wil een kanaal voor jongeren die binnen de VRT aan hun lot worden overgelaten, aldus Lieten. Alle coalitiepartijen zeggen hetzelfde. Een derde kanaal moet er komen. Het is een opdracht voor de VRT om ook voor jongeren meerwaarde te genereren op televisie.

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

superstomme beslissing.

er IS al een jongerenzender, Ketnet zit in de ether van 's morgens tot 20 uur !

het enige probleem was dat de uitzendingen dikwijls moeten wijken voor de rechtstreekse uitzendingen van Sporza.

men had dus veel beter het derde net aan Sporza toegekend, zoals men bij de laatste OS zomerspelen heeft gedaan.

wat gaan ze nu op het 2e net zetten vóór 20 uur als er geen sportuitzendingen zijn ? een kopij van het derde net ? Of gaat CANVAS nu ook 24 uur ?

en het valt me ook op dat ze het nooit hebben over één+ en ketnet+/CANVAS+ die nu 1 of 2 uurtjes in de ether is per WEEK.

je reinste geldversplilling dus....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat een 24 uur versie komt van Canvas, met inpassing van de verschillende sportwedstrijden en daarnaast een derde net Ketnet met tot 20h uitzendingen voor kinderen tot 12 jaar en vanaf 20 h voor kinderen tot 18 - 20 jaar.

 

De + kanalen zullen naar ik vermoed dan worden stopgezet.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: StevenS
Bron: ANP, maandag 30 mei

BRUSSEL (ANP) - De Vlaamse openbare omroep VRT krijgt een derde televisiekanaal. Dat bevestigde de sociaaldemocratische Vlaamse minister van Media Ingrid Lieten in een interview met het weekblad Humo.

Het derde net is bedoeld voor kinderen en jongeren. Voor de kleinste Vlamingen blijft Ketnet gehandhaafd, dat in de vooravond het tweede net bezet.

De Vlaamse overheid wil een kanaal voor jongeren die binnen de VRT aan hun lot worden overgelaten, aldus Lieten. Alle coalitiepartijen zeggen hetzelfde. Een derde kanaal moet er komen. Het is een opdracht voor de VRT om ook voor jongeren meerwaarde te genereren op televisie.


Kan ook TVVlaanderen en Canal Digitaal via ASTRA3 satelliet met HD kwaliteit????

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

joepie een zender voor de herhalingen van de kampioenen Thuis de kazakkendraaiers man bijt hond enz..

 

Er is al een derde en een vierde net. De plus kanalen. Deze gebruiken ze toch niet, waarom dan nog een kanaal meer dan??

 

Alleen zijn de plus kanalen niet beschikbaar op de sat. Wa&t dit nog een minpunt is.

Sab multiswitch 17/8  GT-U3X38 DVB-T  UHF antenne   Maximum e85   4 * LNB Titanium QUATRO multiswich
3* Xtrend ET 4000 en 1 gigableu HD quad plus met 3 tuners DVB-S2

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

Link naar reactie
Delen op andere sites

over de + kanalen geef ik je gelijk.deze + kanalen zijn ook niet te ontvangen als je enkel telenet analoge tv hebt.

ik heb een goedkope dvb-t,waar de +'en inzitten(,geen slechte koop,ik ontvang soms de tnt dvb-t'ers)

ik vind het niet nodig dat de + kanalen bij tvv zitten voor die paar uurtjes.maar als ze met een volwaardig derde net komen,zou ik ze graag zien op dvb-t en dvb-s2.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zzzzzzz

Dat ze eens wat investeren in échte HD.

Als ik met TS Doctor of Videoredo op de DVB-C versie van één HD en Canvas HD uit een opname de Null bytes verwijder, dan schiet er van de schijnbaar 9 Mbps nog rond de 6 over.

Dat is dus 1/3e dat door de constant bitrate niet gebruikt wordt, maar wel plaats inneemt op de harde schijf.

Enkel bij échte HD is het beter, maar dan ook veel beter.

 

Maar dan gebruiken ze hun geld dus liever om nóg maar eens een nieuw kanaal te starten, of zoals in het verleden om bijna alle sportrechten op te kopen zodat er voor andere uitzendingen bijna geen geld meer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Xady
joepie een zender voor de herhalingen van de kampioenen Thuis de kazakkendraaiers man bijt hond enz..

Er is al een derde en een vierde net. De plus kanalen. Deze gebruiken ze toch niet, waarom dan nog een kanaal meer dan??

Alleen zijn de plus kanalen niet beschikbaar op de sat. Wa&t dit nog een minpunt is.


als die + kanalen niet gebruikt worden,waarom dan op sat zetten,is transponder verhuur voor amper 2 uurkes of 3 per dag uitzending,zou daar geen transponder aan verhuren dan,
en het is nog geen zekerheid dat die 3de zender er komt,
de politiek moet eerst nog z'n goedkeuring geven dat die zender er mag komen,
het is lieten die al dingen zegt die nog niet besproken zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...