Ga naar inhoud


Vaatwasser wast bovenin niet.


Gast gladys

Aanbevolen berichten

Whirlpool heeft 2 vinnen. Als ik bij werken de deur opendoe zie ik de onderste vin stoppen. De bovenste blijft in dezelfde stand staan. Met de hand draait hij vrij en alle gaatje zijn open.

De bovenste bak is in 2 standen te zetten. Aan de achterzijde gaat dan een rondje van 1,5 cm in een gat. Of daar water uitkomt weet ik niet. In ieder geval wast hij bovenin niet meer. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sproei armen in vaatwassers worden "aangedreven" door het water wat er doorheen gepompt wordt. Dus als er geen water is, draait hij niet.

Op zoek gaan naar een verstopping in de water aanvoer. Het water wordt rondgepompt, dus je hebt een redelijke kans dat onderin de vaatwasser een punt zit waar het water wordt aangezogen wat misschien dicht zit? Of misschien een "T stuk" wat half dicht zit?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat de sproeiarmen beurtelings aangedreven worden , dus op meerdere momenten de deur openen om te zien of hij wel draait .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Het kan inderdaad zijn dat er iets verstopt is, misschien is dat simpel te verhelpen door de vaatwasser een beurtje leeg te laten draaien met vaatwasser-reiniger. Alvorens verder te zoeken zou ik dat eerst even proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even controleren dat er niet iets onder het filter is geschoten en de pomp-vin laat aanlopen

 

vervolgens

 

2 * de soda-methode toepassen

 

 

bron: klusidee-forum

 

Bij storingen waarbij de vaatwasser niet goed schoon wast, verstopt lijkt, en als preventieve methode, zijn een of meerdere schoonmaakbeurten met soda (alternatief voor "vaatwasreiniger") bruikbaar.

 

Doe dit 1x per maand. Het bespaart een hoop ellende...

 

Ga als volgt te werk:

 

1 kopje soda oplossen in heet water;

Dit op de zeef in de machine gieten;

Er zoveel water in de machine bij gieten totdat de gehele zeef onder water staat;

Dit enkele uren laten staan;

Daarna een lege machine met een hoge temparatuur draaien.

 

Zoals uit de hieronder toegevoegde berichtgeving blijkt, kan deze methode beter werken, indien de oplossing van soda wat later in het programma wordt toegevoegd. Lees dus dat deel ook even! Moderator.

 

Let op:

Met soda wordt normale huishoud-soda bedoeld.

Gebruik beslist geen caustic soda (gootsteenontstopper) of iets dergelijks.

Uw vaatwasser wordt daardoor ernstig beschadigd!

 

resp ......

 

Voor vaatwassers welke nog wel normaal het programma kunnen afwerken, is de volgende reingingsmethode toe te passen:

 

Laat de machine een half uur op het programma met de hoogste temperatuur draaien;

Onderbreek het programma en voeg een kopje vloeibare- of in heet water opgeloste soda toe;

Laat het programma nu 10 minuten verder draaien;

Onderbreek het programma nu voor enkele uren;

Laat het programma daarna tot het einde doorlopen.

 

Indien het niet mogelijk is om de machine een programma te laten afwerken, pas dan de methode van de "Witgoedmonteur" toe.

 

 

 

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iets soortgelijks ook ooit bij mijn vaatwasser gehad. Volgens mij heb ik ook een whirlpool (van de ikea)

 

Op de bodem van de vaatwasser, onder het rek, zit een kunststof "mondstuk", wat in 2 gaten in de bodem is gedrukt.

 

Dit is de aanvoer van het water voor de bovenste sproeier. Het kan ooit voorkomen dat dit mondstuk niet meer goed in de bodem gedrukt zit, waardoor de bovenste sproeier geen/minder water krijgt.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn Asko kan je de bovenkorf uitzetten dmv een knopje... ik weet niet of de whirlpool dat ook heeft, maar kijk toch even of je zeker bent dat de bovenste helft daadwerkelijk geactiveerd is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dit soot zaken moet je een paar uur alleen zijn zonder opmerkingen over beter een Miele gekocht of ik hoop dat hij het niet meer doet.

 

De platte plastic tunnel die van midden onder over de achterwand naar de middelste sproeiarm en de daksproeier loopt verwijderd. Die heeft 2 kanalen en is goed doorgankelijk. Deze tunnel en de onderste sproeiarm zitten op een plastic verdeel stuk. Dat verwijderd en dan zie je een half slakkenhuis met een opstaande rand met een gat in het midden. De onderste proeiarm doet het. Die komt uit het middelste gat. Ergo het gat waar onder druk het halve slakkenhuis voor de bovenste helft van de machine water krijgt zit ergens dicht.

 

Ik had gelijk de tip van soda moeten volgen maar ga dat maandag doen. Als het niet lukt gaat de machine onder het aanrecht uit en gaat in de tuin het pomphuis open. Ik ben eigenwijs en er komt pas een Miele als het ding na brandlucht niet meer werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Gelijk heb je met 'er komt pas een Miele als...' en bovendien is het leuk (jaja, ook noodzakelijk natuurlijk) om het zelf it te vinden en te repareren. Ik ben en blijf benieuwd naar het vervolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pannen spoel ik voor en borden schraap ik af. Het filter maak ik regelmatig leeg en daar zit weinig in. Maar het idee van een waterslang gaat niet op in een keuken met parket. Het ongekeerde ga ik wel proberen n.l. een stopje in het miidelste gat. Dan gaat alle pompkracht op de verstopping. Maar wel eerst de boel met soda oplossen/schoonweken. Net bij Appie Happie Klok Driehoek vloeibare soda gehaald. Wist niet dat het bestond. De tip van maandelijks schoonmaken daarmee lijkt me ook een goeie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje aan Sjaak(k) i.v.m. zijn jarenlange ervaring.

De machine gestart met alle genoemde onderdelen er af. Na afpompen spuit het water dus vrij uit gat naar onderste sproeiarm (die er niet is)en via een half slakkenhuis naar de bovenste verdiepingen (die er niet zijn). Plotseling zie ik een soort dekseltje drijven van 4 cm diameter met gekartelde rand en een lip bovenop. Onderop een rand met 2 openingen en daaronder een bajonetsluiting. Het heeft nummer >PPTV-20< Op internet niet gevonden. Geen idee waar het op thuis hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...