Ga naar inhoud


wachtwoord windows 7 vergeten


gerrit B

Aanbevolen berichten

Omdat de kinderen mijn wachtwoord van de zakelijke PC hadden achterhaald deze direct maar even iets aangepast.

Alleen toen ik hem vanmorgen op wilde starten kan windows 7 mij vertellen dat dat niet het juiste wachtwoord was crazy

Dus alle combinaties geprobeerd die dan in de buurt komen of waar ik perongeluk een extra knop in heb kunnen drukken maar helaas nog steeds geen juist wachtwoord.

 

Dus de functie wachtwoord opnieuw instellen geprobeerd en in schijf H een USB stick gestoken maar dan komt hij met de melding dat dat geen wachtwoord herstelschijf is.

Dus ook al een andere usb stick gebruikt en een portable harddisk maar telkens hetzelfde dit is geen wachtwoord herstelschijf.

 

Dus de zoekfunctie hier van het forum gebruikt en als aangegeven opgestart met F8 ingedrukt maar dan kan kan ik alleen maar kiezen hoe de computer opgestart moet worden of komt de volgende melding press F11 te run recovery, maar niet in een veilige modus oid. opstarten.

 

Wie heeft (naast je wachtwoord beter beheren) nog een gouden tip om verder te komen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn diverse boot cd's in omloop waar tooltjes in zitten om het wachtwoord te reseten.

Vaak maken deze gebruik van de "Offline NT Password Changer"

Deze zit b.v in de Hiren's BootCD.

Ook kun je de ophcrack cd gebruiken.

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe moet ik zakelijk zien? zakelijk als in geleverd door je werk of zelf aangeschaft?

 

In het eerste geval kunnen ze er altijd bij als administrator in het tweede geval zul je inderdaad creatief moeten zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De computer die voor zakelijke toepassingen wordt gebruikt.

Met dus alleen het wachtwoord wat ik er op had gezet.

 

maar denk dat ik nog een 2e probleem heb nl. het toetsenbord wat ik er op aangesloten heb (PS2) werkt ook niet meer. (een ander PS2 toetsenbord ook niet)

Sluit ik een nieuw USB toetsenbord aan dan werken de toetsen wel weer maar de functietoetsen niet.

Ik heb dus zo'n opstart CD gemaakt maar daar start hij niet van op.

Probeer ik dus met F8 aan te geven dat hij van de CD op moet starten dan lukt dat niet omdat hij daar niet op reageerd.

Even later start hij dus met het windows 7 scherm op en mag ik mijn wachtwoord invoeren.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ gerrit B,

 

Ik weet weinig van deze materie af, maar lees het wel. Ik heb wat gezocht met google, kan het soms zijn dat er een F-lock op je toetsenbord zit ?? Google eens op: how to enable the F-lock key"

Op mijn gewone toetsenbord zit hij niet, maar wel op mijn kleine laptop wel; links onderaan.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat zou ook mijn idee zijn, of als het een laptop is. Als je dan je numlock aan hebt staan tik je cijfers in plaats van de letters (die vaak met een andere kleur zijn aangegeven).

 

Windows meldt je alleen als je CAPS-LOCK aan hebt staan, maar niet dat je num-lock aan staat.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb:

- num lock

- scroll lock

- caps lock

alle 3 voorzien van een ledje zodat je ook kunt zien dat ze in gebruik zijn.

Het toetsenbord van deze Pc heeft ook nog een office-lock

Maar op alle toetsenborden is nergens een F-lock te vinden (de Functie toetsen zijn ook afzonderlijke toetsen en niet gecombineerd)

Ik heb bij mijn zoontje nog een toetsenbord gevonden met wel zo'n F-Lock toets en die aangesloten maar die staat dus wel uit en werkt ook niet.

Het lijkt net alsof de PS2 aansuiting buitenwerking is gesteld oid.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

kijk hier onder eens....

 

Paswoord resetten in windows 7

 

 

Vrouw lief had vandaag haar password veranderd, echter weet niet meer in wat.Dat wordt dan even zoeken, zo eenvoudig als in XP is de zaak niet om de tuin te lijden.

 

Hier een oplossing

 

Ga naar volgende site :

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/faq.html

 

 

Onder “Downloads” op volgende pagina :

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/bootdisk.html

vind je volgend bestand: cd080802.zip

 

Download, pak uit, en brand het

iso-bestand als een image of iso met Imgburn.exe

 

Als de CD niet boot, de BIOS wijzigen zodat de CD/DVD eerste boot device wordt.

 

Als de computer is opgestart in de Linux omgeving, ziet

je “boot” staan toets Enter.

Nu zal uw harde schijf (schijven) en partities gemount worden.

 

 

De boot cd vraagt om de partitie op te geven waarop het wachtwoord

zich zou kunnen bevinden.

Bevindt zich normaal onder c:\windows\system32\config

 

Een windows 7- harde schijf bestaat uit minimum twee partities :

een van 100 mb, en de rest voor uw besturingssysteem

kies de juiste bij 2 partities dus de grootste.

 

C:\windows\system32\config is aangeduid ; druk op Enter

 

Je ziet staan “Password reset” : druk op Enter, want optie 1 is reeds aangeduid

 

Dan zie je staan : “edit user data and passwords” : toets Enter,

want optie 1 is reeds aangeduid

 

Nu zie je een opsomming van alle user accounts.

 

U kiest dat account waarvan u de inloggegevens niet meer weet

Normaal: Gebruiker

 

En type de naam van dat account. ( hoofdletter gevoelig )

Gebruiker

Dan ziet u onder optie 1 : clean user password : druk Enter want 1 is aangeduid

 

Het volgende is enkel nodig indien er naast het bewuste account “DIS/LOCK” stond :

Type . (= list users)

 

Type de naam van de gebruiker met het blanco paswoord, en toets: Gebruiker Enter

Als ernaast staat DIS/LOCK, type nu 4 (is : ontgrendel het account)

———————————————————————————

 

Daarna type ! (uitroepingsteken)

 

Daarna type q

 

Dan y (voor yes) Dit niet vergeten, hiermee save je de verandering

 

New run ? wordt er gevraagd. n (voor NO) staat reeds aangeduid, dus druk op Enter

 

CD verwijderen en opnieuw opstarten.

 

Nu kan je zonder paswoord inloggen in het gewenste account.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff. na een hele dag geluk prutsen toch het wachtwoord terug weten te vinden (1 hoofdletter bleek toch geen hoofdletter)

 

Maar wel vreemd, nu ik in kan loggen werken ook de functietoetsen ed. allemaal zoals het hoort maar start ik de PC op dan werken ze in het begin geheel niet.

Gebruik ik ook het nagenoeg nieuwe ps2 toetsenbord (zat er bij) of een ander ps2 toetsenbord (wat zeker werkt) dan werkt deze geheel niet op deze PC, sluit ik een usb toetsenbord aan dan bovenstaande problemen.

 

Ik zal morgen dit PS2 toetsenbord eens op een andere PC proberen en kijken of het nu aan de PC ligt of aan het toetsenbord.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Omdat de kinderen mijn wachtwoord van de zakelijke PC hadden achterhaald
Gezien de problemen met je toetsenbord. Wat hebben ze met de PC gedaan en hoe hebben ze dat wachtwoord achterhaald?
Hebben ze er een CD in gehad om het wachtwoord te achterhalen, of spelletjes gespeelt vanaf internet, of .....?
Scan de PC eens goed met anti vrus, malware en rootkit programma's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pionewbie
Scan de PC eens goed met anti vrus, malware en rootkit programma's.


Wat zijn goede vrij te gebruiken anti virus, malware en rootkit programma's?

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er voor die malware ook een gratis versie die wel meer dan 100 fouten verwijdert?

Mijn ervaring met dit soort software is dat er bij de 1e scan ik weet niet hoeveel fouten en bedreigingen worden gevonden.

Heb je echter de software aangeschaft dan vallen de fouten wel mee of blijkt dat ze van de gevonden 1253 er maar 300 op kunnen lossen of dat ook de browse geschiedenis al als fouten/bedreigingen worden gezien.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
nu ik in kan loggen werken ook de functietoetsen ed. allemaal zoals het hoort maar start ik de PC op dan werken ze in het begin geheel niet.


Soms staat de usb keyboard ondersteuning in de bios van de pc uit, dan werkt usb keyboard niet totdat windows gestart is.
Die krijg je alleen geactiveerd als je met een ps/2 keyboard die expliciet inschakelt.
Het lijkt erop dat je ps/2 poort kapot is. Maar het kan ook een sneu verbogen pennetje zijn in de connector van de keyboard.
Gebeurt wel vaker als je luktraak verkeerd aanprikt. Soms eenvoudig te herstellen, en anders idd ander ps/2 keyboard proberen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...