Ga naar inhoud


waarschuwing mogelijk software bootloader probleem ET 9000


Gast RWsat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

mijn et9000 update verliep bijna probleemloos. Wat incompatible pluginns in de backup maakten dat de tuner tijdens het booten vastliep. Na het verwijderen van de backupfolder op de harde schijf (op het netwerk was de machine bereikbaar) en opnieuw flashen van pli startte de machine gewoon op. Backup teruggezet, incompatible plugins verwijderd et voila... werkende clarke.

ClarkeTech ET9000 met wave frontier t55 en 4 twin lnbs op Astra 1,2,3 en Hotbird.

 

 

Locatie: 1339

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele problemen gehad met installatie,( wegens oude autobackup) maar intussen opgelost.

Ook probleem met CCCam en TVV kaart opgelost; oorzaak niet duidelijk maar na poetsen van de chip en hersyncken van de smartWi, draait alles als een zonnetje.

 

Grts

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn ET9000 heeft de vix 2.1. Wat ik ook probeer dit image lijkt er in gelijmd. Heb de nieuwe bootloader geïnstalleerd. Lijkt alsof dit aanvaard is. Als ik een ander image erop wil dan lijkt alles erop dat dit wordt uitgevoerd, maar aan het einde van de rit blijft alles bij het oude. Ontvanger blijft echter gewoon verder werken op de vix 2.1. Lijkt me ergens met dit topic verwant tenzij iemand een idee heeft die dit specifiek probleem kan oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zowel op de 9000 en 5000 geen probleem gehad, ik draai op xp windows dus geen 7 versie, want als mijn usb de flash via de win 7 erop zet krijg ik fout melding doe ik daarna met xp dan pakt de xtrend de pli en bootloader, gisteravond hetzelfde probleem gehad bij een kennis van heb toen mijn usb stick gebruikt geen enkel probleem, je moet wel even je hd backup eraf halen welke standaard staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met mijn ET 9000 geen enkel probleem met de installatie van een nieuwe bootloader in augustus en een nieuwe image. Hierna ook niet met de laatste nieuwe bootloader en een image van begin november met et9x00.

aangepast door hgroen

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn ET9000 ook weer eens geupgrade, er stond nog ET9000 op het display bij opstarten en dan weet je dus dat de oude bootloader er nog op zit.

 

- Zet de nieuwe bootloader op de USB stick in de map ET9000

- Zet de nieuwste PLI image op de USB stick in de map ET9X00

 

Steek de USB stick aan de achterzijde in het ontvanger.

Met pijltje omlaag (P-) op het apparaat ingedrukt de ontvanger inschakelen, hij herkent de nieuwe bootloader, druk nu op de OK toets op het apparaat

Nu zie je bij het opstarten ET9X00 op het display staan, je hebt nu dus de nieuwe bootloader erin staan. De ontvanger start gewoon op, ook met de oude image.

 

Daarna met pijltje omhoog (P+) op het apparaat ingedrukt te houden, de ontvanger inschakelen, nu zie je "Flashing..." op het display staan. Dit duurt ongeveer 3 a 4 minuten.

Dan staat er Flashing OK en de ontvanger gaar rebooten.

 

Nu heb je de nieuwste PLI erin en kun je alles weer zoals je gewend bent configureren.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt idd, sommige ET9000 en ET5000 kunnen na het flashen van b.v. Openpli, niet meer (goed) werken.

Ik heb het al met 2 stuks ET9000 en sinds gisteren (02-12-2011) met een ET5000 (productiedatum 2011-03).

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat de oudere fabrieksversies dit probleem hebben.

Verleden week heb ik 2 stuks ET5000 geflashed zonder enkel probleem, de productie datum van deze apparaten was van 2011-07.

Je kan de datum aflezen vanaf het serienummer (b.v. op de doos of apparaat Serial Number: 2011032512002069).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat de oudere fabrieksversies dit probleem hebben.

Verleden week heb ik 2 stuks ET5000 geflashed zonder enkel probleem, de productie datum van deze apparaten was van 2011-07.

Je kan de datum aflezen vanaf het serienummer (b.v. op de doos of apparaat Serial Number: 2011032512002069).

 

Zit het ook niet in, hier een ET5000 met SN 201102....., draaide binnen 10 minuten weer helemaal stabiel!

Waar het wel in zit?

Wat doet een leverancier als je met een foute box retour ga? Op de site van de fabrikant staat de nieuwe bootloader, je mag dan toch minimaal binnen de garantietermijn verwachten dat je daar verder geholpen wordt?

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit het ook niet in, hier een ET5000 met SN 201102....., draaide binnen 10 minuten weer helemaal stabiel!

Waar het wel in zit?

Wat doet een leverancier als je met een foute box retour ga? Op de site van de fabrikant staat de nieuwe bootloader, je mag dan toch minimaal binnen de garantietermijn verwachten dat je daar verder geholpen wordt?

Kun ook eens op clarke tech/ xtrend forum kijken....

Of eens contact zoeken met importeur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...