Ga naar inhoud


waarschuwing mogelijk software bootloader probleem ET 9000


Gast RWsat

Aanbevolen berichten

Op dit moment komen er veel klachten binnen met mensen die de PLI software op de ontvanger schrijven in combinatie met Bootloader ET 9x00.

Met namen de clarke tech ET 9000 is erg gevoelig en na deze update niet meer te benaderen.

Ook de usb poort aan de voorzijden houd er mee op. De achterzijden werkt nog wel.

Ik vermoed dat of de ontvanger schrijft de Flasch niet goed weg of wist de oude niet goed.

Ook onze programmeurs en dat zijn niet de eerste de besten weten er even geen raad mee.

Bij de eerste 2 dachten wij aan toeval bij de 3e en 4e melding willen wij iedereen even waarschuwen voor deze combinatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi.

 

Ik heb gelijke problemen met de nieuwe bootloader en firmware.

Het gaat hier om een Xtrend deze heeft altijd 100% gewerkt totdat ik de update ging doen.

Dus even laatste bootloader erin, deze komt van de et-view.com site af, de laatste pli ET9X00 erin.

Toen toen was het afgelopen.

Nou ben ik niet iemand die het zomaar opgeeft.

Dus na dagen klooien en alle bootloaders gehad te hebben bleef het erg zwart.

Dus maar weer de nieuwe bootloader terug gezet en een oude firmware erin gedaan van een clarke forum heb gehaald, heb wel even de boot.bin verwijdert van de stick.

Jawel hoor hij start weer, dus de nieuwe bootloader werkt wel maar is die 100% ??.

Wat mijn opviel was dat mijn settings er nog instonden, dit zou niet mogen lijkt mijn met een clean flash.

In de firmware zit niks (getest op een andere Xtrends en clarks) en nee er staat ook geen autobackup aan of op die de settings terug zet want die gebruikte ik niet en kan ook niet zit geen harddisk in of backup usb.

Dus maar weer eens de laaste nieuwe PLI erin gezet, en het was weer het gelijke spelletje de box starte niet meer.

Oude clarke firmware erin en de box start weer door.

En dat zo een tig maal gedaan, en vervolgens starte de box door met PLI.

Dus de bootloader en PLI firmware werkte gewoon, maar ik heb toch het idee dat het ergens met het flashen verkeerd gaat of de flash niet goed gewist word.

Ik heb zelf 9 verschillende merken usb sticks gebruikt om die discussie uit te sluiten (die sticks deden het voorheen gewoon dus waarom nu niet?)

Wat ik ook niet kan thuis brengen is dat als ik de box weer opnieuw flash met de usb stick het ritueel weer van voren begint.

Helaas heb ik de output van telnet niet meer, en ben er ook even klaar mee.

 

Dus....

Ik had de goede bootloader.

Ik had de goede firmware.

De usb sticks waren goed.

Maar waar zit het probleem!!!!

Na tig andere nieuwe boxen te hebben geflasht geloof ik niet dat ik iets verkeerds heb gedaan, alles volgens de gegevens die er zijn of zelf hier op het forum zijn beschreven.

Met de zelfde bootlader en firmware en usb stick en handeling heb ik meerdere clarks en Xtrends gedaan die wel door starte.

1 van de 10 boxen gaan de mist in.... maar waarom?

 

Oja mijn is verteld dat de de beveiliging van de box zou kunnen zijn.

Alleen kan ik me dat niet voorstellen, want waarom doet de box het dan weer na uren klooien?

En waarom heeft de box het altijd gewoon gedaan?

Blijkbaar was ik de enige met dit probleem, maar als ik verderop het verhaal lees van Arie komt dit probleem aardig overheen.

Ben wel benieuwd wie er nog meer problemen heeft of heeft gehad.

Maar ben nog veel benieuwder wat het probleem is of was of kan zijn.

aangepast door RvanH
Link naar reactie
Delen op andere sites

@RWsat, ik zou graag willen weten wie deze waarschuwing uit?

 

Oftewel wie ben je, van PLi, van de importeur of hoe anders?

 

Gezien de software ontwikkelling zullen de meeste mensen waarschijnlijk toch wel overstappen op de nieuwe bootloader.

Of betekent dit dat we een nieuwe bootloader kunnen verwachten binnenkort?

aangepast door RobbieT

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook recent overschakeld en had hetzelfde probleem.

Het OpenPli image wou niet flashen, enkel het (zeer basic) image van xtrend lukte.

 

Uiteindelijk bleek er nog autobackup instellingen te staan op de HD - nadat deze verwijderd waren lukte de installatie zonder probleem.

 

Nu heb ik enkel nog volgend probleem.

Mijn TV VLaanderen kaart werkt pas na een vijftal minuten, voordien zijn enkel de FTA posten beschikbaar. Dit had ik voor de upgrade niet aan de hand.

groetjes

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RWsat, ik zou graag willen weten wie deze waarschuwing uit?

 

Oftewel wie ben je, van PLi, van de importeur of hoe anders?

 

Gezien de software ontwikkelling zullen de meeste mensen waarschijnlijk toch wel overstappen op de nieuwe bootloader.

Of betekent dit dat we een nieuwe bootloader kunnen verwachten binnenkort?

 

 

Ik uit deze waarschuwing uit voorzorg en tevens omdat er wel degelijk iets aan de hand lijkt te zijn.

Ik ben niet van PLI.

Ik ben ook geen Importeur.

Ik help gewoon ook andere en krijg van veel mensen telefoon dat de de combinatie software bootloader vast loopt.

Ik ben nu hier zelf ook al een dag met een CT ET9000 aan het rommelen die niet meer aan de gang te krijgen is.

Ook enkele van mijn collega`s hebben dit probleem

Vandaar mijn waarschuwing dat er mogelijk iets mis is.

Uiteraard mag ieder voor zich weten of zij wel of geen software installeren.

aangepast door RWsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een avond geen beeld gehad en kreeg dus de nieuwe bootloader er ook nier goed op heb er dus toen eerst een oude erop gezet en darna de nieuwe en toen werkhet uiteindelijk wel.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem zonder problemen...

Gewoon oude pli aanstaan. dan usb met nieuwe bootloader erin...

Wachten tot hij hem zelf gevonden heeft, bootloader erop.

Dan reboot.

Dan pli et9x00 erop geflasht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik heb problemen gehad met het flashen van een clarke tech et 9000

is nog steeds niet opgelost

 

en mensen even dit:

 

ben blij dat er iemand waarschuwt dat je op dit moment voorzichtig moet zijn met het flashen van de box

 

ik wou dat ik deze waarschuwing eerder gezien had , had ik even kunnen wachten tot er een goede oplossing beschikbaar is

nou moet ik naar mijn dealer gaan als die het probleem al op kan lossen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik eerst de nieuwe drivers er in gezet toen ik die op ET-view zag staan en na een restart de bootloader via usb er op en weer een restart.

 

Daarna via usb de pli laten draaien, en restart enigma. Momenteel om de paar dagen de laatste (online) software update's gedaan en nergens een probleem ondervonden.

 

Zit nu te wachten/zoeken naar de linux 3, las dat er dus wel mensen waren die het er al op hadden staan maar ik kan niets downloaden (krijg japanse of koreaanse tekens in beels welke taal mij niet machtig is).

 

Maar goed hier geen enkel probleem gehad voor de ET9000 en idem voor de ET5000. Dus super tevreden. :)

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren.

 

Zoals ik al vertelde heeft niet iedereen er last van, hier ging het ook goed bij andere boxen.

Maar 1 op de 10 boxen geeft wel degelijk problemen.

Dat online update's goed verlopen is niet aan de orde, deze werken ook goed, maar dan moet je box wel werken.

Als de firmware van PLI erin zit werkt de box ook goed.

 

Het gaat erom, dat er gewoonweg mensen zijn die alles volgens de juiste manier updaten en box dan niet meer opstart.

Men is dan als men pech heeft even zoet om de box weer aan de praat te krijgen.

En terug naar oude firmware enz enz om zo je box weer aan de gang te krijgen lijkt mijn niet de juiste weg.

Dus wat RW aangeeft is meer dat hij een vermoeden heeft dat er ergens met updaten iets niet goed gaat, en of dat de bootloader of firmware of de hardware weet hij ook niet.

Hij waarschuwt meer dat de kans er is dat het dus wel degelijk fout kan gaan.

 

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...