Ga naar inhoud


"Afstemmen mislukt" na opname


FrankDruten

Aanbevolen berichten

Als ik iets opneem en ik kijk naar een andere zender gaat alles goed.

Stopt de opname (bv automatisch, programma afgelopen) dan gaat tevens de zender waar ik naar kijk op zwart en komt er "afstemmen mislukt"

Er loopt dan dus geen opname meer maar ik kan nergens meer naar kijken, alle zenders op zwart.

Alleen een reboot helpt op dat moment.

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je het probleem ook als je de lus eraf gooit ook nog steeds?

Want je hebt zo geen echte twintuner. In principe kun je kijken en opnemen tegelijk binnen dezelfde transponder. Dit kun je zien als je opneemt en dan de kanalenlijst oproept , dan zijn degene die nog oplichten selecteerbaar.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe kun je kijken en opnemen tegelijk binnen dezelfde transponder

 

Nee, dat is niet waar. Bij doorlussing heeft de 2e tuner het hele "kwadrant" waar de 1e tuner op staat ingesteld ter beschikking.

Tuner 2 kan dan in dat kwadrant op alle transponders (zenders) afstemmen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier precies hetzelfde probleem, na de opname afstemming mislukt zodra ik naar een andere satelliet schakel. Enige dat helpt is helemaal herstarten.

Ik heb de ontvanger ook met het bijgeleverde doorluskabeltje aangesloten, en tuner B op doorlus naar A ingesteld. Ik heb nog nooit een opname kunnen maken en kunnen kijken naar een ander programma, dan blijft het beeld gewoon zwart (hij decodeert niet, wel ontvangst). En nadat ik de opname gestopt heb kan ik alleen de zenders van dezelfde sat kiezen. Dit met de laatste PLI, maar was ook al zo met de oudere images. Ik heb me er nog nooit echt in verdiept, omdat ik voldoende andere ontvangers en mogelijkheden ter beschikking heb.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is niet waar. Bij doorlussing heeft de 2e tuner het hele "kwadrant" waar de 1e tuner op staat ingesteld ter beschikking.

Tuner 2 kan dan in dat kwadrant op alle transponders (zenders) afstemmen.

 

vGnp

 

Dan zou het ook werken als ik twee ontvangers op een kabel zou aansluiten. Dit werkt namelijk niet. Dus waarom een twintuner wel?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpel omdat een twintuner met het aangeboden signaal twee ontvangstmogelijkheden heeft.

De ene kabel biedt het volledige signaal van een bepaald quadrant aan, afhankelijk van de 22Khz toon en de spanning wordt het LNB aangestuurd om dit quadrant te selecteren.

De twee tuners kunnen vervolgens het gevraagde signaal ontvangen en doorgeven aan de gebruiker.

 

Het werkt ook zo op een VU+Duo.

Maar bij de ET9000 krijgen we dit blijkbaar niet voor elkaar.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...