Ga naar inhoud


Backdoor Cccam 2.3.0 (is dit nu waar of niet waar)


Aanbevolen berichten


  • Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 2 maanden later...

't is al weer ff geleden aangaande dit onderwerp maar wil er nog wel iets aan toevoegen.

Het ongewild lekken van data via cccam verkeer richting 213.186.33.4:80 klopt.

Echter, eerder heb ik aangegeven dat het verkeer over poort 39894 vanaf de tuner naar buiten ging, (192.168.0.160:39894->213.186.33.4:80) dit is niet correct.

Het cccam verkeer gaat vrolijk over poort 80, poort 39894 is een pseudo poort op de router welke ik verkeerd had geïnterpreteerd wat betreft de logging.

 

Op dit moment is blokken van poort 80 verkeer richting 213.186.33.4 genoeg om geen data naar buiten te laten lekken.

 

De komende tijd laat ik de logging weer actief lopen en zal het data verkeer verder onderzoeken.

Mocht ik in de logging nog andere onverklaarbare ip adressen vinden dan zal ik deze hier zo spoedig mogelijk melden!

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan via een firewall als je die hebt, misschien 1 in je router. Waar je dat kan instellen.

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

't is al weer ff geleden aangaande dit onderwerp maar wil er nog wel iets aan toevoegen.

Het ongewild lekken van data via cccam verkeer richting 213.186.33.4:80 klopt.

Echter, eerder heb ik aangegeven dat het verkeer over poort 39894 vanaf de tuner naar buiten ging, (192.168.0.160:39894->213.186.33.4:80) dit is niet correct.

Het cccam verkeer gaat vrolijk over poort 80, poort 39894 is een pseudo poort op de router welke ik verkeerd had geïnterpreteerd wat betreft de logging.

 

Op dit moment is blokken van poort 80 verkeer richting 213.186.33.4 genoeg om geen data naar buiten te laten lekken.

 

De komende tijd laat ik de logging weer actief lopen en zal het data verkeer verder onderzoeken.

Mocht ik in de logging nog andere onverklaarbare ip adressen vinden dan zal ik deze hier zo spoedig mogelijk melden!

 

Sorry dat ik hem up maar heb je in d etussentijd nog wat kunnen vinden?

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als je met ubuntu server werkt en je kan je router niet zodanig instellen dat hij ip adressen blokt zou je het volgende kunnen doen in je server,

 

1 login als root

2 geef het volgende commando { sudo iptables -I OUTPUT -d ziet hier het ip adres neer wat je wil blokken -j DROP }

3 controleer of het ip adres in de lijst staat { iptables -L OUTPUT -n --line-numbers | less }

 

wil je nu het ip adres weer verwijderen uit je lijst kijk dan eerst met het volgende commando welke lijn hij staat

iptables -L OUTPUT -n --line-numbers of

iptables -L OUTPUT -n --line-numbers | less

 

als het ip adres BV staat op lijn een voer je het volgende commando is

iptables -D OUTPUT 1 { Die 1 is het lijn nummer waar het ip adres staat }

 

als je nu gaat kijken of BV een traceroute kan doen op het ip adres zul je zien dat hij geblokt wordt, ook pingen gaat niet meer dus het ip adres is nu geblokt en kan dus geen uitgaande verbinding maken. Ik heb hier 2 ip adressen geklokt 176.9.242.159 en

213.186.33.4 als er nog meer verdachte ip adressen zijn hoor ik het graag

aangepast door manuel2004
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik hem up maar heb je in d etussentijd nog wat kunnen vinden?

 

Er zit helemaal geen backdoor in CCcam 2.3.0. Vreselijk veel mensen hebben deze versie inmiddels al zo lang in gebruik en nergens last van. Dat er ooit een versie verspreid is met een trojan er in kan met elk stukje software gebeuren. Je moet gewoon zorgen dat je een schone versie download. paniek om niks.!

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Er zit helemaal geen backdoor in CCcam 2.3.0. Vreselijk veel mensen hebben deze versie inmiddels al zo lang in gebruik en nergens last van. Dat er ooit een versie verspreid is met een trojan er in kan met elk stukje software gebeuren. Je moet gewoon zorgen dat je een schone versie download. paniek om niks.!

 

 

inderdaad , het is bang maken . ik log mijn internet verkeer van voor tot achter en er is nog nooit iets vreemd ontdekt .

aangepast door totaaltje

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 

latest original CCcam 2.1.3 and 2.1.4 which are secure and don't have this backdoor code.

 

 

Ik ben nog steeds blij dat ik nooit een verdere update van cccam heb gedaan vanwege dit soort berichten. En eerlijk is eerlijk: hier draait het na jaren nog steeds als een zonnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...