Ga naar inhoud


Engels voor woonwijk/woongemeenschap ?


Sjattuh

Aanbevolen berichten


Iemand een idee wat dit in correct Engels moet zijn?

 

Ik kom niet verder dat residential complex. Maar ik vraag me af of er geen beter, universeler woord voor wijk is.

 

local community

your neighborhood your district

en township in bepaalde engelstalige landen

 

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het komt allemaal wel in de buurt, maar ergens heb ik het idee dat er een meer officieel woord voor is. Een zin:

 

Latest figures show us that 39% of the residential complexes are in hands of foreign investors.

 

Laat mij iets meer uitleg geven. De stad waar ik woon bestaat voor 90% uit complexen met verplichte VVE's. Het is dus eigenlijk een verzameling van allerlei mini dorpjes die tesamen de stad vormen. Zo zijn er complexen met 1 blok waar 10 appartementen in zitten, complexen met 20 blokken waar in totaal wel 600 appartementen in zitten of zoals waar ik woon een villa park met 28 woningen.

 

En het gaat erom dat ik een verzamel naam zoek van al deze buurten. Een officiele naam. Neighbourhood beschrijft het ook min of meer, maar past niet in de context en is te amicaal om er 1 van de aangedragen vertalingen totaal willekeurig als voorbeeld te gebruiken.

 

Latest figures show us that 39% of the various neighbourhoods are in hands of foreign investors.

 

Snappie?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

condominium?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...