Ga naar inhoud


Phillips LCD beeld te licht


columbo

Aanbevolen berichten

Wie kent dit probleem ,ook met de helderheid op min.blijft het beeld veel te licht,betreft een 37PFL8404H/12 van philips ,hoe kan ik het T-control board testen,en of AVBoard ?

Alle regelingen werken,alleen de helderhijd -of + geeft geen verschil,ook niet op 0 of 10 post-40587-0-06620900-1331649706_thumb.jpg Overigens de processor PNX85439E (ic87600) word zeer warm ca 52 * is dit normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou eens een volledig nieuwe setup proberen. Ik heb dit een tijd geleden ook eens aan de hand gehad. Kon met geen enkele instelling het beeld meer goed krijgen. Na een reset en instellingen waarmee je normaal gesproken een TV voor de eerste keer instelt, kwam alles automatisch weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reset heb ik al geprobeerd ,maakt niets uit,al zet je de helderheid op nul ,dan is hij nog te licht.en bijna geen kontrast.Nummer op de print wat je nog net kunt zien tussen de 2 connectors = T370H W02 V9

37T04-C09

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Steve,Bedankt,ik heb hem gevonden,in bij e...in Duitsland voor €99- ,nog niet gekocht,want, ik weet niet de oorzaak waarom die T-con module stuk gegaan is,en of hij heel blijft,.misschien weet jij hier en antwoord op

.

wat zou zo'n toestel 2e hands op moeten brengen?,de eigenaar wou €70 hebben voor een defecte TV/ een beetje veel volgens mij,wat vind jij er van is zo'n TV dat waard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de TCon inmiddels verangen,het beeld knipperd licht donker ,probleem zit dus niet in het Tcon module,ik heb de flatcabels los gemaakt de kabels div malen gereinigd soms is een helft van het beeld goed dan is het beeld weer te licht,maar het beeld blijft niet stabiel

aan de flat cabels bewegen heeft er geen invloed op ,alleen het demonteren heeft soms invloed op de helderheid,soms is het beeld heel even goed.

Dus waarschijnlijk zijn de flat cabels niet goed meer.

Wie heeft er toevallig nog 2 goede liggen?

Het zijn de 2 die korte flat cables die van het Tcon module naar de connector print van het scherm gaan 80pins

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...