Ga naar inhoud


Please help: Transponder Freq.'s CD Astra/HBird satellieten voor Samsung SmartTV


pallemans

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Kan iemand ons helpen:

We hebben net een Samsung SmartTV UE32D6530 gekocht en alles erbij van Canal Digitaal om HD te kunnen kijken zonder decoder, dus een DUO LNB, CI-Module en de Oranje Smartcard beginnend met 128 xxxxx

 

Dit zou alles nodig moeten zijn volgens CD en de Sat.boer om HD digitaal zonder sat.tunerbox (dus alleen TV met CI-Module) te kunnen kijken (ps.: we wonen in Denemarken).

 

Nu werkt het bijna:

- DUO LNB zit goed.

- CI-Module zit goed

- Smartcard zit goed

 

Dan de instellingen op de Samsung TV:

- Bij kanalen zoeken, automatisch afstemmen HD kanalen vind deze (blijkbaar alleen op ASTRA 19.2E) wel een heleboel kanalen, maar als je bijv. RTL4 HD wilt kijken dan komt de melding: 'gecodeerd signaal', 'uw abonnement is niet geldig voor dit kanaal'.

 

- Doe je vervolgens automatisch afstemmen SD kanalen (ook schijnbaar alleen ASTRA 19.2E) worden er ook een boel kanalen gevonden, en deze doen het wel! (Maar dus in SD kwaliteit)

 

- Doe je vervolgens hetzelfde met HD kanalen zoeken via Menu->Systeem->Plug n Play->...... dus via het Plug/Play instellen vd instellingen, dan word na de gevonden HD kanalen de mogelijkheid geboden om Transponder frequenties aan te passen en Modus DiSEqC, LNB-oscillators Lager, Hoger en Toon 22Khz instellingen.

Van zowel ASTRA 19.2E, 23.5E 28.2E en HotBird 13E (dus 1/4 t/m 4/4).

Deze staan bij mij allemaal op dezelfde frequenties en aantallen??? klopt dit???

 

Moeten dit allemaal verschillende frequenties zijn? Ik heb nml. van iemand gelezen op een Forum dat ASTRA 23.5E -> 11914 MHz, H/L moet zijn???

(Dit heb ik toen geprobeert en inderdaad vond ie toen hier ook kanalen op, maar ook deze kreeg op het daadwerkelijke kanaal de eerder genoemde foutmelding....en dus geen beeld/geluid)

Of ligt het dan gewoon aan m'n abonnement?

 

Kan iemand desalniettemin al deze instellingen vwb. de aantallen/getallen van bovenstaande satellieten eens opschrijven?

 

Dus:

ASTRA 19.2E :

Transponder frequenties =

Modus DiSEqC =

LNB-oscillators Lager =

LNB-oscillators Hoger =

Toon 22Khz =

 

ASTRA 23.5E :

Transponder frequenties =

etc...

 

 

Hardstikke bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De DiSEqC instellingen van de 19.2 zijn 1van 4 en van de 23.5 zijn 2 van 4

en van de ander satellieten de DiSEqC uit zetten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@seniorsatter, dit ga ik morgen even verifieren met CD (als ze tel.bereikbaar zijn), maar volgens mij moet dit niks uitmaken. Het HDpakket zijn maar 4 extra HD kanalen (NatGeoHD etc.).... niet?

Iedereen met een Familypakket ofzo moet de standaard NL kanalen (NED/RTL/SBS etc.) in HD kunnen ontvangen, toch? zolang je de correcte smartcard, duo LNB en CI module hebt?

 

@satencom, die DiSEqC instellingen snap ik, maar wat zijn dan de bijbehorende Transponder frequenties, LNB-oscillators Lager / Hoger en Toon 22Khz instellingen??? (en met name de Transponder frequenties, want frequenties gaat het meestal om...en dat heb ik met bovenstaande al eens geprobeert en leek te gaan werken...)

aangepast door pallemans
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lnb instelingen 9750/10600

22 Khz uit

Je hebt wel een HD abo. nodig, anders geen beeld

 

Ned1 HD mpeg 4/HD TV 23,5 11.856 V 27.500 5/6 STD

Ned2 HD mpeg 4/HD TV 23,5 11.739 V 27.500 5/6 STD

Ned3 HD mpeg 4/HD TV 23,5 12.187 H 27.500 5/6 STD

RTL4 HD mpeg 4/HD TV 23,5 11.856 V 27.500 5/6 HDTV

RTL5 HD mpeg 4/HD TV 23,5 12.187 H 27.500 5/6 HDTV

SBS6 HD mpeg 4/HD TV 23,5 11.739 V 27.500 5/6 HDTV

RTL7 HD mpeg 4/HD TV 23,5 12.187 H 27.500 5/6 HDTV

Veronica HD/DisneyXD mpeg 4/HD TV 23,5 12.187 H 27.500 5/6 HDTV

Net5 HD mpeg 4/HD TV 23,5 12.187 H 27.500 5/6 HDTV

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ pallemans

 

Zonder aanvullend HD-Pakket bij Uw Familiepakket ontvangt U zowiezo geen commerciele nl-zenders in HD.

Wel Ned1/2/3 in HD.

Zelf heb ik Familiepakket + HD-pakket en bataal daar maandelijks € 19.95 voor, dus betaalt U minder dan

moet U als U alle door CDS gecodeerde HD-zenders wilt ontvangen Uw pakket uitbreiden

aangepast door Seniorsatter
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Iedereen met een Familypakket ofzo moet de standaard NL kanalen (NED/RTL/SBS etc.) in HD kunnen ontvangen, toch? zolang je de correcte smartcard, duo LNB en CI module hebt?

 

 

Alleen de publieke nederlandse HD zenders, Ned 1 HD, Ned 2 HD en Ned 3 HD.

 

Voor de overige nederlandse HD zenders heb je het HD pakket nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...