Ga naar inhoud


Kan La Trois en RTL-TVi HD niet meer ontvangen.


Tjoeben

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal weken kunnen we La Trois en RTL-TVi HD niet meer ontvangen. Beeld blijft zwart. De andere Waalse zenders die in dezelfde transponder zitten op Hotbird 13°E kunnen we wel nog ontvangen. We hebben het pakket Basic +.

 

Ik heb al een mail gestuurd naar TV Vlaanderen, maar dan krijg ik deze reactie:

"De Franstalig zenders zijn overgezet naar astra 13 (Hotbird), om die zenders te kunnen ontvangen dient u een multifeed antenne te hebben.
Een multifeed antenne is een ontvangstkop waarop u de 3 astras tegelijkertijd kunt ontvangen.
Voor de Vlaamse zenders heeft u astra 19 en 23 nodig en voor de Franstalig zenders astra 13 (Hotbird).
"

 

Dat weet ik allemaal wel, ik heb al een reactie gestuurd naar TVV, maar snel zijn ze daar niet. Dus ben benieuwd.

 

Zijn er hier nog mensen die La Trois en RTL-TVi HD niet meer kunnen ontvangen ?

 

Volgens de zenderlijst van TV Vlaanderen zitten deze op13.0 E 10930H maar dat lukt niet.

Op KingOfSat heb ik gezien dat deze beide zenders geen Mediaguard 3 codering meer hebben. Dit zijn de 2 enige zenders van het TVV pakket die geen Mediaguard 3 hebben, dus ik denk dat het daar aan ligt.

 

Als er iemand van TV Vlaanderen dit ook leest (je weet maar nooit), kruip dan eens achter uw computer en zit dat bitje eens aan a.u.b.

 

 

VU+ Duo 4K se, OpenPli 8.2, WaveFrontier T55, 13E, 19,2E, 23,5E, 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik vrees dat je op de oude transponder kijkt denk ik, de nieuwe is 10.892 H 27500

 

https://www.lyngsat.com/muxes/Hotbird-13C_Wide_10892-H.html

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, digitaal kijker zei:

ik vrees dat je op de oude transponder kijkt denk ik, de nieuwe is 10.892 H 27500

Ik heb het op deze transponder ook geprobeerd, maar dit lukt ook niet. Volgens de zenderlijst van TV Vlaanderen is het 10930 H. Maar ja weten ze daar zelf wel?

VU+ Duo 4K se, OpenPli 8.2, WaveFrontier T55, 13E, 19,2E, 23,5E, 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tjoeben zei:

Ik heb het op deze transponder ook geprobeerd, maar dit lukt ook niet. Volgens de zenderlijst van TV Vlaanderen is het 10930 H. Maar ja weten ze daar zelf wel?

 

ik heb beeld op deze zenders, misschien omdat ik de regel voor het voetbalkanaal in Oscam heb staan, weet niet of dit nu de reden is, alle zenders werken hier met Basic+ kaart.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze aan het voorbereiden zijn om Seca af te schakelen! De Seca3 kaart is feitelijk een Nagra kaart met een Seca tunnel. Door alleen nog Nagra CAID 1818 te gebruiken (en dus geen 0100 meer) werkt de kaart alleen in gecertificeerde ontvangers van TVVlaanderen (die in native Nagra met de kaart communiceert) en de witte CI van TVVlaanderen. Doel daarvan is om je te dwingen hun gebrekkige bakjes te gebruiken en je allerlei beperkingen op de leggen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tjoeben zei:

Wat bedoel je met "regel voor het voetbalkanaal in Oscam", hoe doe je dat ?

 

In de oscam.dvbapi file staat dan:

M: 1818 0100:00006C

Dit betekent dat je de Nagra codering 1818 mapt naar de seca codering van 0100:00006C

(Je kunt die regel gewoon toevoegen aan de oscam.dvbapi file met een editor zoals PSPad of Notepad++, en met de webif van Oscam)

 

PS: En ja de bovenstaande mapping werkt.

aangepast door Kabeltje87
  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Kabeltje87 zei:

 

In de oscam.dvbapi file staat dan:


M: 1818 0100:00006C

Dit betekent dat je de Nagra codering 1818 mapt naar de seca codering van 0100:00006C

(Je kunt die regel gewoon toevoegen aan de oscam.dvbapi file met een editor zoals PSPad of Notepad++, en met de webif van Oscam)

 

PS: En ja de bovenstaande mapping werkt.

Dat is fantastisch, het werkt. Ik heb dit via OpenWebif gedaan en van daar naar de OScamwebinterface en dan bij files het bestand ascam.dvbapi geopend. Bij mij kreeg ik melding dat het bestand niet bestond, dus heb ik die ene magische regel er in gezet, bestand ge-saved en dan een restart van Oscam gedaan.

Et voila La Trois en RTL-TVi  HD kan ik nu terug ontvangen.

 

Ik snap niet wat ik juist heb gedaan maar het werkt wel. Dus hartelijk dank Kabeltje87.

VU+ Duo 4K se, OpenPli 8.2, WaveFrontier T55, 13E, 19,2E, 23,5E, 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...