Ga naar inhoud


HotBird LNB afstellen


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Ik bezit een Triax 90 met "klassieke" 4 X LNB. De HotBird LNB is defect gegaan en heb ik voor een gelijk type vervangen. Signaal is nu significant lager waardoor veel frequenties geen of veel te weinig signaal vinden om nog beeld te geven. Heb zelf inmiddels geen satfinder en heb met natte vingerwerk hem min of meer afgesteld. De M7 MZ-101 kan nu bijvoorbeeld geen automatische scan doen omdat de HotBird lock faalt...

Iemand in de buurt van Haarlem die dit voor mij kan inregelen?

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst: (aangepast)

Foto zou ik morgen even moeten maken, nu al te donker.

Origineel waren het de wit/rode Inverto LNB's. De HotBird LNB is nu een zwarte Inverto LNB

 

 

IMG_1137.JPG

aangepast door Mimisiku
Toch maar fotootje gemaakt

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag door de pro bekeken en afgesteld. Scheelt toch gauw 2 dB. Veel kanalen werken weer. Nu alleen een nieuwe 4:1 DiseqC switch ertussen. De 12 jaar oude geeft 10 dB demping...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een terugkoppeling:

 

Je gaat het niet geloven! De HotBird LNB die ik had vervangen (nieuw uiteraard!) blijkt dus gewoon deels defect. 11585V en 11804 gaven b.v. totaal geen signaal.

Een splinternieuwe Inverto (géén Black Ultra). Deze nieuwe Inverto vervangen door weer een nieuwe 'Merkus Onbekendus' en ziedaar!! Signaal weer op het oude niveau. De oude 4:1 switch met 10 dB demping vervangen door een nieuwe. Geen Triax (nergens leverbaar), maar ook een 'Merkus Onbekendus'.

Probeer maar eens een satellietwinkel te vinden in je buurt als je omhoog zit!

 

Maar goed. De boel werkt weer als vanouds. Love Nature 4K, NASA TV UHD, de RAI werkt allemaal weer. Zelfs de 11804 werkt prima. Tussen de 8.9 en 11.3 dB..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oude gerestaureerd. Gewoon met een dikke soldeerbout de aardklemmen annex bevestiging van de 'OUT' gerepareerd. Vandaag even uitgetest en doet het nu op de LNB 4 (HotBird) ook weer. Weliswaar een demping die ietsjes hoger is als van de SPAUN F-411 maar wat verwacht je van een inmiddels 10 jaar oude switch die 365 in weer en wind hing? Bewaar hem voor nood...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilde ter afsluiting eigenlijk nog een filmpje plaatsen van de HotBird waarden. Gemaakt met mijn nieuwe Ferrari-rode SF518 satelliet metertje. Helaas is dat korte filpje meer dan 10MB groot.. Dus da ga niet...

 

 

aangepast door Mimisiku
Fillempie op JouwBuis geplaatst

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...