Ga naar inhoud


NFI Backup maken plugin & handleiding


Tuurtje

Aanbevolen berichten

Gast Pedro Newbie

Op zich is installeren en dan meteen starten voldoende, tenzij je het rechtstreeks op een USB stick wil plaatsen dan moet je op die USB stick even in de root een bestandje zetten met de naam backupstick of backupstick.txt. Wat er in dat bestandje staat maakt niet uit, deze mag ook leeg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op zich is installeren en dan meteen starten voldoende, tenzij je het rechtstreeks op een USB stick wil plaatsen dan moet je op die USB stick even in de root een bestandje zetten met de naam backupstick of backupstick.txt. Wat er in dat bestandje staat maakt niet uit, deze mag ook leeg zijn.

Heb inmiddels een backup gemaakt op een usb stick. Dank voor dit progje. Werkt even simpel als dflash. ;-)

 

Grtz,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb Dflash 9.54 geprobeerd. Heb eerst de fstab gewijzigd en de box opgestart. Backup op CF/Backup gezet. Backup ging zonder fouten. Alleen af en toe rode flitsen in het scherm tijdens de backup. Box stond op BVN. 3 Dagen later gewoon via de feed ge update. Box opstarten. ** STOP **. Niet meer te starten. Nu blijkt de DMM8000 net als de DMM7020 te kunnen recoveren via CF kaart. Klaarblijkelijk zag hij de gecreeerde .NFI en dacht daar iets mee te moeten doen. Kon alleen maar schoon flashen om de box weer tot leven te brengen.

 

Vraag 1: Is die fstab aanpassing echt nodig? Hij schrijft immers een .NFI bestand wat ik gewoon schoon zou moeten kunnen flashen?

 

Vraag 2: Als die fstab aanpassing wel echt nodig is. Hoe gaat dit dan? Via DCC ziet het er raar uit (met heel veel spaties of TABs ertussen.) Weet dus niet of het correct wordt opgeslagen. FstabEditor loopt op de DMM8000 vast met een groen scherm en op de DMM800-SE V1 moet ik dingen invullen die mij niets zeggen.

 

Gebruik OpenPli 4 voor beide Dreamboxen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ten overvloedde:

 

Ik heb met dFlash een backup gemaakt van mijn beide Dreamboxen. Kan ik er nu van uitgaan dat ik deze backup gewoon op een schone box kan terugzetten via de webinterface? of moet ik eerst een image erop flashen, dflash installeren en dan via dflash een recovery doen? Ik heb bewust dus geen fstab aanpassing gedaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ten overvloedde:

 

Ik heb met dFlash een backup gemaakt van mijn beide Dreamboxen. Kan ik er nu van uitgaan dat ik deze backup gewoon op een schone box kan terugzetten via de webinterface? of moet ik eerst een image erop flashen, dflash installeren en dan via dflash een recovery doen? Ik heb bewust dus geen fstab aanpassing gedaan..

Die backup kan je zowel met D-flash als via de webinterface terug zetten. D-flash maakt een backup van de hele image dus van A tot Z alles wordt meegenomen dus je hoeft verder niks in te stellen behalve in instellingen waar je de backup wit plaatsen Hdd of USB. dat is het enige wat je moet aangeven.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's mooi! Zo kan ik in ieder geval de OpenPli 4 in stand houden en hem opwaarderen totdat de support stopt. Mocht het daarna misgaan kan ik de met dFlash gemaakte back-up herstellen. In elk geval tot ik (of beter gezegd vrouwlief) kan omgaan met een vervangende image...

 

Niet dat ik niet opensta voor een andere image, maar ja; ben ook geen 18 meer dus het aanleren en onthouden gaat wat trager..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's mooi! Zo kan ik in ieder geval de OpenPli 4 in stand houden en hem opwaarderen totdat de support stopt. Mocht het daarna misgaan kan ik de met dFlash gemaakte back-up herstellen. In elk geval tot ik (of beter gezegd vrouwlief) kan omgaan met een vervangende image...

 

Niet dat ik niet opensta voor een andere image, maar ja; ben ook geen 18 meer dus het aanleren en onthouden gaat wat trager..

 

Da's mooi! Zo kan ik in ieder geval de OpenPli 4 in stand houden en hem opwaarderen totdat de support stopt. Mocht het daarna misgaan kan ik de met dFlash gemaakte back-up herstellen. In elk geval tot ik (of beter gezegd vrouwlief) kan omgaan met een vervangende image...

 

Niet dat ik niet opensta voor een andere image, maar ja; ben ook geen 18 meer dus het aanleren en onthouden gaat wat trager..

Ik denk dat de support nog wel even doorgaat, alleen voor V2 versie is men gestopt. Je kan als alternatieve ook OpenATV nemen die is bijna gelijk aan OpenPli. Sterker nog die is op basis van OpenPli gebouwd zo te zien.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenATV heb ik op de XP1000 geprobeerd. OpenVIX overigens ook. Lijkt i.d.d. Erg veel op OpenPli. Frappant was dat je daar via Pakketbeheer 3 third-party update feeds kon kiezen. Leuk als de één niet heeft wat je zoekt, probeer je een andere

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Versie 10.2

 

Loopt keurig.

Als je geen interne harddisk hebt moet je in het settings menu de volgende optie aanzetten:

 

Swappen over netwerk met lus:    Ja

 

Je kan het pad waar je je backup naar toe wilt schrijven niet meer in settings neezetten.

Wanneer je op Backup klik, dan kun je in dat veld wel een ander pad opgeven

 

Tuurtje

enigma2-plugin-extensions-dflash_10.2_all.ipk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb momenteel een probleem met deze Dflash 10.2 als ik een backup maak duurt dit ongeveer 8 min en het resultaat is 0 mb voor de nfi en 139 kb voor de nfo. ik heb de laatste update van OpenPli maar daarvoor was dit probleem er ook al.een vorige versie haalt ook niks uit. wat kan dit zijn.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen OpenPLI fan, dus specifieke problemen die hierbij horen geen idee.

De enige problemen die ik heb gezien bij originele Dream Multimedia OE2 images worden veroorzaakt door het bestand:

/etc/ssl/certs/ca-certificates.crt

In mijn geval delete ik dit bestand gewoon geheel.

 

Je kunt zien in het log waar het bij jou fout gaat, bestand heet:

/tmp/dbackup.log

Hierin even zoeken naar het woord: error

 

Tuurtje

 

p.s. bij mij loopt 10.2 als een zonnetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...