Ga naar inhoud


NFI Backup maken plugin & handleiding


Tuurtje

Aanbevolen berichten

Werkt uitstekend je kan zelfs van de ene image zo overstappen naar een andere image zonder dat je eerst de box in stopmodus hoeft te zetten.

Wel dit lijkt niet te lukken (bij mij).

-heb dus 2 ims: (recente OpenPli3.0 met de daarbij recentste dflash uit de feed én een recente OE2.0 met GP3 met de laatste dflash van Tuurtje)

-de volledige nfi zijn correct gemaakt en kunnen geflasht worden vanaf de pc

-die 2 ims, hernoemd en gekopieerd naar de hdd

-maar dan lukt het niet om het RR met de box te doen (gaat in een loop)

-heeft het te maken met BL87 en 88, met bestandsrechten of het feit dat ik 2 verschillende dflash-versies gebruik?

-waarvoor dient die nfo-file?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel dit lijkt niet te lukken (bij mij).

-heb dus 2 ims: (recente OpenPli3.0 met de daarbij recentste dflash uit de feed én een recente OE2.0 met GP3 met de laatste dflash van Tuurtje)

-de volledige nfi zijn correct gemaakt en kunnen geflasht worden vanaf de pc

-die 2 ims, hernoemd en gekopieerd naar de hdd

-maar dan lukt het niet om het RR met de box te doen (gaat in een loop)

-heeft het te maken met BL87 en 88, met bestandsrechten of het feit dat ik 2 verschillende dflash-versies gebruik?

-waarvoor dient die nfo-file?

Zorg dat je wanneer je dfash (laatste versie anders niet) start onder de blauwe knop Config) je opslag pad goed hebt staan (hdd of USB of CF} en verder hoef je niks te veranderen alles staat al goed.Zo moet het normaal werken. maar waarom hernoem jij de image eigenlijk? dat is in principe niet nodig. Ik flash vanuit een werkend image gewoon een andere image. Dat werkt ook.Je moet gewoon zorgen en dat is mij vaak opgevallen dat ik auto backup niet aan heb staan,zo voorkom je ook problemen. aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Loui, bedankt voor jouw reactie

 

(Ik hernoem ze naar "OpenPli datum.nfi" bijv om overzicht te behouden.)

 

Weet jij soms waarvoor die 2de file dient die wordt aangemaakt?

 

(Nogmaals, flashen vanaf pc geeft echt geen problemen.)

 

-en met de rechten op 777 lukt het dan toch rechtstreeks, dat wordt "spelen" :) .

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die rechten kwam omdat het niet lukte (van GP3 naar OpenPli) en omdat ik gezien had dat de nieuw aangemaakte nfi's ook die rechten hadden.

 

Nu weet ik dat de rechten aanpassen geen invloed heeft; waarvoor dank.

 

Wat blijkt nu dat het enkel lukt om RR te flashen van OpenPli naar GP3, maar niet omgekeerd (dan gaat de box in een loop).

 

-dan toch maar eens controleren of er geen autobackup aanstaat?

 

Wat betreft de naamgeving; ik wou gewoon onderscheid maken tussen de twee ims die ik gebruik want anders heten ze allemaal hetzelfde op de datum na.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenPli of GP3 zijn ook 2 totaal verschillende imagen dat geeft ook problemen, maar in principe zou het even goed moeten kunnen, omdat je toch elke keer met een schone image begint ook al is het een backup. Misschien dat andere satgebruikers hier een antwoord op hebben?

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Loui, nu begrijp ik jouw opmerking over "hernoemen" (bij Merlin kwam er automatisch Merlin tevoorschijn in de naamgeving van de nfi; bij OE2.0 bleef het OE en bij OpenPli gaf het ook OE in de naamgeving)

 

dit terzijde; dit is de huidige situatie:

 

4 ims (elk met de laatste dflash): OpenPli 3.0, Merlin 3 (zeer recente), newnigma2 (recente unstable), GP3 op recente OE2.0 én OpenPli3.0.

 

Alles lukt om rechtstreeks te flashen; alleen flashen naar OpenPli dus niet. :sick: dan gaat hij in een soort lus (vanuit OpenPli lukt het wel)

 

-ikzelf zie nog twee mogelijke problemen; -OpenPli heeft als enige een 1.6 als basis en de rest 2.0

én -OpenPli blijft steeds een autobackup maken (ondanks dat ik die uitgeschakeld heb)  

 

iemand nog een tip?    

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf met versie 9.9 eergister backup gemaakt, loopt goed

 

SETTINGS:

 

        Geef backup pad op        /media/hdd     <= In mijn geval via NAS:  /media/net/QNAP
        Fading                Ja
        Swapgrootte (MB)        250
        Flash gereedschap        nfiwrite    <= Aanbevolen
        Backup gereedschap        mkfs.ubifs
        jffs2 compression        zlib
        jffs2 erase block summary    Ja
        Root volume Size (59-960MB)    397        
        ubifs root compression        favor_lzo
        ubifs data backup        Nee
        ubifs data compression        favor_lzo
        Console output            Nee
        Swappen over netwerk met lus    Nee    <= Op Ja zetten als je geen interne disk hebt
        toon in Uitbreidingsmenu    Nee

 

Als je backup veels te klein is bijvoorbeeld 7 MB, dan komt dit hoogstwaarschijnlijk door het bestand:

/etc/ssl/certs/ca-certificates.crt

Kun je gewoon weggooien (backup van maken en later terugzetten kan ook)

 

Mocht het dan nog niet lukken kijk dan in:

/tmp/dbackup.log

en zoek naar een eventuele zin met het woord Error

Error: failed to read file '/tmp/root/etc/ssl/certs/ca-certificates.crt'

werkelijk pad/bestand is natuurlijk: /etc/ssl/certs/ca-certificates.crt

 

Tuurtje

 

enigma2-plugin-extensions-dflash_9.10_all.ipk

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenPli of GP3 zijn ook 2 totaal verschillende imagen dat geeft ook problemen, maar in principe zou het even goed moeten kunnen, omdat je toch elke keer met een schone image begint ook al is het een backup. Misschien dat andere satgebruikers hier een antwoord op hebben?

concreet; lukt het iemand om met een dm7020hd om vanuit bijv. orig OE2.0, Merlin3, im+GP3, OpenATV, newnigma of DreamElite 4.0 via dflash rechtstreeks (niet via de pc flashen) naar OpenPli3.0 terug te flashen?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja geen probleem heb ik vanmorgen nog gedaan vanuit vanuit DMM Oe2.0 naar OpenPli 3.0 zonder een probleem.Je moet gewoon zorgen dat je een backup heb van OpenPli 3.0 gemaakt door dflash, en die op de zelfde plaats zetten waar je met DMM ook een backup zou maken. in mijn geval is dat /media/cf/backup bij OpenPli.

Bij DMM is dat media/USBCFReaderPart1/backup. Daarna start je Dflash en dan de gele toets kies de image die wil gebruiken klik ok ok klaar de box zal zo wisselen van image.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Loui,

 

Bedankt voor jouw reactie.

 

't Probleem is dat ik dat ook doe. Alle ims staan netjes in één map op mijn hdd.(alle nfi's zijn gemaakt met dflash 9.7.)

Ook heb ik er voor gezorgd dat autobackup van OpenPli er is afgegooid, uit staat en alles dat daar naar refereert van de hdd is gegooid. Ik kan van elke image naar om het even welke andere image zonder problemen. Ook van OpenPli kan ik naar om het even welke image. Alleen kan ik niet terug naar OpenPli. Dat lukt wel simpel via de webif-flash methode vanaf mijn pc.

 

-is er nog iets dat je moet wissen buiten de bestanden in /backup op de hdd (ivm autobackup)?

-kan een usb (waar de picons op staan en angemaakt vanuit OpenPli) problemen geven?

-of kan er nog iets zorgen voor problemen?

 

(als ik dflash OpenPli laat flashen begint hij er wel aan; maar komt dan in een soort loop met herstart om de 5? minuten; op dat ogenblik is de BL wel al herflashed en kan ik daarna wel simpel via de webif herflashen met de pc)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loui,

 

Neen, ik probeer gewoon mijn vertrouwde (lees volledig geconfigureerde) OpenPli terug te flashen. Maar je doet me aan iets denken; imisschien lukt het idd met een cleane versie of een andere 1.6 image. (zal ik morgen eens checken)

 

Het feit dat het bij jou (en anderen) wel lukt, wil toch zeggen dat er iets niet ok is en dat moet dan toch iets zijn op de HDD, niet? (heel de flash wordt toch leeg gemaakt alvorens die wordt overschreven?)

 

Wat bedoel je met de "indeling"? Want als ik het goed begrijp heeft Merlin3 ook een heel andere indeling (althans structuur); en daar lukt het wel mee.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost. Harde schijf eens opgekuist. (blijkbaar stond er toch iets op...?)

Loui, bedankt voor het geduld.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...