Loui (K) Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 Dus als ik het goed begrijp kun je geen backup meer maken met deze image die jij beschrijft! terug zetten lukt dat dan nog wel of moet je dan een schone flash uitvoeren? Gr Loui
Tuurtje Geplaatst: 3 maart 2013 Auteur Geplaatst: 3 maart 2013 Je kunt wel gewoon een backup maken, je krijgt zelf als status dat de backup is gelukt. Echter als je deze terug flasht in je dreambox dan start hij niet meer op. Ze hebben veel veranderd in de maart OE2 versie ook de bootloader is naar nr: 87 Tuurtje 1
wortellica Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 Je kunt wel gewoon een backup maken, je krijgt zelf als status dat de backup is gelukt. Echter als je deze terug flasht in je dreambox dan start hij niet meer op. Ze hebben veel veranderd in de maart OE2 versie ook de bootloader is naar nr: 87 Tuurtje Dank je voor de waarschuwing ( in welke boxen zijn de bootloaders aangepast dan )
Tuurtje Geplaatst: 3 maart 2013 Auteur Geplaatst: 3 maart 2013 (aangepast) Er komt namelijk een nieuwe versie van de DM7020HD met de originele naam: DM7020HDv2 Deze krijgt een andere flash chip en om dit compatible te houden tussen "oude" en nieuwe versie is de bootloader aangepast. LET OP: er zijn 2 versies in omloop: 87-r0 is voor OE1.6 87-r11 is 2 maart 2013 gereleased Voor zover ik het heb kunnen zien is alleen de 7020HD bootloader aangepast Tuurtje Bijlage zijn *.ipk bestanden ??? normaal zijn het *.nfi Voorzichtig mee omgaan dus dreambox-secondstage_87-r0_dm7020hd.rar dreambox-secondstage_87-r11.0_dm7020hd.rar 3 maart 2013 aangepast door Tuurtje
Loui (K) Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 Zou hier het probleem ook mee zijn opgelost dat je de DM7020HD niet kon flashen met OpenPli 3.0? Wie weet is daar naar gekeken.
Tuurtje Geplaatst: 4 maart 2013 Auteur Geplaatst: 4 maart 2013 dFlash 8.17 is het zelfde als 8.16 alleen deze weigert een backup te maken als nieuwe UBIFS flash indeling wordt herkend. Opvolger van dFlash wordt Marsu (heb ik nog niet mee gespeeld) met dank aan: gutemine Tuurtje enigma2-plugin-extensions-dflash_8.17_all.rar enigma2-plugin-extensions-marsu_1.1_mips32el.rar 1
Tuurtje Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Geplaatst: 9 maart 2013 Versie 1.3 van marsu Tuurtje enigma2-plugin-extensions-marsu_1.3_mips32el.rar 1
Loui (K) Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Versie 1.3 van marsu Tuurtje Ik had de vorige versie al geprobeerd, maar die werkte wel maar je moest zelf afsluiten op een niet nette manier. Ik denk dat deze nu wel goed werkt hoop ik.
Loui (K) Geplaatst: 10 maart 2013 Geplaatst: 10 maart 2013 Tuurtje wat ik je vragen wil kun je ook een oude image die door Dflash gemaakt is ook weer terug zetten met deze Marsu plugin? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Tuurtje Geplaatst: 19 maart 2013 Auteur Geplaatst: 19 maart 2013 Als jullie dan toch gaan testen doe het dan even met de nieuwste versie ;-) Wees wel voorzichtig omdat het volgens mij niet compatible is. dflash = jffs2 flash indeling marsu = ubifs flash indeling Tuurtje enigma2-plugin-extensions-marsu_1.5_mips32el.rar
dvbs Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 -als simpele ziel heb ik toch nog een vraag (ik speel nml graag op zeker ) -een "oude" dflash backup en een nieuwe marsu backup kunnen mss niet door de andere (onderling/vanuit de box) geflasht worden; maar ik vermoed dat ze wel via de webif over elkaar kunnen geflashet worden? (jammer van de nieuwe BL) sorry he mannen Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Loui (K) Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 En al getest loui Ja ik heb deze getest, het enige wat ik mis is wanneer je wil flashen dan kun je dat alleen via de web interface bij Dflash zit die mogelijkheid er wel in,daar kun je rechtstreeks vanuit de plugin een nieuwe image plaatsen. En ze zijn zoals gezegd niet compatible met elkaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen