Ga naar inhoud


M7 sat801, iemand ervaring met dit snertding?


Gast Hilario

Aanbevolen berichten

ik ben er nu ook eentje en moet zeggen voor een standaard HD ontvangertje bevalt hij mij redelijk goed , het booten duurt wel 10 sec. en zappen is niet ultrasnel maar het ding doet zonder enige storing wat het moet doen , spijtig van dat pruts HDMI kabeltje dat er bij was , die heb ik vervangen door een beter exemplaar wat een duidelijk verschil gaf , dus mij hoor je (nog) niet klagen , verder dacht ik dat het weergeven van opgenomen beelden gebonden is aan je kaartje ipv de decoder zoals Mister Hack hierboven aangeeft .

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De epg is niet alleen slecht,

- Bij snel zappen al verschillende malen vastgelopen

- Zeer ongevoelige tuner, ik krijg op vele kanalen "slecht of geen signaal" terwijl ik met 4 andere ontvangers geen problemen ondervind

- Opgenomen programma niet kunnen terug bekijken door een of andere duistere fout ????

- Opgenomen programma niet te bewerken op PC om te bewaren

- Werkt niet met smartwi

- Onhandige afstandsbediening

 

Ik zal nu maar stoppen want mijn temperatuur gaat anders te hoog oplopen omdat ze ons weer eens rommel verkopen.

VU+ Duo 4K en VU+ solo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de eer om even met deze ontvanger aan de slag te gaan ( tvv starters HD pakket ) . Eerste wat me opviel was dat de bijgeleverde kabel nijp connectoren heeft , wat prima is , Alleen zat 1 van de 2 er los op , en het lijkt me nu ook niet echt een tool dat iedereen bij de hand heeft . Vandaar kreeg ie dan ook totaal geen signaal .

 

Dan over de ontvanger

 

- epg : op sommige zenders inderdaad heel overzicht , terwijl op andere dan weer maar huidig en volgende .

- Op een uur tijd al 2 vastlopers gehad . Wat door de epg navigeren en dan dmv exit eruit en hangen .

- Zappen gaat ongeveer even snel als de sab , dus zowat 2x trager als een deftige linux ontvanger .

- beeldkwaliteit , komt niet in de buurt van de SAB en de ULTIMO .

- Ook zo nu een dan een freeze , terwijl het geluid doorloopt .

 

Opnames heb ik niet getest .

 

Dit zijn mijn bevindingen na een uurtje testen. Eerlijk , ik zou er niet aan beginnen , deze box heeft nog teveel issues om in de verkoop of verhuur te gaan . Dan nog die fratsen met de kabel . Vind dit echt niet kunnen .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smoking, je hebt toch eerst de ontvanger van nieuwe firmware voorzien alvorens je beginnen testen bent ?

Alle problemen die jij omschrijft zijn problemen uit de eerste firmware.

 

Gewoon de ontvanger in standby zetten en wachten. De firmware wordt automatisch ingeladen.

Indien je de TV laat aanstaan dan zie je op het scherm waar hij mee bezig is. Update start vanzelf na een minuut of vijf.

 

Probeer eens opnieuw met de nieuwste firmware, dat zou op z'n minst beter moeten zijn.

 

Je moet een 801 natuurlijk niet gaan vergelijken met een Linux ontvanger, dat toestel is bedoeld voor mensen die gewoon tv willen kijken zonder al te veel gedoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het juist,ik wil tv kijken zonder veel gedoe ! En op aanraden van tvvlaanderen koop je dan zo een toestel. Je kan er immers mee opnemen. Maar dat je achteraf vele opnames niet kan bekijken zegt men er niet bij .Om over de vele andere problemen nog maar te zwijgen. Ondersteuning door de klantendienst niet bestaande. En dan moet je een module kopen en je oude niet gecertificeerde ontvanger terug boven halen om op een normale manier tv te kijken. En dan blijkt die zonder problemen te werken, wat toch niet kon want enkel een ontvanger van hen zou zonder problemen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik allemaal goed en wel , ga dit straks testen . Maar dit mag dan ook duidelijk vermeld worden in de handleidingen .

 

Kijken ok , daarom deze box ook gehuurd , als we op logement gaan . Maar dan vind ik het nog niet kunnen dat er 20m kabel bij zit met 2 press conectoren , waarvan er maar 1 vast geperst is , ipv dan bv een schroef connector erbij te leveren voor aan de ontvanger .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een zeer terechte opmerkingen, dat zou niet mogen.

 

Frodo, de 801 is een zapper, geen PVR. Ja, je kan er iets mee opnemen als je dat echt wil, maar daarmee is dan ook alles gezegd.

Dat je opnames achteraf niet kan bekijken kan natuurlijk wel niet de bedoeling zijn, dat probleem is gekend en zal opgelost worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat noem ik geen pvr functies. Je kan met een 801 niet eens iets anders opnemen dan waar je naar aan het kijken bent.

Zoiets kan met een pvr wel.

Je kan pas van een pvr spreken wanneer je minstens twee tuners hebt.

 

Dat pauzeren van live tv kan ik met mijn Samsung televisie ook, maar dat ga ik ook geen pvr noemen.

 

Dus ja, pauzeren en opnemen kan, maar het is zeker geen pvr ! Het is een zapper waar je ook occasioneel eens iets kan mee opnemen in het geval je eens niet thuis bent. En dan is één tuner natuurlijk wel voldoende.

 

De 801 is echt wel een basis toestel, meer dan basis functionaliteit hoef je dan ook niet te verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke is dan de laatste software versie ? . Box geeft 5 maart 2012 aan . Heb je raad opgevolgd redneck , En na 4 min begint inderdaad update te lopen maaar ...... .

Bij 3% laden valt tv in geen signaal modus . Ik laat voor de zekerheid de decoder 1,5 uur onaangeraakt , om dan te merken dat ie op niks meer reageert . Dan maar de stroom eraf , en werkt weer , maar sw versie nog steeds 05-03-2012 .

 

Wat me ook opvalt is dat als ik de vu of sab in soft stby zet , de leds op triax switchen ook uitgaan . Bij de m7 ontvanger niet , lijkt me ook niet echt energie besparend .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stond hier dus ook al voor de software update , blijft raar dat ie het toch 1 x probeert dan , met een hanger als gevolg (5de al op evenveel uur ) . Dus kan ik gerust bij bovengenoemde conclusie blijven .

 

Ik ga straks nog eens kijken , maar na 20 stby minuten brand de led van switch nog , lijkt me toch wel zeer lang vooralleer de tuner uitgeschakeld wordt .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...