Ga naar inhoud


M7 sat801, iemand ervaring met dit snertding?


Gast Hilario

Aanbevolen berichten

Heeft hier iemand ervaring mee?Ik vind deze ontvanger een snert ding,boot duurt lang,zappen duurt lang,enz..
Heeft er iemand een (zeer)goed alternatief voor dit snertding?

aangepast door Hilario
a.u.b. de volgende keer een duidelijke onderwerptitel gebruiken! Bvd.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben er juist zeer tevreden van. Minder freezes dan de dreambox (geen enkele zelfs), boot sneller dan de dreambox, opnemen op ext usb disk werkt prima (in tegenstelling tot de dreambox), zender lijst en software worden vanzelf ge-update, prima beeld en geluid. OK, nog wat bugjes hier en daar maar niets waar ik niet mee kan leven. Ik ben er best tevreden van.

M7 SAT801 met TVV abo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spreken wij over dezelfde reciever?

Opbooten duurt juist 45 sec.

Bv. van ARD Hd naar één hd duurt dit ongeveer 15 sec.enz.

Dit kan je toch niet snel noemen,je stelt de zenders op volgorde in favorieten,na een update van TVV alles weer opnieuw instellen.

Het instelscherm verdwijnt ook veel te snel,ik heb nog een oude REBOX,daar stel ik de zenders op volgorde en dat blijft zo,kan ze zelf op de PC zetten.

Opnemen met de M7 gaat inderdaad goed,maar ook alleen de zender waar je naar kijkt.

Bij de REBOX kan ik opnemen en een andere zender bekijken,het opgenomen programma kan ik zelf op de PC bekijken.

Heb mij spijtig genoeg voor deze M7 laten overhalen,maar gooi hem weer buiten,software en programma update zal ik wel handmatig instaleren.

Soms kan ik zelf geen teletekst zien,dan is daar een leeg zwart veld.

aangepast door Hilario
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier ook in het bezit van zo'n m7 sat801, booten duurt een goeie 20 seconden. Eigenlijk heb ik er weinig klachten van. Dat je enkel de zender kan opnemen waar je naar kijkt is door het feit dat er maar 1 tuner in dit toestel zit. Op de webshop van tvv staat er eentje met een dubbele tuner, hiermee kan je dit wel doen (maar tegen welke meerprijs??!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je enkel de zender kan opnemen waar je naar kijkt is door het feit dat er maar 1 tuner in dit toestel zit.

 

Dat klopt volgens mij niet helemaal.

Dat je enkel de zender kan opnemen waar je naar kijkt komt mi door het feit dat de CAM module maar één stream tegelijk wil/kan decoderen.

De enkele tuner is gewoon een bijkomende beperking...

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand hier een oplossing voor : met de M7 SAT801 kan je met een USB-stick (FAT32) programma's opnemen. Herbekijken gaat ook vlot. Maar als je deze wil bekijken op pc krijg je foutmelding vanwege het .trp bestand. Nu heb ik al talrijke omzettingsprogramma's gebruikt, maar allen geven ze dezelfde foutmelding. Zelfs VLC weet er geen raad mee.

 

Opnemen op videorecorder gaat ook niet. Scart van ontvanger op VCR aangesloten, maar het signaal is te zwak voor de VCR. Dus dit gaat ook al niet.

 

Hoe lossen jullie dit op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand hier een oplossing voor : met de M7 SAT801 kan je met een USB-stick (FAT32) programma's opnemen. Herbekijken gaat ook vlot. Maar als je deze wil bekijken op pc krijg je foutmelding vanwege het .trp bestand. Nu heb ik al talrijke omzettingsprogramma's gebruikt, maar allen geven ze dezelfde foutmelding. Zelfs VLC weet er geen raad mee.

Hoe lossen jullie dit op ?

In de vorige versie van mijn Linux-Spark ( Golden Media Reloaded) ontvanger gebruikte deze ook het trp formaat ( gelukkig in de huidige versie wordt .ts gebruikt)

Ik kon deze trp-files afspelen met Gnome Mplayer en met SMplayer ( dit was wel op mijn laptop met Mint 12 Linux OS ) Maar SMplayer heeft ook versies voor Windows, het proberen

waard denk ik.

 

Hopelijk heb je er wat aan.

 

Groetjes

Dorus

aangepast door dorus43

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de opnames niet gecodeerd zijn - Zonder SC kan je die ook bekijken maar 'alleen' met de M7 die ze heeft opgenomen - Probeer het maar ....

 

Vgr, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De m7 decoder neem nier gecodeerd op maar wel met een signatuur, een soort handtekening.

Deze is uniek per m7 box

Hierdoor kan je dus niet de stick met opname in een andere m7 decoder stoppen en de opname daar laten afspelen.

Ook niet zomaar op de pc omdat de signatuur omzetting van de opname ontbreekt op een pc.

Er zal iets voor ontwikkeld moeten worden van programma die dit omzet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...