Ga naar inhoud


M7 sat801, iemand ervaring met dit snertding?


Gast Hilario

Aanbevolen berichten

Na een klacht via contactform. antwoord gekregen dat ze er voor zouden zorgen dat ik mijn ontvanger kon ruilen in een sevice center, na een tweede bericht 3 weken niets meer gehoord tot ik telefoon kreeg van TVV, omdat ik toen in Spanje verbleef ging men mij op 6-6 terugbellen.

Tot heden nog niets gehoord, ik had niets anders verwacht natuurlijk, mooie manieren om klanten te behandelen !!!

VU+ Duo 4K en VU+ solo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik bezit een triax schotelantenne van 78 cm met "duo kop tv Vlaanderen "en m7 sat801 ! Ontvangskwalitiet : :/ :/ :mad: op astra 1 niveau 70% kwaliteit 86%

op astra 3 niveau 74% kwaliteit 83%

 

is dat goed, matig of slecht te noemen? Beeld is redelijk goed, maar pover machientje als je graag wat regelt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bezit een triax schotelantenne van 78 cm met "duo kop tv Vlaanderen "en m7 sat801 ! Ontvangskwalitiet : :/ :/ :mad: op astra 1 niveau 70% kwaliteit 86%

op astra 3 niveau 74% kwaliteit 83%

Dan heb je de verkeerde kop op de verkeerde schotel gezet.

De TV Vlaanderen Duo kop is geschikt voor een 64cm schotel. Voor een 78cm schotel heb je een andere kop nodig. Het brandpunt van beide schotels is anders.

Je zal wel signaal hebben, maar verre van optimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag ook deze ontvanger ontvangen via de actie vanTVV, maar als ik deze in plaats van mijn dm600 stel heb ik maar povere ontvangst.

Terwijl ik op de dm600 perfecte ontvangst heb.

De m7 zoekt zelfs geen kanalen , hij heeft maar ontvangst van 12% terwijl de dm600 toch wel dik in de 90% heeft.

 

Iemand een idee waar dit kan aan liggen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens verkoper van satelietschotel triax en wat ik op internet gevonden heb zou die tv vlaanderen dubbele kop ook op 78 cm schotel moeten functioneren. Ontvangst geprobeerd met 64 cm schotel en met enkele kop en ... niveau en kwaliteit iets lager dan met 78 cm triax!! Kan iemand die de m7 sat801 gebruikt me eventjes zijn ontvangstniveau hier plaatsen om te vergelijken? (ga in menu, installlatie, antenne instelling en daar astra 1 en 3 eventjes niveau en kwaliteitsbalk bekijkenà) Dank u op voorhand :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een vriend van mij had ook problemen na het plaatsen van de tvv kop op een 78cm ( veel uitval ), we hebben het boeltje vervangen door 64cm van tvv met de 23.lnb in de houder en het is merkbaar beter , op astra 3 niveau 75 en kwaliteit 80 gemeten tijdens een regenbui in de ardennen te Erezee dus zo slecht nog niet zou ik zeggen astra 1 is hetzelfde , er is dus wel degelijk een samenhang tussen de juiste lnb en de diameter van de schotel de tvv lnb is voor max 64cm is je schotel groter moet voor andere lnb's gaan ( het verschil zit hem in de afstand tussen de toetertjes van de lnb )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt wel degelijk aan de M7 sat801 ontvanger bij mij met triax 88cm niveau 78 kwaliteit 76 met andere ontvanger (Philips 7121) op zelfde kanaal niveau 93 kwaliteit 89 , op verscheidene duitse kanalen 98 tot 100 % signaal, dit zegt genoeg zeker over dat onding waar ze ons weer mee bedrogen hebben. Het is niet alleen de slechte ontvangst maar opgenomen programma 's niet kunnen terugzien, EPG werkt niet fatsoendelijk,smartwi werkt er niet mee, enz...,als wij nu nog extra kaarjes moeten nemen voor elke ontvanger dan word het al duurder dan kabel als je dan ook nog twee maal een ontvanger moet aanschaffen omdat die van TVV niet werkt dan denk ik dat ik mijn contract ga uitzitten en dan met tegenzin toch maar naar de kabel overschakel dan kan ik zonder veel problemen in heel het huis TV kijken.

 

Bird.

VU+ Duo 4K en VU+ solo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je inderdaad beter terug naar de kabel ( alleen die ADB boxen steken tegen ) . Je krijgt dan nog eens op elk toestel de zenders van je abbo ipv handvol basis zenders zoals bij tvv .

 

Ik heb het ook voor wat je beschrijft bird . Mijn tvv setje staat in de provincie luxemburg (64 cm wok met dubbele lnb ) . Ook ik krijg t niet afgesteld naar behoren voor de m7 ontvanger . Donkere wolken in het zuiden en regen en het beeld verdwijnt al snel . Hang ik dan de vu of sab erop heb ik gewoon beeld , met nog voldoende reserve . Dit zegt inderdaad genoeg over de ongevoelige tuner die erin steekt . Verder heb ik m niet getest , sleur nu de sab mee op en af ;) .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mening over het "ongevoelig" zijn van de M7-SAT801 is waarschijnlijk een software gegeven - Mogelijks treedt het "muten" van audio/video iets te vroeg in werking gevolgd door de melding "geen signaal" - Dit om zeker een blokkerig beeld te vermijden - De "Front End" (Tuner) is er eentje van Samsung en vermoedelijk ook gebruikt in hun tv-toestellen - Hier deze namiddag tijdens een zuidelijker hoosbui liet ook m'n Sony tv het afweten op diverse transponders (net iets later dan de M7).

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga me hier eens bij aansluiten. Vermits ik zo'n ding in de zomer in Ampuriabrava mag gaan plaatsen.

Bestaan er dan geen setjes meer met een Philips ontvanger in? Als ik alles zo lees/hoor en afgaande op eigen ervaringen, waren die Philips dingen toch net iets beter.

Of is er dan eventueel al weet van software-updates van de M7?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

tv vlaanderen zat van oorsprong enkel op astra1 (sd ) echter de hd kanalen zitten op astra 3 dus je heb de duo lnb nodig , in tegenstelling tot wat in de handleiding staat zou ik de 23.5 in de houder steken en niet de 19.2 , de afstelling duurt misschien iets langer maar je krijgt een stabieler resultaat

  • Like 1

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij ook even mijn waarde's op Astra 1 en 3, zie foto's

Ik heb weinig te klagen over dit ontvangertje, ik gebruik een 64 cm Triax schotel.

 

O ja, ik heb de Astra 3 lnb in de houder zitten, dat maakt ook verschil!

post-36388-0-21017500-1339702274_thumb.jpg

post-36388-0-22883500-1339702296_thumb.jpg

aangepast door dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik had ook problemen met mijn M7 Sat801.

Het bleek aan de afstandbediening te liggen.

Deze doet van alles niets.

Soms als je hem heel dichtbij houdt wil ie reageren. (batterijen zijn vol)

Ik moet hem ook heel dichtbij en direct richten dan pas reageerd ie een beetje.

Afspelen doet ie ook niet als ik wat heb opgenomen.

Het beeld laat wel zien dat de USB stick afloopt, maar geen beeld.

Eenmaal gestart nooit meer te stoppen!

Nu ben ik op zoek naar een handleiding voor deze afstand bediening.

Wie wat weet mag het zeggen...graag

aangepast door Zuidvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...