Ga naar inhoud


M7 sat801, iemand ervaring met dit snertding?


Gast Hilario

Aanbevolen berichten


@ Charlysat en mawe

 

Ben ook bezitter van een M7 Sat801. Werkte tot nu naar behoren.

Over een paar weken,telkens na het uitzetten, niet meer aan te zetten via de "Power" knop of afstandbedieningsknop "STB".

De voeding even uitschakelen en telkens was het OK.

Oplossing: Menu ->Installatie->Fabrieksinstelling en deze uitvoeren. Daarna opnieuw installeren.

Werkt tot nu toe terug feilloos.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, ik ben een tvv kijker en sinds mei heb ik ook een M7SAT801 staan. Tot nu toe werkte dat ding naar behoren. Ik zeg wel: Tot nu toe! Plotseling geraakt hij niet meer via de afstandsbediening of de toetsen uit STB-mode. Truk: eerst de netvoeding enkele seconden uittrekken, terug inpluggen, wachten tot de LED weer rood wordt en dan kan men terug reboten. Fout in de software? Toestel defect? Aangezien hij, eens terug in STB-mode volledig blokkeert, wordt er ook geen software gedownload. Weet er misschien iemand waar ik op het internet software kan vinden?

Of gewoon batterijen vervangen doet soms wonderen...

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

TVV ging de zaak voor mij oplossen. Ik moest het toestel een half uur zonder voeding zetten. Resultaat: Nu werd zelfs de smartkaart niet meer herkend. 'k Heb Van TVV een nieuwe SAT801 gekregen. Zaak opgelost! Nu kan ik met het defekte toestel eens wat expermenteren. Ik ben benieuwd of ik het terug aan de praat krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Na enkele uren probleemloos te kijken naar VT4 of 2BE zappen we naar ÉenHD voor het journaal.

Na een Half uurtje nieuws kijken,

 

Terugzappen naar 2BE of VT4 geeft volgende foutmelding:

 

"Slecht of geen signaal" en een zwart scherm.

 

Dit al weken/dagen na elkaar, mijn vriendin overweegt over te stappen naar telenet.

 

Heeft Nog iemand deze problemen? Het is onze 2e ontvanger al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt erop dat je LNB niet goed overschakelt tussen H en V polarisatie.

Er zou vocht in de kabel kunnen zitten of een slechte verbinding.

Ook de LNB zelf zou defect kunnen zijn.

Controleer je bekabeling eens en vervang anders de LNB.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

éénHD zit op 23.5 - 2BE, VIER en veeeele andere zitten op 19.2 / 12722 H 8psk 3/4 en is ongetwijfeld de meest kritische, de moeilijkste, wat schotelafstelling/bekabeling betreft - Dit is dus bij velen (TV-VL) een probleem zolang de schotel niet optimaal afgesteld werd.   

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Òf een probleem met de diseqc schakelaar?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na enkele uren probleemloos te kijken naar VT4 of 2BE zappen we naar ÉenHD voor het journaal.

Na een Half uurtje nieuws kijken,

Terugzappen naar 2BE of VT4 geeft volgende foutmelding:

"Slecht of geen signaal" en een zwart scherm.

 

Dit al weken/dagen na elkaar, mijn vriendin overweegt over te stappen naar telenet.

Heeft Nog iemand deze problemen? Het is onze 2e ontvanger al.

Ongeveer zelfde probleem (zie link.) voorgehad sinds TVV technische onderhoudswerken begon uit te voeren.

Volgens mij moet je jouw schotel en/of LNB beter uitrichten. Controleer signaalniveau & kwaliteit maar eens op Astra-1 en Astra-3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor uw snel antwoord!

 

Signaal niveau op Astra 3 is steeds 79%

Op astra 1 ook steeds 79% als ik VT4 en 2BE wel kan bekijken.

 

Als ik VT4 en 2BE (Astra1) niet kan bekijken dan zie ik sprongetjes van signaal sterkte:

van 79% springt hij naar 19% en zo weer terug.

 

Zéér Raar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor uw snel antwoord!

 

Als ik VT4 en 2BE (Astra1) niet kan bekijken dan zie ik sprongetjes van signaal sterkte:

van 79% springt hij naar 19% en zo weer terug.

 

Zéér Raar!

Dan is er iets mis met je bekabeling, diseqc-schakelaar of lnb. Het ligt niet voor de hand dat de ontvanger de oorzaak is. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Ik heb een geheel nieuw fenomeen met de M7 sat801: kortgeleden heb ik voor het eerst de opnamefunctie gebruikt. Dat leek te werken, want het LEDje op de USB stick knipperde regelmatig. Maar nu wilde ik vanavond de opname terugkijken en krijg ik de mededeling dat er geen 'harddisk' (USB stick) is verbonden. USB stick in mijn computer gestoken en ziedaar: de hele USB stick kan niet meer worden herkend. De verdenking is derhalve groot dat de satellietontvanger de USB stick om zeep heeft geholpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Misschien is het om de probleempjes beter gescheiden te houden verstandiger van die Problemen een separaat Topic te maken welk ook heel gerichte antwoorden en oplossingen zou kunnen genereren en makkelijker terug te vinden zijn voor toekomstige M7 sat801 gebruikers.

 

DE USB stick is officieel aangekoppeld en heeft een bepaald filesystem dat uw PC herkent?

DAN is de vraag welke OS (besturingssyteem = Operating System) staat op de PC?

Dan rest de vraag was die USB stick op een voor de M7 sat801 bruikbaar filesystem / formaat geinitialiseerd + geformateerd?

Fat

Fat32

NTFS

Ext2 / Ext3 / Ext4

HFS

de eerste twee hebben een 4 Gigabyte beperking

de derde is meestal onbruikbaar

de anderen zijn voor linux en/of unix receivers

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De USB stick was NTFS geformatteerd. Opnemen was ook geen probleem. 
Maar de USB stick wordt nu niet langer herkend door de satellietontvanger, of de PC.

Zelfs al zou de USB stick helemáál niet geformatteerd zijn, dan nóg zou deze (als 'device', op basis van VID en PID) herkend moeten worden door de PC.

Maar dat gebeurt dus ook niet meer. Conclusie: kaduuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...