Ga naar inhoud


Microsoft belt me omdat er problemen op mijn PC zijn?????


Markve

Aanbevolen berichten

Ik werd net gebeld door "een medewerker van microsoft" (in het engels pratende indiaase man) die zei dat er vanaf mijn PC problemen bij hun binnen kwamen. Ik moest even in een CMD venster wat intypen om het ID van mijn PC te kunnen zien. Hij wist dit ID en dat las hij voor. Dit klopte precies. Dus ik denk, zal dan toch wel zo zijn. Hij vroeg of ik in het eventlogboek kon kijken en kon aangeven of er warnings in stonden. Die staan er dus een hoop in. Toen vroeg hij of ik een internet site van ammyy wou openen en het programma wou uitvoeren. Heb ik gedaan. Het was en programma voor hulp op afstand. Dit vond ik al vreemd want dat zit gewoon in windows toch. Hij vraagt om toegang tot mijn PC. Heb ik hem gegeven (slim ????). Hij laat mij nog een keer de warnings zien en zegt dat hij mijn PC gaat scannen en als er daarna rode tekst komt dan had ik echt een probleem. Nou rood dus. Hij ziet dat mijn firewall uitstaat, dat klopte. Had ik gisteravond uitgezet en vergeten aan te zetten. En dat er een of ander licentie verlopen was zodat hij me nu niet meteen kon helpen. hij moets even overleggen met zijn supervisor. Krijg ik een aanbieding om de licentie te verlengen. 110 euro voor een jaar 190 euro voor 3 jaar en nog zovoorts. Ik zei dat ik dat niet wilde en toen begon hij erg aan te dringen dat ik het toch moest doen. Ik zag dat hij weer een ander commando gaf waardoor er een schermpje kwam waar hij iets met een key wou aanvinken. Ik zei dat ik niet meer wou dat hij i n mijn PC rommelde en ik heb verhinderd dat hij nog wat kon kliken door zelf mijn muis te bewegen en heb de PC uitgezet. Ik heb de communicatie met hem verbroken. Mijn PC opnieuw opgestart en zie geen sporen meer van het ammyy progje.

 

Ben ik zojuist benaderd door hackers (of zoiets) of door microsoft ????????????????????????????????????????

Ik vondt het aandringen voor de vrlenging van de licentie erg opdringerig in ieder geval.

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hacker...

 

HCO.

 

EDIT: http://www.fraudehelpdesk.nl/nieuwsbericht/waarschuwing_engelstalig_telefoontje_i_v_m_compterproblemen_1

aangepast door waterstofcyanide

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff,

of die staat voor je huisdeur in een auto (wellicht een polo of datsun sunny en heeft per Wlan je hele hebben en houden gehackt?)

met de bekende hackertools is radio zenders afluisteren en ook inbreken (zoals overal voor gewaarschuwd wordt) makkellijk.

 

een medewerker van microsoft zal nooit zelf met jou gaan bellen en/of een serial of windows ID navragen.

in de tussentijd kun je al veel op de PC opgeslagen data kwijt zijn...

bijvoorbeeld je internet banking gegevens en login

 

bekijk dat maar eens heel rap vanaf een andere PC.

ciao

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Turn off your Internet connection, then turn off the PC and call your bank to freeze all your bank accounts.

 

Dus maar ff uitkijken als ik jou was...

Straks is al je poen weg... :(

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

de strekking is:

onmiddelijk actie ondernemen van dat moment (toen je argwaan kreeg)

het verhaaltje over een fout op je computer is tijd winnen om zveel mogelijk van je PC te stelen

computer (inmiddels geinfecteerd) uitlaten

bank bellen - alle activiteiten laten bevriezen met vermelding van computer inbraak en mogelijke paswoord hack

politie bellen - alles ter beschikking stellen... (want soms zijn er sporen naar de dader te traceren op die PC, hetgeen experts uitzoeken)

hopenlijk ben je snel genoeg de schade te beperken.

 

een en ander is dus ook als welgemeend advies aan allen opdat je nooit paswoorden op de PC opslaat zodat je automatisch weer kunt inloggen op een site (dus ook niet op je online banking site)

 

ciao

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik vind het echt verbazingwekkend dat er mensen zijn die hier intrappen. Of die oplichters zijn erg overtuigend of de gebruiker is gewoon niet erg slim bezig, of een combinatie van beiden.

 

Ik zou er iig niet intrappen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze komen ook graag bij u thuis, bakje koffie erbij... :crazy:

 

Oplichter aan de deur in Appelscha

dinsdag 3 juli 14:01

Appelscha - Een 22-jarige vrouw uit Appelscha heeft een oplichter aan de deur gehad. Deze persoon gaf zich uit als een medewerker van 'een groot computersoftwarebedrijf'.

 

In gebrekkig Engels beweerde hij dat de vrouw schadelijke software op haar computer heeft staan en dat dit via de telefoon is op te lossen. Door een programma op de computer te downloaden zou 'het probleem' verholpen worden. De vrouw is niet op het aanbod ingegaan en seinde de politie in. Landelijk zijn bij de politie meerdere meldingen binnengekomen over dit zogenoemde 'telefoonscammen.' Op deze manier kan de dader toegang krijgen tot alle computergegevens van het slachtoffer met alle gevolgen van dien.

 

Bron: http://www.nieuweoos...249641&s_id=599

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

de strekking is:

onmiddelijk actie ondernemen van dat moment (toen je argwaan kreeg)

het verhaaltje over een fout op je computer is tijd winnen om zveel mogelijk van je PC te stelen

computer (inmiddels geinfecteerd) uitlaten

bank bellen - alle activiteiten laten bevriezen met vermelding van computer inbraak en mogelijke paswoord hack

politie bellen - alles ter beschikking stellen... (want soms zijn er sporen naar de dader te traceren op die PC, hetgeen experts uitzoeken)

hopenlijk ben je snel genoeg de schade te beperken.

 

een en ander is dus ook als welgemeend advies aan allen opdat je nooit paswoorden op de PC opslaat zodat je automatisch weer kunt inloggen op een site (dus ook niet op je online banking site)

 

ciao

ik laat nooit paswoorden achter,(laten opslaan),omdat ik dat gevaarlijk vind.zal niet zo snel gegevens vrijgeven,maar ben toch blij,dat mocht iemand zo probeert,dat ik meteen verbreek,desnoods de modem.

beetje top offic,maar gisteren toen ik geld storte,bleef de geldautomaat,rondje en rondjes draaien,en ik kreeg na herhaaldelijk te drukken op stop de kaart terug.vertrouwde de zaak niet en liet de kaart blokkeren. heb nu wel 3 dagen geen kaart,maar beter dat,dan enkele 100den euro's kwijt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja ik wil niet, op het graf van een ander dansen (zoals het gezegde stelt)

maar de mens is ook wel eens afgeleidt en is veel sneller overrompelt dan men beseft.

OMDAT de boosaard dergelijke snode plannen en de methoden weken lang geoefend heeft met z'n buddies

 

de gebruiker een poot uitdraaien daar kent ieder z'n verhaal over... (ook jij Michel)

een schemerlamp gekocht en opgelicht met maanden gekissebis over de juistheid van de aankoop.

 

moest niet als voorbeeld dienen maar we kunnen misschien wel een veiligheid topic openen inzake PC's en netwerken.

ciao

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook altijd "mij overkomt dat niet" en "ik ben verstandiger dan de anderen"... maar als ik heel eerlijk ben, denk ik dat je je op een bepaald moment toch laat overrompelen en in de val trapt.

Het is wee reens een goede les, waardoor je weer wat beter gaat opletten... Als iemand me 'hulp' aanbied zonder dat ik daarvoor gevraagd heb, gaat mij in ieder geval te ver...

 

Ik hoop in ieder gevaldat de topicstarter geen ellende overhoudt aan zijn avontuur.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat grappig, ik ben net gebeld door Mark Rutte. Hij wilde wat adviezen voor de komende verkiezingen :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat grappig, ik ben net gebeld door Mark Rutte. Hij wilde wat adviezen voor de komende verkiezingen :grin:

Wat heb je hem gezegt ?

Ga op vakantie met Geert Wilders en neem gelijk Emile, Diederik, Jolande, Marianne, Alexander en Sybrand met de hele achterban mee vecht alles uit en kom daarna pas terug na september wel op eigen kosten en niet die van de belastingbetaler. :grin:

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het landennummer 00253 en 308 aan het eind? Die belden mij zaterdagmiddag maar ik hoorde niets en hing weer op. Heb het gehele nummer op het net gezocht en je komt wat amusante berichten tegen over deze handel. Nummer komt uit een Afrikaans land in de Hoorn van Afrika, je weet wel waar ze die hongersnood hebben. Eten hebben ze niet, maar geld om heel Europa af te bellen wel. Slachtoffers betalen het maken van andere slachtoffers...

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...