Ga naar inhoud


Dreambox 800HD geen IPadres


soesi

Aanbevolen berichten

Maar de kans is wel groot dat een clone een kliko-found wordt. :eek:

En dat geeft mij een gevoel van enige voldoening. :P Ben blij dat ik niet met "goedkopere" clonen zit te klooien. Ik vind het "spelen" met de originelen al tijd genoeg kosten. Ook al heb ik (gelukkig) wel support en 2 jaar garantie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ik geprobeerd maar dan krijg ik de volgende melding *stop* dhcp....

Er wordt dus geen ipadres getoond en verder gebeurt er niets. Wat vreemd is is dat m'n router wel een ipadres toekent maar ik kan er niet mee connecten via de webinterface.

 

Wat staat er verder op het display? Hier kun je al zien of het een clone is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

100% clone, want met enige moeite kreeg TS er weer een gemini image op aan de draai.

Er is nog een mogelijkheid, en dat is als je een clone image op een orgineel knalt, dan komt die CA Not Found ook in displayschermpje.

Maar daar gaan we ff niet vanuit want:

 

1) open pli gebruikt bootloader 84 in hun daily images voor de dm800hd -> CA not found op clones

2) De gemini image geeft bootloader 72 -> werkt wel, typisch clone image want daar zie je wel vaker zwaar achterhaalde bootloaders.

 

Weg met die prut box, die netwerk aansluiting is 100% defect. Gebeurt wel vaker met clones en dat los je met software niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we hier niet moeten gaan proberen een onvoorspelbare clone weer aan de praat te krijgen die eerder kerstversiering is.

CA not found is gewoon foute boel. Dan zouden ook bij mij alle lampjes gaan branden. :cool:

 

Op dit forum is dit probleem een jaar geleden ook al voorbijgekomen:

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/312013-dm800hd-ca-not-found/

 

Legale versie,en de je weet precies waar je aan toe bent en je krijgt alle ondersteuning. Is mij wel een paar tientjes extra waard.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Legale versie,en de je weet precies waar je aan toe bent en je krijgt alle ondersteuning. Is mij wel een paar tientjes extra waard.

 

Een paar tientjes is wel erg kort door de bocht en ongenuanceerd. Mijn vorige maand gekochte Dreambox 800HD se kostte 419 euro. Klonen maximaal 250!

Link naar reactie
Delen op andere sites

smeer het eens uit over het aantal jaren dat je zoiets gebruikt, en wat je er dan nog voor terug krijgt als je hem verkoopt, moet je dan ook niet vergeten

 

en de tientjes verschil dat het uitmaakt, zijn dat dan tientjes waar je plezier van hebt of in het andere geval voor misschien 200 euro ergernis?

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar tientjes is wel erg kort door de bocht en ongenuanceerd. Mijn vorige maand gekochte Dreambox 800HD se kostte 419 euro. Klonen maximaal 250!

1) Dat is pas ongenuanceerd en kort door de bocht wat je nu zegt. Bij een clone van €250 betaal je namelijk €250 te veel. Dat is in deze draad weer eens goed duidelijk geworden.

2) Toch ben je kennelijk verstandig geweest, want van die legale Dreambox zul je jarenlang plezier hebben en hij is ook nog eens redelijk waardevast.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...