Ga naar inhoud


Originele USB donglemaakt geen contact met router


ReneBee

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik heb gezocht,maar oplossing voor m'n probleem niet kunnen vinden.

 

Ik heb net een Ultimo met OpenPli 3 erop. Nu wil ik de meegeleverde USB WLAN dongle gebruiken.

Die wordt netjes herkend. In de lijst komt de naam van m'n moden/router te staan (KPN H220N), de WPA key ingegeven die achter op de router staat, maar hij wil niet connecten.

Bij de status staat: verbinding verbroken.

Nu zit er onder op die dongle een drukknopje. Geen idee waar dat voor is.

 

Iemand een idee?

Dank alvast voor de moeite.

 

René.

aangepast door wiz
titel aangepast (tikfoutje)
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het aan de dongle zelf ligt. Onder windows werkt die ook niet.@ De dongel werkt perfect met windows, beter zelfs als menigeen andere. Mijn lady werkt er dagelijks mee, win7 en hij is snel, en een zeer goede ontvangst.

 

Denk dat het eerder aan de stuurprogramma's ligt. Ik kon dat ding op die van mij ook niet werkend krijgen, dus er maar een kabel in en werkt perfect.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men zegt een kabel is beter want sneller.

Voor een dongle moet je wel, ergens in het menu, de juiste driver zoeken en installeren.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet zomaar

ik test en analyseer.

echter openpli 3.0 is nog steeds geen publieke release image het is een alpha of beta

waar een en ander kan ontbreken

wat gebeurd met Openpli 2.1?

ciao

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben na een maand dat ik de Vu+ had al overgestapt naar VTi, had teveel gedoe met PLi.

Met VTi heb ik die problemen niet evenals met de originele software van Vu+ zelf.

Ook handig in VTi, blauwe toets, 1x= VTi Panel, 2x= cam-menu, etc.

Heel gebruiksvriendelijk.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier met PLI geen problemen, dus gebruik het op alle boxen (DMM, Vuduo,Xtrend) al jaren naar tevredenheid

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

schoot mij te binnen dat die vraag al eens geweest was met

de originele VU+ Ultimo USB WLAN stick en Openpli

is enkel een kwestie van de juiste driver vooraf erop zetten en dan pas na shutdown usb dongle erin en reboot.

 

hoeft niet altijd wegens een Wlan sticky te herflashen (maar / of echter Openpli 3.0 is niet officiele release)

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...