Ga naar inhoud


Oscam op Synology Nas werkend


Aanbevolen berichten


@naitsirhc, package van SynoCommunty geïnstalleerd. Net gekeken maar het staat daar inderdaad niet meer. Even op het syno forum proberen mogelijk heeft iemand het daar.

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

interesstink... :D

maar pas op he niet alle architecturen hebben dezelfde packages

 

kleine deeluitsnede

Note

For PowerPC based devices (TS101/201) you should use http://ipkg.nslu2-li...-10_powerpc.ipk instead.

 

dus per model en arm op ppc de juiste pakketten weten te vinden.

 

als ik tijd heb ga ik het eens testen op qnap...

Thanks (voor de nieuwe tip)

aangepast door Tonskidutch

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb dit draadje over OSCam op Synology een tijdje gevolgd en ben aan de slag gegaan.
Ik heb inmiddels het nodige aan de praat gekregen en moet zeggen dat het goed werkt i.c.m. mijn DS211+.
Ik heb de DS als OSCam server, een DM800HD daar zit mijn lokale kaart in en het intern sharen gaat vlekkeloos op die manier.
Ook het ontvangen van mijn updates gaat natuurlijk nog gewoon door op deze manier.

Nu wil ik het volgende gaan proberen: mijn lokale kaart wil ik in een Smargo reader op de DS gaan zetten en dan dus de entitlement updates via een van de DM's ( 4 stuks) in mijn huis naar de DS sturen.

Het is wel zo dat ik tegenwoordig in Engeland woon en dus een Sky UK kaart heb. 
Hebben jullie zelf ervaring met een Smargo reader (of soort gelijk) in een DS?
En zijn er dan nog bijzonderheden waar ik op moet letten?
Ik heb inmiddels het nodige gelezen en zie dan dingen zoals Newcamd en zo voorbij komen, iets waar ik tot nu toe geen ervaring mee heb. Ook zaken als DVBApi zijn nu nog onbekend voor mij.
Ik ben vooral benieuwd naar het ontvangen van AU's, lees daar dus verschillende zaken over dat dit i.c.m. met Sky UK kaarten niet vliekkeloos verloopt.

En last but not least: heb tot nu toe OSCam via de Webinterface geconfigureerd.

Mijn vorige setup was geheel gebruik maken van CCCAM maar de hobby (of was het nou bloed) kruipt waar het niet gaan kan en wil toch met OSCam verder gaan.
Heb mijn NAS toch niet voor niets in huis staan.

 

Graag jullie gedachten, hints en tips.

 

Groet,

 

Golfman

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook zaken als DVBApi zijn nu nog onbekend voor mij

 

De DVBApi heb je enkel nodig indien je Oscam draait op de client box. Op de server box is dat niet nodig.

 

 

 

Ik ben vooral benieuwd naar het ontvangen van AU's, lees daar dus verschillende zaken over dat dit i.c.m. met Sky UK kaarten niet vliekkeloos verloopt.

 

Normaalgezien indien goed geconfigureerd zouden de updates van oscam naar oscam moeten werken met het camd35 protocol.

Ik zou in jouw plaats de kaart eerder enkel en alleen updaten met de originele sky-receiver.

Ik weet niet hoe het juist zit met Sky UK maar bij Sky Italië bijv worden er regelmatig killer EMMs gestuurd om kaarten in niet-originele boxen uit te schakelen.

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaalgezien indien goed geconfigureerd zouden de updates van oscam naar oscam moeten werken met het camd35 protocol.

Ik zou in jouw plaats de kaart eerder enkel en alleen updaten met de originele sky-receiver.

Ik weet niet hoe het juist zit met Sky UK maar bij Sky Italië bijv worden er regelmatig killer EMMs gestuurd om kaarten in niet-originele boxen uit te schakelen.

 

Ik heb de kaart inmiddels bijna 3 jaar draaien in mijn DM met CCCAM en tot nu toe nog geen problemen daarmee ondervonden gelukkig.

Misschien verstandig dan om dit zo te laten om eventuele problemen met killer EMM's te voorkomen?

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de geinteresseerde: ik heb vandaag mijn Smargo reader via de post geleverd gekregen en vervolgens na wat zoek werk aan de praat gekregen op mijn Synology met OSCAM.

Tot nu toe werkt alles soepel, voor test doeleinden heb ik 2 STB's geconnect met CCCAM draaien en 2 STB's geconnect met NEWCAMD, alles natuurlijk binnenshuis.

Ik denk dat ik alles ook goed heb ingesteld zodat ik de updates op de kaart binnenkrijg maar de tijd zal het leren natuurlijk.

 

Als er iemand nog nadere info nodig heeft voor zijn situatie, ik zal dit draadje in de gaten houden en waarnodig hints and tips geven.

 

Golfman

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Derksend, het enige probleem dat ik had om de Smart Reader aan de praat te krijgen was de usb:device settings te vinden.

Er wordt veel verwezen naar het gebruik maken van de tool lsusb maar dat is dus niet standaard aanwezig op een Synology.

Gelukkig is er binnen de spk die ik gebruikt heb (link van jezelf die je eerder gepost hebt) al een tooltje aanwezig wat je kan aanroepen met het commando ./list_smargo wat keurig netjes laat zien welke usb poort is gebruikt en ook welk device nummer is toegekend.

 

Met die informatie beschikbaar was het configureren relatief eenvoudig, heb nagenoeg alles gedaan via de WebIF.

 

Ik heb alles draaien op mijn Synology DS211 en CPU load is nagenoeg te verwaarlozen (gemiddeld 5%).

Voor memory gebruik: merkbaar ( van 5% naar 10% schat ik in) maar ruim voldoende aanwezig om me geen zorgen te hoeven maken.

 

Als je nog je de rebuild klaar hebt dan ben ik zeker geinteresseerd daarin. Ook in hoe een rebuild van de laatste OSCAM te maken trouwens, heb me daar nog niet over ingelezen. Nog hints en tips daarover misschien?

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...