Ga naar inhoud


Remote box speelt lopende opnames niet meer


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Als op de Ultimo nog een opname lopende is kan ik die zonder problemen al vanaf het begin beginnen te bekijken.

Via mijn 2 "remote" boxen (een Uno en Duo met OpenPli) kon ik elders in de woning op die manier ook een lopende opname op de Ultimo bekijken.

 

Op de Ultimo draait VTI 4.1. Dinsdagavond een software-update gedaan (gewoon via het menu, nog niet niet "Tonski's" nieuwe drivers geïnstalleerd ofzo) en de FPGA update gedaan zoals op het forum ergens beschreven is. Sindsdien is het niet meer mogelijk om de lopende opnames op de Ultimo op één van die remote boxen te bekijken.

 

Roep je op een remote box de inhoud van de Ultimo zijn harddisk op staat er aan de linker kant van het beeld telkens de duur dat de opname lang is. Bij zulke "lopende" opname staat dit steeds op 0:00. Klik je de betreffende opname aan, even zwart scherm waarna teruggekeerd wordt naar het overzicht.

Even wachten tot die opname gedaan is en alles loopt feilloos.

 

Wat kunnen we hier aan doen?

tnx,

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ravemaus,

"Tonski's" nieuwe drivers geïnstalleerd ofzo) en de FPGA update gedaan zoals op het forum ergens beschreven is

de eer gaat natuurlijk aan de developpers van VUPLUS

ik kan niet eens rekenen laat staan drivers maken :D

 

dmesg in telnet op de ultimo

bovenaan staat dan zo iets

RPC: Registered tcp NFSv4.1 backchannel transport module. (<<<wat staat er bij u)

kijk eens wat de waarde daarvan is op de andere twee VU's

 

Bovendien, FPGA update voor UNO en Ultimo met de drivers voor alle VU's werken als Propreitaire Drivers op alle images.

Dus de Openpli receivers zullen die ook wel krijgen via een update

 

Ander aspekt is dat partnerbox van het Merlinteam niet meer op een VU+ receiver mogen worden gebruikt (volgens de licenties)

Dat kan dus ook betekenen dat wij geen ontwikkelingen voor die Partnerbox meekrijgen van dat MerlinTeam...

Of het precies daar aan ligt, de versie van partnerbox, zou je makkelijk moeten kunnen testen door de opname vanaf PC mee te kijken (vlc)

oja; kan natuurlijk ook zijn dat nolock in de mount mist

ciao

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk, tuurlijk en de developers van VU+ heel dankbaar dat ze zulke prachtige receivers ontwikkelen. Maar je zal me wel begrepen hebben hé ;)

 

Het commando dat je me vraagt lukt, maar verder is het Chinees. Ik gaf het commando in met de Ultimo in Stand-by. Ik zie direct niets staan in de trend waar jij naar vraagt. In alle geval even een print screen gemaakt van het eerste deel van de output van je telnet commando.post-58433-0-14431200-1345972884_thumb.jpg

Bij de Duo zelfde situatie, andere output,maar niet de gegevens die jij vroeg. Of wel zie ik erover, maar geef dan maar commentaar op mijn printscreen (nog niet zó heel lang uit mijn bed... :grin: )

 

Zal dadelijk ook eens naar die "nolock" kijken, maar veronderstel toch dat ik dat ga zoeken in de instellingen bij de Duo en de Uno, of vergis ik me zo? Aan die laatsten is niets veranderd. Als ik die nolock in de Ultimo ergens moet gaan zoeken, kan je me zeggen waar dan?

 

 

Dat verhaal van Partnerbox heb ik hier al eerder gelezen op het forum, maar ik gebruik dat ook niet meer. Tegenwoordig is Remote Stream Convert mijn beste vriendje op de Remote boxen.

Maar goed, wat mijn probleem betreft werk ik rechtstreeks in de Linux filosofie, toch? Ik bekijk over het netwerk een opname dmv de "bijgeleverde" mediaplayer in OpenPli.

 

Bedankt al voor de hulp! Deze functie is toch één van de meest prioritaire dingen waarom ik ons huis vol VU+en heb staan :lol:

aangepast door RaveMaus

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

al gekeken naar updates bij openpli?

ciao

 

Op de Uno wel, gisteren nog gedownload (puur via software-update in het menu), maar heeft niets bijgebracht.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

zag pas later dat je de berichten aangepast had...

inzake dat chinees, dat kan men ook leren als taal ;)

hetgeen uitgespuwt wordt van dat telnet commando (dmesg) zou aardig zijn om in z'n geheel te kunnen zien

ik doe even een voorbeeldje dat ik gewoon knip en plak onder code <>

admin@simone:~> telnet 10.0.0.77
Trying 10.0.0.77...
Connected to 10.0.0.77.
Escape character is '^]'.
Date:		 Sunday, 26 August 2012 - 11:46:47
Architecture: mips
OS:		   Linux
Kernel:	   3.1.1
Kernel build: #1 SMP Sat Aug 25 00:39:57 CEST 2012
Ultimo login: root
Password:

 www.vuplus-support.org
	  home of
/$$    /$$ /$$$$$$$$ /$$
| $$   | $$|__  $$__/|__/
| $$   | $$   | $$    /$$
|  $$ / $$/   | $$   | $$
\  $$ $$/    | $$   | $$
 \  $$$/	 | $$   | $$
  \  $/	  | $$   | $$
   \_/	   |__/   |__/
  Welcome on your Vu+ !
root@Ultimo:~# cd /
root@Ultimo:/# dmesg
D header offset:		  2048 (aligned 2048)
UBI: data offset:			    4096
ata2: SATA link down (SStatus 4 SControl 300)
UBI: max. sequence number:	   906
UBI: attached mtd0 to ubi0
UBI: MTD device name:		    "rootfs"
UBI: MTD device size:		    498 MiB
UBI: number of good PEBs:	    3983
UBI: number of bad PEBs:		 1
UBI: number of corrupted PEBs:   0
UBI: max. allowed volumes:	   128
UBI: wear-leveling threshold:    4096
UBI: number of internal volumes: 1
UBI: number of user volumes:	 1
UBI: available PEBs:			 0
UBI: total number of reserved PEBs: 3983
UBI: number of PEBs reserved for bad PEB handling: 39
UBI: max/mean erase counter: 2/1
UBI: image sequence number:  1376964581
UBI: background thread "ubi_bgt0d" started, PID 46
UBIFS: parse sync
UBIFS: mounted UBI device 0, volume 0, name "rootfs"
UBIFS: file system size:   498888704 bytes (487196 KiB, 475 MiB, 3929 LEBs)
UBIFS: journal size:	   9023488 bytes (8812 KiB, 8 MiB, 72 LEBs)
UBIFS: media format:	   w4/r0 (latest is w4/r0)
UBIFS: default compressor: lzo
UBIFS: reserved for root:  0 bytes (0 KiB)
VFS: Mounted root (ubifs filesystem) on device 0:12.
Freeing unused kernel memory: 252k freed
procmk_init
dvb_bcm7413: module license 'Proprietary' taints kernel.
Disabling lock debugging due to kernel taint
DVB: registering new adapter (vuultimo)
enable MII = 0
Booted !
Booted !
bcm7335: hotplug_callback():
Hotplug - status.connected 0
[GPIO]Default
[GPIO]RST Default
[GP]:brcm_pwm_init
brcm_demux_init: $Id: bcm7335_demux.c,v 0.6 $
[VID]: <6>bcm7335_video_init
[AUD]: <6>bcm7335_audio_init
DVB: registering adapter 0 frontend 0 (Vuplus FE)...
DVB: registering adapter 0 frontend 0 (Vuplus FE)...
DVB: registering adapter 0 frontend 0 (Vuplus FE)...
bcm7335: bcm7335_frontend_init(): vtuner1 : 4
[MPVR]: >> misc_pvr_init
input: dreambox advanced remote control (native) as /devices/virtual/input/input0
[LCD]: registered
[CI]:0 1

 

enkel een voorbeeldje dat ik zo kan tonen aan de lezers

 

zo'n dmesg commando, geef ik bij voorkeur nadat de receiver net nieuw gestart was.

 

dat je remote stream convert gebruikt wist ik natuurlijk niet... ging uit van de iets bekendere partnerbox plugin

maar OOK die remote stream convert is als separaat stukkie software afhankelijk van gelijke uitgangspunten, misschien behoeft die wel een kleine patch...

daar zul je toch niet de eerste zijn na de nieuwe drivers ?

 

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even tussendoor vraagje: ik was op het openpli forum wat aan het grasduinen en blijkbaar worden die nieuwe drivers, zoals jij ze ook keurig beschreven hebt voor VTI ook gebruikt in OpenPli. Nu heb ik het idee dat we dan enkel over OpenPli 3.0 spreken en niet over de 2.1 zoals hier nog op de Uno staat. Van die laatste heb ik vannacht (want dat heb je nu altijd als je in je bed nog het laatste deel van een film wilt gaan zien) die update gedaan en hielp niets.

 

Op de Duo, welke OpenPli 3.0 draait, had ik vanmorgen nog hetzelfde probleem (ja zelfs zondagmorgend heb ik wat op te nemen, verder is mijn tv kijk gedrag vrij gematigd ;)). Nu heb ik daar net ook een update op gedaan en die heeft pakken meer dingen binnen gehaald als de Uno deed. Hoewel op de Duo minder plugins staan. Ik heb momenteel een willekeurige opname lopen op de Ultimo en nu kan ik ze, voorlopig toch, bekijken op de Duo.

 

Kan dit, of is puur toeval weer aan de orde?

 

(Eens eventjes basic lesje Linux: dat kopieren en plakken onder code <>? Hoe doe je dat, want lukt me langs geen kanten om heel die output van dmesg hier neergepoot te krijgen zoals jij dat doet Tonski...)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ravemaus

die drivers, kunnen enkel op het juiste image geimplementeerd worden

dat betekend OOK dat ze niet aanwezig zijn op de feed van een ouder image zoals 2.1 (die feeds zijn normaal strikt gescheiden)

 

basis lesje linux, ik heb een PC met linux erop dus daar is het kinderspel om uit de console een dergelijke uitvoer van telnet te knippen

DCC is wat moeizamer maar wel mogelijk, je markeert in het DCC venster de tekst en met rechtermuisklik copieer je

 

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal het proberen van als ik de Ultimo even kan herstarten en het dan asap hier neerpoten....

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gezien dat VTI 4.2 uit is. Ga dit eerst even installeren op mijn ontvanger en misschien is het probleem dan al opgelost. Zoniet geef ik wel opnieuw een gil. :)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...