Ga naar inhoud


SID not found in PAT


_HarmeN

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik voor mijn vrouw een VU+ Ultimo gekocht. Er zitten 2 kabel tuners in de Ultimo.

Zo nu en dan komt het voor dat wanneer mijn vrouw 's ochtends de Ultimo van standby haalt het apparaat aangeeft SID not found in PAT.

Soms geeft het apparaat het gelijk aan, het gebeurt ook dat de zender die dan aanstaat het doet, maar wanneer je van zender switched de melding weergegeven wordt. Ik heb al een verse flash geprobeerd dit werkt niet. Image is OPENPLI v3 Naar mijn idee heb ik de juiste instellingen voor mijn gebied ingesteld bij de kabelscan. Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt?

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC en 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet dat ik weet of je dat kan checken?? maar toen je dat heb gedaan liep hij van 0 tot 100 procent en gaf aan einde succes vol aan en starte de Vu Ultimo weer automaties op.

Watje nog kan proberen is de VU rechtstreeks met een kabel op de aansluiting vanje kabel boer aansluiten.

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal dat wel goed verlopen zijn fpga-upgrade............. dan toch kijken hoe je de kabels heb aan gesloten van uit het aansluitpunt vanje kabelboer naarje Vu box. Mischien andere kabel aansluiten of rechtstreeks aansluiten op het aansluitpunt waar het binnen komt inje huis.

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabel van de kabelboer gaat naar een doos aan de muur daar gaat ie naar een switch 1/3 2 gaan naar de ultimo en 1 naar een ander kastje

Andere kastje heeft nergens last van is een HDHomerun

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC en 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds kort heb ik voor mijn vrouw een VU+ Ultimo gekocht. Er zitten 2 kabel tuners in de Ultimo.

Zo nu en dan komt het voor dat wanneer mijn vrouw 's ochtends de Ultimo van standby haalt het apparaat aangeeft SID not found in PAT.

Soms geeft het apparaat het gelijk aan, het gebeurt ook dat de zender die dan aanstaat het doet, maar wanneer je van zender switched de melding weergegeven wordt. Ik heb al een verse flash geprobeerd dit werkt niet. Image is OPENPLI v3 Naar mijn idee heb ik de juiste instellingen voor mijn gebied ingesteld bij de kabelscan. Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt?

 

HarmeN,

je kunt die waarschuwing uit schakelen

maar als er een foutieve zenderlijst in staat komt die toch terug

de zenderlijst aanpassen<>verbeteren<>opnieuw scannen

 

Dus je zou het zoeken naar de zenders op kabel eens manueel kunnen doen en dan netwerk JA + vooraf opschonen JA

dat werkte bij mij

SID not found in PAT komt echter ook voor bij zenders die enkel een bepaalde tijd uitzenden en niet de volle 24:7

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski dat ga ik inderdaad doen, alles manueel scannen ipv de kabelscan optie van openpli.

Ik kan die optie echter niet vinden in de settings. Ik draai openpli 3.0 menu staat op expert. Maar nergens is de optie te ontdekken.

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC en 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou na heel wat scannen verder nog steeds de problemen. Ik heb het idee dat het zoeizo elke woensdag voorkomt. Dit keer doen ned1 2 3 rtl4 HD het, rest van de kanalen blijft zwart (omdat ik de setting verberg zapfouten op ja heb vermoedelijk) Gister heeft mn vrouw het volgende opgenomen:

 

20121009 2030 - RTL 4 HD - Uitstel van executie

20121009 2030 - Net 5 HD - Revenge

20121009 2125 - Net 5 HD - Revenge

20121009 2130 - RTL 4 HD - Mijn huis vol dieren

20121010 0020 - RTL 5 HD - Oh oh Europa

 

RTL4 gaat goed, Net5 en RTL5 is mislukt.

 

Kan het zijn dat tuner B niet helemaal spoort?

 

Ik heb echt het idee dat het iets met net5 of misschien wel tuner b is.

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC en 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkele (op ander forum) zijn ook vaak de zenders kwijt en daar wordt de gevoeligheid van de dbv-c tuners mee in verband gebracht

men raad hen aan om een signaaldemper tussen tuner en coax te pluggen...

 

 

dat blijkt bij de meesten (op dat ander forum) te werken

 

welke MHz is bij net5 op kabel?

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...