Ga naar inhoud


ZIGGO EMM updates CCcam --> OScam. N-Line wel, C-Line niet


Aanbevolen berichten

Ik update regelmatig mijn ZIGGO 5555 locals (caid 0604) via mijn clientbox. De locals zitten in een server met OScam #7614. De client is CCcam 2.2.1

Wanneer ik de kaarten laat updaten via een bepaalde user met een N-lijn is het binnen een half uur gepiept. Veel global emm's die genegeerd worden en daartussen de benodigde shared EMM's.

 

Verbind ik de user echter met een c-line dan krijg ik alleen maar global emm's, maar geen shared of unique emm's. De kaarten worden dan niet bijgewerkt.

 

De user wordt specifiek naar de reader verwezen via een au = localreader. De user heeft toegang tot de group van de local etc.

Op de client is het versturen van emm's toegestaan. Er wordt daar niets geblokkeerd

 

client met n-line, werkt. client met c-line werkt niet. De user is met au = 1 geprobeerd en met au = localreader, maar noppes via een c-lijn.

Ik red het wel met een n-line, maar wil graag weten waarom het niet werkt met een c-line

 

Wie kan dit verschil verklaren?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zat/zit een bug in oscam, de omzetting van oscam "cardserial" <> cccam "cardserial" houdt de shared en unique emms tegen.

Als het goed is is die bug er sinds 7606 uit.

Er is nog een maar: je moet in oscam server niet met virtual cards werken. Dus niet alleen reshare services, er worden dan nl geen serials aan de clients geshared

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat op reshare cards only en ik heb versie #7614. Zou dat betekenen dat de bug er wat iredeto nog steeds in zit?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Holtzenwalder

Is het je nu wel gelukt met CCcam met een C regel je kaart te updaten?

Ik heb CD kaarten, maar het principe zal wel hetzelfde zijn, maar krijg wel veel shared en global updates binnen, maar geen unique.

Heb de instelling van theparasol over genomen van een ander board, maar nog weinig succes

 

At all cardsharders here its your faulty config that is making shit.
Here tested the following:
DM600HD PVR, equipped with nagravision orange/white CDS NL card running oscam 7606
on standard internal reader
Sharing with CCcam protocol:
[cccam]
port = 12000
nodeid = xxxxxxxxxxxxxx
version = 2.0.11
stealth = 1

[reader]
label = kaartlezer
description = cdsnl
protocol = internal
device = /dev/sci0
detect = cd
mhz = 3150
cardmhz = 500
group = 1
emmcache = 1,1,1
ratelimitecm = 4
ratelimitseconds = 10
[account]
user = testuser
pwd = testuser
caid = 0100
suppresscmd08 = 1
au = kaartlezer
group = 1
ident = 0000:00006A
cccignorereshare = 0

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet meer geprobeerd sinds de laatste keer dat er updates nodig waren omdat ike en uitwijk heb via een n-lijn.

Zal dit weekend mijn versie weer eens updaten naar de laatste en kijken wat er dan gebeurd.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

ik had het daarstraks ook gezien maar zo erg is dat toch niet ;-)

 

zit nog steeds met dit SHARED emm probleem en begrijp niet waarom, alles is netjes geconfigureerd.

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het maar vreemd staat er toch iets niet goed heb hier geen n lijn nodig voor een update zoals voor kabel en sat

 

had gisteravond nog even een reboot gedaan

 

Zou gewoon moeten doorlaten.

 

EMM error
UK / G / S / UQ

0 / 3409 / 6314 / 0

 

EMM written

UK / G / S / UQ

0 / 0 / 753 / 3

 

EMM skipped

UK / G / S / UQ

0 / 10389 / 1051 / 0

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dit heb jij binnen gekregen van gisteren tot nu, dat lukt bij mij van geen kanten hoor.

Ik heb gisteren een oscam update gedaan naar OSCAM: 1.20-unstable_svn Build: r9574 en nu komen er maar 99 Global's binnen ipv 105.

Ik vrees dat ik vanaf nul moet gaan beginnen, dat wil zeggen minimale oscam config en vandaar verder gaan.

aangepast door Vaako

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Update:

 

Een cccam downgrade van 2.3.0 naar 2.2.1 heeft mijn probleem opgelost.

Nu zie ik geen enkele Global emm's meer maar wel de Shared die ik nodig heb om de geldigheid van mijn kaart te updaten.

Slechts een enkele Shared emm was nodig en mijn kaart geldigheid was direct bijgewerkt.

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...