Ga naar inhoud


Wie weet een werkende fruitvlieg val ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb al maanden last van fruitvliegen in mijn keuken, soms 3 soms 9 of meer.... Ik wordt er gek van. Het is zeker nog hoogzomer in mijn keuken !!

Zoekende op het net kwam ik onderstaande tegen.

1) bakje azijn met een scheutje afwasmiddel; vliegen komen erop af en verdrinken....nou, bij niet, ja maar 1 na 24 uur.

2) Plantje verse Bassilicum en de beestjes zijn meteen weg; nou bij niet, ze liepen zelfs gewoon over de Bassilicum bladeren !

3) Blikje (beetje) bier met folie daaroverheen en een gaatje in de folie; nou werkt bij mij ook niet.

 

Ik weet ze zijn dol op koffiepads. Ik reinig nu de Senseo na elk bakkie. Pad eruit en drupbakkie afspoelen met water. Ze zijn ook dol op alcohol, nou dat heb ik ook niet meer in huis. ook geen rottend fruit of iets anders...

 

Wie weet raadt ? Ik heb gewoon het gevoel dat ergens in mijn keuken een GIGANTISCHE ma fruitvlieg zit die continu fruitvliegjes 'uitpoept'.

 

Groet, Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


Soms ergens een nieuwe plant oid. neergezet?

 

Wij hebben dat probleem ook, terwijl er meestal geen stukje fruit in de keuken te vinden is en afval als schillen en klokhuizen ed. diect naar de konijnen gaat en die zorgen er wel voor dat geen fruitvliegje de kans krijgt.

 

Ik heb hier ook al diverse zaken geprobeerd maar ook zonder succes.

Wat tot nu toe het beste werkt is de elektrische vliegenmepper, gewoon lekker laten knetteren en dan in een bakje met water laten vallen want gooi je ze in een droge gootsteen dan zijn er ook nog de nodige die weer tot leven komen en even later weer vrolijk rond vliegen.

Vandaar dat die electromepper altijd klaar ligt om er direct wat te kunnen vermoorden, want hou je het niet bij dan vliegt er zo weer een hele volksstam van die beestjes.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook 1 a 2 keer per jaar last van die vliegjes meestal in de zomer.

Meestal is het voldoende om een vuilniszak half gevuld open te zetten in de keuken.

Even een bakkie koffie gaan drinken en na terugkomst snel de vuiniszak dicht vouwen.

Daar zitten de meesten dan in.

De rest van de (ontsnapte)vliegjes stofzuig ik dan op, die zitten meestal op vaste verzamelplaatsen.

Eventueel een paar dagen later nog een keer herhalen en dan ben ik ze meestal wel kwijt.

Wel zorgen dat al het afval uit je keuken weg is en alle vaat is schoongespoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden bij www.duurzaamthuis.nl

 

citaat:

  • Fruitvliegjes hebben net als veel insecten een hekel aan te sterke geur van kruiden. Snijd een sinaasappel half door en stop er kruidnagel in. Deze geur werkt afstotend. Losse kruidnagels tussen het fruit op de schaal helpen ook. Geuren van lavendel, dille, salie en knoflook (als je dat in je huis zou willen) weren insecten. Ook dit kun je op de schaal leggen.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het vrijwel zeker niet, hier is ook alles opgeruimd en schoongemaakt en je vraagt je af waar ze vandaan komen en van kunnen leven.

Daarom was mijn eerste vraag ook heb je soms een nieuwe plant oid. gekregen?

Want vaak als de vrouw in de koude maanden met een nieuwe plant komt begint hier ook de ellende met die kleine vliegjes.

In de zomer hebben we een grote wijndruif over de bijbouw groeien waar ze vandaan komen en dan is het bekend waar ze vandaan komen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat van een vieze keuken, fruit en groente weet ik wel, dat is bij ook niet het geval.

 

Gewoon het gekke is, dat er ene moment blijkbaar geen beestjes zijn en bv een half uur later zie ik er weer 8 stuks zitten.

 

Ene...ook geen nieuwe plant aangeschaft oid.

 

Bestaat er geen hoogleraar fruit-vlie-go-le-vie ? waar ik mijn vragen aan kan stellen ?

aangepast door ronaldsl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je het eens proberen met pyrethrumspray.

Dit is een "bestrijdingsmiddel" voor insecten op basis van plantenextracten.

 

Citaat van de spuitbus:

pyrethrumspray bevat pyrethrinen, een insectendodend plantaardig extract, dus bij gebruik volgens de voorschriften niet schadelijk is voor de mens en warmbloedige dieren. Het middel is bij uitstek geschik om o.a. toegepast te worden in woon- en slaapkamers en keukens.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...