Ga naar inhoud


Wie weet een werkende fruitvlieg val ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten


Volgens mij moet je gewoon de moeite nemen met een uur in de keuken te verblijven

en zien waar ze vandaan komen, je hebt duidelijk een bron waar jij geen notie van hebt.

Al is het maar achter onder in de koelkast/vriezer bij de compressor alwaar je nooit bij kan.

 

In een keuken is altijd wel een verloren hoekje, lade, kastje of dergelijke waar ooit iets

per ongeluk is blijven liggen, daar is het een keuken voor . . . . . toch? En dat heeft niets

te maken of je schoon bent of niet.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu juist het probleem, die beestjes zijn zo klein dat je ze alleen maar ziet met een wit vlak als achtergrond, als het licht er goed opvalt of als ze vlak bij zijn.

Daarbij zijn ze ook nog eens best snel (ik sla tenminste best regelmatig mis).

 

Achter de koel/vrieskast zou wat vocht kunnen komen, wij hebben nl. zo'n no frost geval en als het gaatje dicht zit heb je water in de koelkast dus als die open is zal het buiten de kast komen. Maar daar kom je niet bij, dat zit achter alles.

Enige is dat er een volautomatische koffie machine staat, maar daar heb ik met het schoonmaken nog nooit een vliegje uit zien komen.

Verder staat in de kamer de kooi van Bono (ons franse hangoor konijn) die heeft een drinkfles en daar wordt wel eens een druppel geknoeit maar daar zie je ze ook nooit en daarnaast wordt de kooi om de 2 dagen geheel schoongemaakt.

Zie je ze zitten dan zitten ze hier meestal aan het krulsnoer van de lamp, aan het afdekplaatje waar vroeger de lamp heeft gezeten of op de muur onder de DCF klok.

 

Wat we ons wel voorgenoemen hebben is om komend jaar direct alle druiven na de bloei te verwijderen want daar zitten wel veel van die beestje op en je eet ze zelf toch niet op omdat ze tegen de tijd dat ze rijp worden toch al door de merels zijn opgegeten.

 

Het grote probleem is echter dat ze op bijna niets al kunnen groeien, van één druppel water kunnen al meer dan 100 van die beestjes leven en op een klein stukje appelschil wat in de gootsteen is achter gebleven kan een hele volksstam gekweekt worden.

Ga je er echter vanuit dat van eitje tot vliegje toch nog 14 dagen duurt dan zou je toch verwachten dat je met het dagelijks schoonmaken van alles wel eens iets kunt laten liggen, maar toch zeker geen 14 dagen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem van tijd tot tijd de stofzuiger...neem er even de tijd voor en zuig ze gewoon weg. Dat herhaal ik dan een keer of 2-3 per dag en dan zijn ze praktisch weg. Ze komen bij mij door de open terras deur naar binnen. Is niets aan te doen en ik doe de deuren en ramen er ook niet voor dicht. Gewoon zorgen dat de keuken schoon is en ook de afvalbak leeg en schoon is. Fruitschaal in de gaten houden.

Vliegt er dan toch nog ergens eentje rond, dan is het een gevecht van man tot vlieg en die win ik meestal. Ik lel ze dan met de vlakke hand naar de eeuwige jachtvelden. :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met één van de andere reaguurders eens. Ik denk ook niet dat het fruitvliegjes zijn. Controleer al je kamerplanten (buiten). Effe flink schudden en in de aarde wroeten en dan moet je het zien.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn koelkast is helemaal ingebouwd, daar kan niets achter komen

in mijn keukenkastjes ligt niets te rotten

ik heb maar 1 grote kamerplant, waarop niets te zien is

ze komen niet van buiten

 

MAAR.........het lijkt wel alsof die beestjes ook op dit forum zitten...........het wordt NU steeds minder....................

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook wij werden geteisterd door de kleine zwarte monsters. Op aanr aden van een kennis haalden we bij een DA=drogist een klein bolvormig geval met bovenin wat vanggleuven en onderin een soort parfum. Na enkele dagen waren de meeste gevangen in de bol en de rest was vertrokken. Naam vergeten, maar de man in de witte jas weet het vast wel. Sukses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...