Ga naar inhoud


Instabiel na upgrade OpenPli 2.1 -> 3.0


Murdock

Aanbevolen berichten


  • 3 weken later...

Ok, geheugenkaartje is binnen en een swapfile aangemaakt via system tools. Maar nog af en toe problemen. Het gaat vooral mis bij ht hervatten van een MKV bestand met DTS audio, of het wisselen van audiospoor wanneer er een DTS spoor aktief is.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, geheugenkaartje is binnen en een swapfile aangemaakt via system tools. Maar nog af en toe problemen. Het gaat vooral mis bij ht hervatten van een MKV bestand met DTS audio, of het wisselen van audiospoor wanneer er een DTS spoor aktief is.

 

Dat probleem is hier ook zo. zou aan de nieuwe drivers liggen zeg men.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dit probleem heb ik ook, box draait een hele tijd stabiel met PLI 3.0, moet ik een ipadres varanderen box herstarten en halverwege blijft ie hangen geen beweging meer in te krijgen ook niet na een herstart, enige remedie, opnieuw flashen met alle problemen van dien. Draait nu weer goed zonder extra plugins, kan zo maar wezen als ik een andere skin wil downloaden dat ie weer hangt zelfs met settinglijsten heb ik dat gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Even een update.

 

Ik heb omstreeks oktober de PLi3.0 op de DM8000 gezet.

Ik had elke week wel een spontane herstart tijdens het beginnen van opnames.

 

Ik heb n.a.w. deze topic de systemtools plugin gebruikt met een CF kaart voor een 128MB swapfile.

 

Sindsdien geen enkele spontane herstart gehad? Ook met de 3.0 Pli wordt eindelijk mijn CF kaartje herkend!

Die heeft in alle gebruikte 2.0 images het nog nooit gedaan.

 

Dus, kortom, hier geen klachten. Alleen positieve ervaringen me de 3.0 PLi.

Instalatie wel schoon uitgevoerd.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt Uitzending gemist dan wel in Newnigma2 of een andere OE2.0 image ?

 

Het RTL gedeelte doet het af en toe niet in Uitzending gemist, maar dat ligt eerder aan wijzigingen bij RTL dan aan de plugin bouwer of PLI.

 

Dan blijft alleen HBBTV over die het in PLI op een Dreambox niet doet, maar wel op VU+ of Xtrend.

Dit heeft te maken met de keuze van PLI om zelf mee te willen bouwen aan een Image, en niet zoals anderen hoofdzakelijk bezig zijn met de schil rond een gesloten code.

 

Kijk even verder dan "alle dingen" die niet werken terwijl het een verklaarbare oorzaak heeft.

 

Iedereen komt uiteindelijk terecht bij de image die het best bevalt.

Triax 88cm Schotel, 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's , Polytron Multiswitch 8 in / 8 out , 2 stuks VU+Duo2 - DM8000 - DM500 HD - Samsung UE48HU7500, Yamaha RX-V673, Logitech Harmony Smart control
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt Uitzending gemist dan wel in Newnigma2 of een andere OE2.0 image ?

 

Het RTL gedeelte doet het af en toe niet in Uitzending gemist, maar dat ligt eerder aan wijzigingen bij RTL dan aan de plugin bouwer of PLI.

 

Dan blijft alleen HBBTV over die het in PLI op een Dreambox niet doet, maar wel op VU+ of Xtrend.

Dit heeft te maken met de keuze van PLI om zelf mee te willen bouwen aan een Image, en niet zoals anderen hoofdzakelijk bezig zijn met de schil rond een gesloten code.

 

Kijk even verder dan "alle dingen" die niet werken terwijl het een verklaarbare oorzaak heeft.

 

Iedereen komt uiteindelijk terecht bij de image die het best bevalt.

 

als ik met newnigma 2 op ned 1 sta druk ik op de rode knop dan krijg ik de optie uitzending gemist werk wel wat traag maar het gaat wel

op vox en rtl ook goed te doen

 

net wat je zegt iedereen komt vanzelf bij de juiste image uit

 

ben ook altijd een pli fan geweest

maar deze image bevald tot nu toe prima ;)

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je Pli 3.0 op een DM8000 aan de gang moet houden met een swapfile vind ik al een reden om een andere image te zoeken.

Pli heeft altijd beweerd dat het aan de drivers van Dream ligt dat een swap nodig is, maar op een OE2.0 image heb je geen swap nodig. Het lijkt dus niet aan Dream zelf te liggen. ;)

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen, heb er weer een tijdje OpenPli op staan en het loopt nu alweer bijna 2 weken vlekkeloos. Gisteren avond was hij een beetje traag betreft bedienen, liepen 3 opnames. Ik kwam er later achter dan ik helemaal geen swapfile actief had.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...