Ga naar inhoud


Instabiel na upgrade OpenPli 2.1 -> 3.0


Murdock

Aanbevolen berichten

Ik ben een aantal weken geleden overgestapt van Pli 2 naar Pli 3 omdat de OUG (Open Uitzending Gemist) plugin niet goed meer werkte met Pli2 (ik begruik dat het meeste op de box) en een vriend met een DM500HD mij vertelde dat het op Pli 3 wel werkte, en omdat ik ook een DM500HD heb was ik snel om.

 

Nu begon OUG vorige week weer raar te doen (geen 'meest bekenen' meer) dus even de systeembestanden bijgewerkt met de systeemupdate en OUG werkte weer, maar ik heb nu dezelfde problemen op mijn DM500HD als topicstarter:

 

Soms 'tandwieltjes' bij zappen van de ene naar de andere zender, kan tot 10 seconden duren

Als ik in de ochtend de DM uit standby haal geeft hij enkel tandwieltjes, soms komt er na ongeveer 20 seconden beeld maar vaak ook niet en moet ik de box herstarten (met de knop achterop de box), pas dan werkt hij weer.

 

De problemen zoals door topicstarter genoemd waren bij mij dus niet aanwezig in eerste installatie van Pli 3 maar kwamen pas na de update van vorige week.

 

Ik gebruik geen swapfile.

Heb je wel een schone nieuwe flash erop gezet? dus geen backups van je oude 2.1 nog ergens in gebruik!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik hoopte al dat dat niet als antwoord zou komen... want ik heb simpelweg PLI 3 gedownload en op de box gezet middels de web interface, dus dan heb ik waarschijnlijk mijn eigen probleem veroorzaakt...

 

Ik vermoed dat ik eerst de oude PLI install moet wipen?

En ik neem aan (hoop) dat hier een tooltje voor is?

 

Mijn vrouw zal weer blij met me zijn ("laat dat ding toch eens met rust!")

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoopte al dat dat niet als antwoord zou komen... want ik heb simpelweg PLI 3 gedownload en op de box gezet middels de web interface, dus dan heb ik waarschijnlijk mijn eigen probleem veroorzaakt...

 

Ik vermoed dat ik eerst de oude PLI install moet wipen?

En ik neem aan (hoop) dat hier een tooltje voor is?

 

Mijn vrouw zal weer blij met me zijn ("laat dat ding toch eens met rust!")

 

Dat is niet nodig zoals jij dat beschrijft, je moet zorgen dat je de instellingen en backups van je hdd of USBStick zijn vewijderd. dus Map Backup verwijderen is voldoende. daarna kun je OpenPli 3.0 zonder problemen installeren.

En als je alles erop hebt staan kun je met Dflash een backup maken van je hele image incl je instellingen,plugins,en skin. dus zou je wat anders willen proberen kun je die Dflash backup gewoon terug flashen op de zelfde manier als een schone flash. Maar dan werkt het gelijk incl zenderlijst.

Suc6

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen USBstick of HDD aan mijn dreambox hangen, ik stream wat muziek en foto's van een NAS maar een backup heb ik simpelweg niet.

Als ik een nieuwe install doe installeer ik netjes picons, openuitzendinggemist en zenderlijst via het plugins-menu en mount ik de netwerkshare, en dan is alles weer werkend voor mij.

 

Ik vermoed overigens dat cccam de problemen (tandwieltjes bij zappen en uit standby komen) veroorzaakt, ik zal een overstap maken naar OScam, ik zag gisteren ineends dat NL1 HD niet werkte terwijl dat toch netjes van mijn CD kaartje moet worden gedecodeerd, en die was opeens op zwart (bij 14+ dB sterkte) dus cccam zou best eens voor problemen kunnen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

Ik vermoed overigens dat cccam de problemen (tandwieltjes bij zappen en uit standby komen) veroorzaakt, ik zal een overstap maken naar OScam,

Maak je misschien ook gebruik van picons? Die vertragen het zappen ook.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, picons, al meer dan een jaar, maar sinds mijn laatste update van PLI gaat het allemaal een stuk trager, en volgens mij is er aan de picons niks veranderd... Maar ik zal eens een totale re-install doen van PLI en dan een kijken wat het uithaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, picons, al meer dan een jaar, maar sinds mijn laatste update van PLI gaat het allemaal een stuk trager, en volgens mij is er aan de picons niks veranderd... Maar ik zal eens een totale re-install doen van PLI en dan een kijken wat het uithaalt.

Welke picons gebruik je? Ik heb picons-feed.conf in etc/opkg gezet daarmee haal je up to date picons binnen. Ik gebruik  picons-hd-reflection  misschien wat voor jou.

picons-feed.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik niet.

 

Dat komt omdat hier boven ik dacht Fritsjof het heeft over een andere cam en dan Oscam en daarna jullie reactie kwam over die picons.

Dus ik denk dat ik gewoon de dingen door elkaar haal omdat ik nergens de picons kan terug vinden op de DB 800 met OpenPli 2.1

 

Gr Shadje en weer bedankt voor jullie reacties.

Midden van het Land .

VU Solo2 met PLi 6.1 en Triax 90 cm. 4 x lnb vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...